Toon posts:

Speakers maken raar geluid bij te hard zetten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jordentjuhh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-01 22:05
Goedenavond mensen,

Ik heb een vraag. Ik heb een technisat lp200 platenspeler met accupro mps 616 series 1 speakerset. Nu geeft dit prima geluid met de platen speler. Alleen als ik de speakers te hard zet dan doen ze hetzelfde als dat je een microfoon te dicht bij een speaker houdt. Zo'n zoem die steeds harder gaat. Ik dacht zelf dat dit misschien ligt aan dat de platenspeler te dicht bij de speakers staat en dat ie het geluid steeds weer versterkt. Maar ik heb ook filmpjes gezien dat ze een platenspeler letterlijk boven op een luidspreker hebben staan. Dus ik weet nu even niet zo goed meer wat het nu is kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het hele zaakje goed aangesloten? Randaarde (stekkers, wcd & naar meterkast)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jordentjuhh
Stekkers van de platenspeler naar speakers zijn goed aangesloten. Ik weet niet precies wat wcd is en ik heb een stekkerdoos in een geaard stopcontact dus het lijkt me dan geaard.

Dankjewel voor je reactie

• Jordentjuhh
Ik heb het ff opgezocht wcd is dus wandcontactdoos. Dus ja ik het hele zootje in een stekkerdoos naar een geaarde wcd.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, je plaat kan het geluid van de speakers oppakken, doorgeven aan de naald, weer naar je speakers, weer naar de plaat, en doorrrr.

Wise enough to play the fool

• Jordentjuhh
Dus dan zou de oplossing zijn, mijn platenspeler verder bij de speakers wegzetten? Dankjewel voor je reactie.

• Jordentjuhh
Het gebeurd ook eigenlijk alleen maar bij een goeie bas. Bij hiphop enzo. Bij blues bijvoorbeeld niet echt.

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heb je iets veranderd of de stekker uit genomen en weer terug gestoken? Ik heb apparatuur waarvan de nul altijd op de nul in het stop contact moet zitten. Vreemd, raar maar waar.

• Jordentjuhh
Ik heb een andere stekkerdoos geprobeerd en daarna deed ie dit ineens inderdaad. Dus misschien dan stekker andersom?

• Jordentjuhh
@amiaima en dan maakte ie hetzelfde geluid als dat je een microfoon te dicht bij een speaker houdt?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Jordentjuhh schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:59:
Ik heb een andere stekkerdoos geprobeerd en daarna deed ie dit ineens inderdaad.
De situatie al eens teruggedraaid naar hoe het was toen het nog geen problemen gaf?

Misschien mankeert er wel iets aan je stekkerdoos (aarde onderbroken ofzo, wie zal het zeggen).

[Voor 6% gewijzigd door Xander op 13-02-2022 00:13]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jordentjuhh schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:55:
Dus dan zou de oplossing zijn, mijn platenspeler verder bij de speakers wegzetten? Dankjewel voor je reactie.
In de tijd dat je dat getypt hebt had je het ook uit kunnen proberen. Overigens is het simpelste testen om gewoon even de speakers verder weg te zetten als je het effect op hoort treden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jordentjuhh
Ja die mogelijkheid heb ik nu nog niet de kabel naar de boxen is niet lang genoeg dus ik wilde weten of het uberhaupt mogelijk was voordat ik zon kabel ga halen. Dus dat word hem morgen pas. Ik heb zonet de stekker allebij in een ander stopcontact dat ze niet me bij elkaar in de stekkerdoos zitten.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45
"Speakers maken raar geluid bij te hard zetten."
Probleem gevonden! topic kan dicht. >:)

• Jordentjuhh
Ja oke maar ze kunnen veel harder dan wanneer ze nu ineens een geluid maken alsof je een microfoon te dicht bij een speaker houd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee