Toon posts:

COMAND vervangen Mercedes GL 500 4Matic

Pagina: 1
Acties:

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:12

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb een Mercedes GL 500 gekocht voor een leuke prijs alleen moest ik wat imperfecties voor lief nemen.
Zo is het LCD van het COMAND systeem kapot en een LCD uit de hoofdsteunen voor een van de achterbanken.
Nu ben ik geen klusser wat betreft auto's maar tablets en telefoons heb ik vaak gerepareerd dus ik dacht dit komt wel goed.
Ik ben even gaan zoeken en heb wel wat plekken op ebay gevonden waar ik zo'n LCD kan vinden en voor ongeveer €100 zou ik klaar moeten zijn.
Nu heb ik de hele unit eruit gehaald en het zit toch wat lastiger in elkaar bij mij dan op de filmpjes op het internet mede door de cd lader.
Hoe meer me erin verdiep, hoe meer ik begin te twijfelen of ik dit verouderde systeem eigenlijk nog wel terug wil in de auto. Zo is er geen bluetooth zonder een veel te dure adapter en dan nog is deze redelijk beperkt.

Ik zit er dus aan te denken om er zo'n moderner Android systeem in te bouwen en daar beginnen de vragen eigenlijk.
Ik zie op verschillende plekken dat er een extra unit tussen moet als je een Harman Kardon systeem hebt.
Ik zie wel in de auto Harman Kardon speakers zitten. Betekent dit altijd dat ik dan dat systeem heb?
Verder is er zoveel variatie te vinden, van Ali tot bedrijven die dit voor je willen doen en zeggen kwaliteitsspullen te gebruiken (waar ik mijn twijfels bij heb) maar flink meer geld vragen.
De reviews wisselen steeds enorm en sommige zeggen troep en anderen geweldig.

Ik ben dus benieuwd of er meer mensen zijn die iets vergelijkbaars met zo'n COMAND systeem uit ongeveer 2007 hebben gedaan. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten en gaat bijvoorbeeld mijn achteruitrijcamera gewoon werken? Ik zie namelijk ook daar weer dat je dat los kan kopen, maar betekent het dat ik dat ook moet kopen en inbouwen omdat het misschien een ander systeem is?
Een duwtje in de goede richting stel ik zeer op prijs.

Lekker op de bank

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Ik heb een Pioneer carplay radio er in gedaan.
Als eerste had ik een speciaal verloopje nodig waarbij de CAN-bus signalen werden geconverteerd. Het ging dan om achteruit schakelen, verlichting aan/uit, handrem, contact aan/uit.
Ook een converter voor de antenneaansluiting.
Het nadeel bij mij was dat de ingebouwde microfoon niet meer werkte. Ik had geen achteruitrij camera. Dus daarmee kan ik je niet helpen.
En ik had een speciaal frontje nodig om de radio in te kunnen bouwen.

[Voor 5% gewijzigd door Tonne op 13-02-2022 06:38]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik voor deze ga
https://www.caraudiogigan...64-or-gl-x164-115961.html
Dan nog een Optic Fiber decoder erbij een een Apple Carplay kit en volgens mij heb ik dan alles wat ik nodig heb.
Ik ga het maar gewoon proberen denk ik.

Lekker op de bank

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
Kun je ook draadloze carplay bestellen? Dat vind ik zelf erg handig.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Tonne schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:57:
Kun je ook draadloze carplay bestellen? Dat vind ik zelf erg handig.
Ja, die werkt dan via bluetooth

Lekker op de bank

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee