Graag hulp bij de aankoop van een High End 17 inch laptop ter vervanging van mijn oude Acer Aspire VN7-792G-761S.
Deze loopt steeds vast bij videobewerking en hapert bij rendering (vooral met SketchUp Pro). Ook is het toetsenbord aan vervanging toe.
De nieuw aan te schaffen laptop ga ik gebruiken voor SketchUp Pro en 4K videobewerking (60fps) met sofwarepakketen zoals Pinnacle Studio Ultimate 25, PowerDirector 19 en in de toekomst met Abobe Premiere Pro.
Dit doe ik als hobby, maar kan dit ook in mijn werk toepasbaar maken.
Ik werk als meubelmaker/Scheepstimmerman (voorman) op luxe jachten in zowel NL als in het buitenland.
Het filmen van interieur en exterieur van deze grote jachten is een toekomstige optie, alsmede het tekenen van jachtinterieurs.
Als het kan* wil ik er ook een 3D tekenprogramma op kunnen draaien (eerst alleen lezen, *als de specs het toelaat ook tekenen) zoals Topsolid'Wood en AutoCAD.
*Als de specs het toelaat: ik heb namelijk geen € 5000.
Budget is lastig. Goedkoper is niet altijd beter. Ik denk, als ik mijn wenslijst bekijk, dat ik tot max € 2800 moet gaan.
Maar als ik geld kan besparen, omdat ik in mijn wenslijst misschien overkill kies, graag.
Office gebruik ik ook evenals Photoshop CS6. Dus een numeriek op het toesenbord is welkom maar niet een echte pré.
Gamen zal ik niet vaak doen maar als dit kan (*specs) zal ik het proberen...
Ik game (heel soms,) op mijn Switch.
Pré:
Nieuwe 17 inch laptop
Gen 10 of jonger (11, 12)
i7 11800H of meer (i9)
Windows 10 (11 is welkom)
32 GB of meer
RTX 3060 6GB of meer?
De laptop wil ik voor de aankomende 7 jaar gaan gebruiken als desktop-vervanger in hotels, campif en gewoon thuis.
Ik heb geen buro tot mijn beschikking.
De accuduur vindt ik niet zo belangrijk. Ze mag groot en zwaar zijn.
De laptop wordt vervoerd met de auto dus... .
Welk merk? Geen voorkeur, maar geen Medion ofzo.
Ik sta voor alles open voor mijn budget tot € 2800,= mag meer, liefst minder.
Wat ik heb kunnen vinden:
pricewatch: MSI Creator 17 B11UE-408NL
Is deze goed genoeg?
Ik twijfel over bovenstaande en deze:
pricewatch: MSI Creator 17 B11UG-406NL
Of raden jullie mij een 17 inch HP laptop aan? Ik heb namelijk geen ervaring met het merk MSI...
pricewatch: HP Omen 17-ck0490nd
Deze HP heeft een i9, 32GB, RTX 3080. Echter een QHD scherm...
is dit minder dan 4K of toch ook goed genoeg voor mijn hobby?
En geen numeriek toetsenbord, is niet een echte pré.
Filmpjes gezien dat de HP Omen 17 een grote adapter heeft, vind ik niet erg.
Gelezen dat een MSI Creator 17 een prima koeling heeft echter het per ongeluk aanraken van de tochpad lastig is.
Vele info gelezen over welk systeem nu goed draait voor de software die ik wil gaan gebruiken maar...
Wat is nu goed genoeg en wat is overkill?
De cijfers over Benchmark zegt mij niet alles. Waar kan ik info hierover vinden?
Wordt het 1 in mijn wenslijst of 1 die ik hierboven heb beschreven of raden jullie mij een andere aan, andere specs/prijs?
Zal ik ASAP tot aanschaf overgaan of juist wachten? Goedkoper of betere laptop?
Ik hoor graag van jullie.
Zie mijn wenslijst:
Welke 17 inch laptop?
(Genereren van wenslijst via mobiel is lastig)
Deze loopt steeds vast bij videobewerking en hapert bij rendering (vooral met SketchUp Pro). Ook is het toetsenbord aan vervanging toe.
De nieuw aan te schaffen laptop ga ik gebruiken voor SketchUp Pro en 4K videobewerking (60fps) met sofwarepakketen zoals Pinnacle Studio Ultimate 25, PowerDirector 19 en in de toekomst met Abobe Premiere Pro.
Dit doe ik als hobby, maar kan dit ook in mijn werk toepasbaar maken.
