Vraag

• Samsung
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09-2022
Hi!

Ik beschik zelf over de SAMSUNG 32T5300 (2020) televisie in mijn slaapkamer. Prima televisie die ik sinds een jaar heb en gebruik voor zeer sporadisch tv kijken in de slaapkamer.

Ik ben nu aan het kijken naar het aanschaffen van een PS5 (playstation 5), als ik hem al kan bemachtigen met de schaarste die er rondom heerst. Ik las op Coolblue dat ze aanraden minimaal 60Hz en 4K in beeld te hebben. Ik ben zelf geen echte gamer en ik zal hem waarschijnlijk ook weinig gaan gebruiken. Moet ik echt een ander model televisie aanschaffen zodat ik een beetje normaal kan gamen?

Dan als laatste, mijn televisie zit in een tv lift in een meubel aan mijn bed vast. Kan ik de playstation 5 onder mijn bed neerleggen (ivm oververhitting maar ook het aan- en uitschakelen)? Naast dat ik er anders in de slaapkamer niet echt plek voor heb, moet hij eigenlijk sowieso onder het bed staan omdat de kabels naar de tv moeten lopen. Aangezien de televisie in de lift zit en deze dus op- en neer beweegt heb ik vrij weinig andere keuze daar in. Als ik de televisie namelijk omlaag heb staan zit hij dus afgesloten in het bed meubel waardoor de kabels er niet anders bij kunnen dan onder het bed door langs.

Bed staat overigens 10cm van de grond af dus er zit redelijk wat ruimte voor ventilatie. Wel is het zo dat het een tweepersoonsbed is dus hij staat daar dan wel in het midden.

Alle reacties

• Disukyubi
  • Laatst online: 02-01 02:02
''Om het meeste uit de grafische kracht van de console te halen'' ~ Coolblue
De PS5 ondersteunt games met 4K, maar het is niet verplicht om een 4K tv te hebben. Het werkt gewoon prima met een normale HD tv dus geen zorgen.

Voor het plaatsen van je PS5 onder je bed zou ik zeggen, koop de PS5 Digital Edition voor gemak, zodat je het niet telkens onder je bed vandaan moet halen om van spel te wisselen. Voor het aan- en uitschakelen moet je volgens mij eenmalig je controller met je PS5 verbinden via kabel, waardoor het herkend wordt. Daarna kun je gewoon je controller pakken en daarmee opstarten, je hoeft niet telkens op het knopje van de PS5 te drukken.

Ik hoop dat dit je verder helpt :)

• Samsung
  • Laatst online: 10-09-2022
Zeker niet verplicht inderdaad maar ze raden het wel aan, ook in combinatie met 60Hz. De tv die ik heb is 50Hz, ga ik daar echt hinder van ondervinden of is het prima te doen met gamen?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
Is marketing/schijnadvies van Coolblue. Om het meeste uit je ps5 te halen heb je een tv nodig die nog wel verder gaat dan 4k 60. Anyway, voor jouw use case is je huidige tv volgens mij voldoende.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij XBOX: RaijRaij

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee