Ik ben op zoek naar een router en 3 access point/sattelieten/nodes of een mesh systeem.
Belangrijk is dat er op 2 plaatsen ook verschillende toestellen bekabeld moeten worden.
Het huis is een nieuwbouw woning en er zijn netwerkkabels naar de verschillende punten waar ik wifi wil.
De provider waar ik bij ga vraagt enkel een router die:
- een PPP-verbinding kunnen opbouwen,
- VLAN 10-tagging ondersteunen,
- Gigabit Ethernet-poorten hebben (anders is de snelheid beperkt tot 100 Mbps).
De router die ze zelf aanbieden is de Fritzbox 7530 Ax
De beoogde opstelling:
Zelf dacht ik aan netgear orbi wifi 6 mini pro (router + 2 satellieten) en een netgear EA15
Momenteel gebruik ik devolo macig 2 + router en access point van de huidige provider.
Zelf niet heel erg technisch aangelegd rond netwerken en ook geen behoefte om hier veel mee bezig te zijn
Belangrijk is dat er op 2 plaatsen ook verschillende toestellen bekabeld moeten worden.
Het huis is een nieuwbouw woning en er zijn netwerkkabels naar de verschillende punten waar ik wifi wil.
De provider waar ik bij ga vraagt enkel een router die:
- een PPP-verbinding kunnen opbouwen,
- VLAN 10-tagging ondersteunen,
- Gigabit Ethernet-poorten hebben (anders is de snelheid beperkt tot 100 Mbps).
De router die ze zelf aanbieden is de Fritzbox 7530 Ax
De beoogde opstelling:
Zelf dacht ik aan netgear orbi wifi 6 mini pro (router + 2 satellieten) en een netgear EA15
Momenteel gebruik ik devolo macig 2 + router en access point van de huidige provider.
Zelf niet heel erg technisch aangelegd rond netwerken en ook geen behoefte om hier veel mee bezig te zijn