Ik werk als meubelmaker/Scheepstimmerman (voorman) op luxe jachten in zowel NL als in het buitenland.
Het filmen van interieur en exterieur van deze grote jachten is een toekomstige optie, alsmede het tekenen van jachtinterieurs.
Als het kan* wil ik er ook een 3D tekenprogramma op kunnen draaien (eerst alleen lezen, *als de specs het toelaat ook tekenen) zoals Topsolid'Wood en AutoCAD.
*Als de specs het toelaat: ik heb namelijk geen € 5000.
Budget is lastig. Goedkoper is niet altijd beter. Ik denk, als ik mijn wenslijst bekijk, dat ik tot max € 2800 moet gaan.
Maar als ik geld kan besparen, omdat ik in mijn wenslijst misschien overkill kies, graag.
Office gebruik ik ook evenals Photoshop CS6. Dus een numeriek op het toesenbord is welkom maar niet een echte pré.
Gamen zal ik niet vaak doen maar als dit kan (*specs) zal ik het proberen...
Ik game (heel soms,) op mijn Switch.
Pré:
Nieuwe 17 inch laptop
Gen 10 of jonger (11, 12)
i7 11800H of meer (i9)
Windows 10 (11 is welkom)
32 GB of meer
RTX 3060 6GB of meer?
De laptop wil ik voor de aankomende 7 jaar gaan gebruiken als desktop-vervanger in hotels, campif en gewoon thuis.
Ik heb geen buro tot mijn beschikking.
De accuduur vindt ik niet zo belangrijk. Ze mag groot en zwaar zijn.
De laptop wordt vervoerd met de auto dus... .
Welk merk? Geen voorkeur, maar geen Medion ofzo.
Ik sta voor alles open voor mijn budget tot € 2800,= mag meer, liefst minder.
Wat ik heb kunnen vinden:
pricewatch: MSI Creator 17 B11UE-408NL
Is deze goed genoeg?
Ik twijfel over bovenstaande en deze:
pricewatch: MSI Creator 17 B11UG-406NL
Of raden jullie mij een 17 inch HP laptop aan? Ik heb namelijk geen ervaring met het merk MSI...
pricewatch: HP Omen 17-ck0490nd
Deze HP heeft een i9, 32GB, RTX 3080. Echter een QHD scherm...
is dit minder dan 4K of toch ook goed genoeg voor mijn hobby?
En geen numeriek toetsenbord, is niet een echte pré.
Filmpjes gezien dat de HP Omen 17 een grote adapter heeft, vind ik niet erg.
Gelezen dat een MSI Creator 17 een prima koeling heeft echter het per ongeluk aanraken van de tochpad lastig is.
Vele info gelezen over welk systeem nu goed draait voor de software die ik wil gaan gebruiken maar...
Wat is nu goed genoeg en wat is overkill?
De cijfers over Benchmark zegt mij niet alles. Waar kan ik info hierover vinden?
Wordt het 1 in mijn wenslijst of 1 die ik hierboven heb beschreven of raden jullie mij een andere aan, andere specs/prijs?
Zal ik ASAP tot aanschaf overgaan of juist wachten? Goedkoper of betere laptop?
Ik hoor graag van jullie.
Zie mijn wenslijst:
Welke 17 inch laptop?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Laptops | Acer Nitro 5 (AN517-41-R6G3) | € 2.399,- | € 2.399,- |
1 | Laptops | Acer Nitro 5 AN517-41-R5W0 | € 1.999,- | € 1.999,- |
1 | Laptops | ASUS ROG Strix G17 G713QR-K4017T | € 2.049,- | € 2.049,- |
1 | Laptops | HP Omen 17-ck0450nd | € 2.199,- | € 2.199,- |
1 | Laptops | HP Omen 17-ck0490nd | € 2.849,- | € 2.849,- |
1 | Laptops | MSI Creator 17 B11UE-408NL | € 2.199,- | € 2.199,- |
1 | Laptops | MSI Creator 17 B11UG-406NL | € 2.599,- | € 2.599,- |
1 | Laptops | MSI Creator 17 B11UH-404NL | € 3.199,- | € 3.199,- |
1 | Laptops | MSI GS76 Stealth 11UH-083NL | € 3.815,13 | € 3.815,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 23.307 |
(Genereren van wenslijst via mobiel is lastig)
[ Voor 56% gewijzigd door tom2tom op 13-02-2022 00:14 . Reden: Genereren van wenslijst. ]