Kan Printer SW niet installeren na per ongeluk verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:22

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een HP Officejet 8010 en die werkte prima totdat ik per ongeluk via Bulk Crap Uninstaller deze verwijderde. Ik had het HP Assistant programma geïnstalleerd, maar blijkbaar knikkerde hij toen ook de printer software zelf eraf. Geen probleem zou je zeggen, dan installeer je deze toch gewoon weer? Niet dus. Ik krijg tijdens de installatie de volgende foutmelding:
Error 2147467259: Failed to find driver packages to process
Na wat duckduckgo'en zie ik een suggestie dat het aan de default registry location kan liggen van Windows, maar daar heb ik niet aangezeten dus lijkt me niet logisch.

Een andere suggestie geeft aan om de printer via Windows zelf weer toe te voegen. Maar dat is niet het punt, want deze is nog steeds toegevoegd. Echter zou ik graag de software van HP gebruiken (niet HP Smart) om ook te scannen e.d.

Voordat Bulk Crap Uninstaller de geselecteerde software ging verwijderen heeft het programma een herstulpunt aangemaakt, en een backup van de registry. Bij die laatste zie ik idd een "HP Printer Assistant" mapje in die backup folder en daar zitten registry files in (.reg). Ik heb echter geen idee hoe ik dit kan gebruiken. Hetzelfde geld voor een herstelpunt, ik heb dat wel vaker aangemaakt maar in de praktijk nog nooit naar herstelt.

Heeft iemand suggesties hoe ik mijn printer software weer geïnstalleerd krijg? Dank :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 14-02-2022 15:50)

• thesaxofonist
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:35
Als er inderdaad een herstelpunt is aangemaakt (die kans lijkt me vrij groot in dit geval), dan kun je je systeem terugzetten naar die situatie. Ga naar het scherm waar je het herstelpunt kunt maken en kies systeemherstel. Dan verschijnt er een lijst van data waarop herstelpunten zijn gemaakt. Kies vervolgens het herstelpunt vlak voor het draaien van het opschoonprogramma.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Anybody? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• thesaxofonist
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:35
Als er inderdaad een herstelpunt is aangemaakt (die kans lijkt me vrij groot in dit geval), dan kun je je systeem terugzetten naar die situatie. Ga naar het scherm waar je het herstelpunt kunt maken en kies systeemherstel. Dan verschijnt er een lijst van data waarop herstelpunten zijn gemaakt. Kies vervolgens het herstelpunt vlak voor het draaien van het opschoonprogramma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
thesaxofonist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:03:
Zojuist heb ik het herstelpunt herstelt. Helaas lijkt dit het niet op te lossen: de software is teruggeplaats, maar wanneer ik deze open zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gvadWuJRV1FA6PR49RVTPNkTHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Iwheha8FZ7au80OxP3Rmn6E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oké opgelost! Herinstallatie was nu wel mogelijk, en de printer werkt weer naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Te vroeg gejuigd. Althans, mijn printer software werkt, maar blijkbaar heb ik toch teveel verwijderd aangezien niets meer gekoppeld lijkt: wil ik een foto openen, dan zegt ie dat ik eerst een beschikbare app moet downloaden (en zie geen lijstje om uit te kiezen). Mijn Firefox gedraagd zich ok vreemd, want verschillende websites willen gewoon helemaal niet meer openen. Bovendien werkt mijn MS To Do app niet meer, start gewoon niet op.

Heb nogmaals naar een herstelpunt herstelt, maar het lost dit dus niet op. Blijkbaar verwijderd hij bij het herstellen het herstelpunt zelf, want wil ik nu naar een eerder herstelpunt gaan, dan staan die er niet meer tussen. Enkele anderen zijn zichtbaar, maar ik weet niet of ik die zou gebruiken? Dit is het lijstje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnhZQcjnQcbDpgud2FrDWTORnVE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S90ZvNMTor7v5s6mkPMEn5OW.png?f=user_large

Baal wel als een stekker. Leer mijn les wel dat ik enkel dingen moet verwijderen waarvan ik 1000% zeker ben dat dit geen kwaad kan. Kans is zeker dat ik nu Windows opnieuw moet installeren, weinig zin in want kost me een halve dag om alle settings en voorkeuren te herstellen dan :P

[ Voor 15% gewijzigd door LankHoar op 15-02-2022 20:45 ]

Pagina: 1