Onregelmatige uitval bekabeld netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-02-2022
Goedemiddag, als nieuwe gebruiker van dit forum heb ik al gezocht, maar niet kunnen vinden wat ik nodig heb.
Probleem is als volgt:
Mijn PC (Win 10) heeft op onregelmatige basis uitval van netwerkverbinding (bekende wereldbolletje), op zich niet echt leuk. Na herstart is het soms verholpen, maar komt steeds weer terug. Met zowel Ccleaner en Spybot gezocht naar vreemde zaken, geen echt resultaat.
Wat er ook gebeurt, is dat als ik een site wil bezoeken, de url traag opstart (zwart balletje schuift enige tijd voor de sitenaam heen en weer.
Het uitschakelen van de VPN (Goose) geeft geen wijziging, wat wel heeft geholpen (voor een paar dagen) is het netwerk via netwerkcentrum laten herstellen.
Vraag is wat nu het echte probleem is en wat ik er, mte mijn bescheiden kennis, aan kan doen.
Goed weekend verder,
Ed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42

rally

Deyterra Consultancy

Wat voor netwerkkabel gebruik je?

Is dit een “vaste” kabel (dus in de muur weggewerkt) of een losse?
Kan het CCA of CCS kabel zijn?
Heb je hem zelf afgemonteerd of heeft iemand anders het gedaan?

Eerste wat ik zou doen is (tijdelijk) een andere netwerkkabel gebruiken, desnoods een lange om rechtstreeks van je PC naar de router te verbinden om te kijken of het daarmee stabiel blijft.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:14
Hallo Ed. Het kan heel veel zijn. Iets meer info zou nuttig zijn.
Zoals rally aangeeft probeer eens een directe kabel. En anders geef eens aan hoe het allemaal aangesloten is, vaste kabel, gekochte kabel, zelf gemaakte kabel? Zit er een route of een switch tussen, of meerdere? Zit je rechtstreeks op het modem / router van je provider?
Heb je bepaalde instelling aan of juist uit gezet?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad icm een VPN. Bij de installatiepackage zat een hele oude versie van de TAP driver (OpenVPN). Die heb ik handmatig verwijderd en een nieuwe geïnstalleerd en daarna was het probleem over.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik zou in elk geval hier een zo volledig mogelijk overzicht neerzetten van hoe het netwerk er uit ziet (modem, routers(s), switches, client-devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
Zo, dat is snel en veel.
Looplijn verbinding is van modem via vaste kabel (van BG naar 1ste) naar router en dan naar PC.
Kabel aantal jaren zelf aangelegd, voor gebruik check met netwerkmeter en tot paar weken geleden geen problemen. Ik kan na dit bericht even een reserve kabel nemen en de PC vanaf de router opnieuw bekabelen, kijken of het helpt. Laat dit zsm weten.
VPN van Goose gaf ook nooit problemen, ik merk geen verschil tussen aan/uit qua snelheid of storing(en).
Ik heb zelf geen instellingen aangepast of veranderd, te weinig kennis over in huis.\Heb als het nodig is wel een reserve netwerkkaart liggen van hetzelfde merk. Ga nu eerst kabel vernagen, koffie drinken en kijken of er iets veranderd. Dank tot zover, Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi Spybot, VPN en Ccleaner er een geheel af. je kunt daar goed Geek Uninstaller voor gebruiken. kijk ook wat je DNS is, in je modem. laat ook de router er tussenuit. zoals ik het lees komt er een router na het modem.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
Alle niet-terzake doende prg zijn eraf, PC zit met nieuwe kabel direct op router.
@Hackus Router kan er niet tussenuit, modem staat in woonkamer, PC en de rest in werkkamer op eerste verd.
Ik laat alles even gewoon draaien en kijk of er weer uitval ontstaat. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:59

Nox

Noxiuz

Merk je dat je een melding krijgt van windows met 'netwerkkabel losgekoppeld'?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

EdP schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:47:
@Hackus Router kan er niet tussenuit, modem staat in woonkamer, PC en de rest in werkkamer op eerste verd.
Router? Of een gewone switch?
Indien router:
Waarom een router en wat is zijn config en hoe/waarop zit wat aangesloten. (Vooral: wat zit er op WAN en wat op LAN en staat er een DHCP server aan op die router)
Wat is de config van je modem?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
Tot nu geen uitval, pc gaat nu uit en morgen na het opstarten kijk ik weer de gehele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
Direct na dit laatste bericht ging het netwerk off om vervolgens na een tweetal minuten weer on te gaan.
Vreemd maar misschien zegt het jullie wel iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

Tja , eerst uitsluiten of het aan de kabel ligt. Dus andere kabel of een ander device daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doe eens ipconfig /all als je de wereldbol ziet.

De wereldbol kan namelijk verschillende dingen betekenen in Windows 10, van slechte kabel tot slechte DNS.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:04

SeatRider

Hips don't lie

EdP schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:22:
VPN van Goose gaf ook nooit problemen, ik merk geen verschil tussen aan/uit qua snelheid of storing(en).
Ik ook niet. VPN stond maar zelden echt aan, maar toch zat die TAP driver dan in de weg.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit verhaal gaat vooralsnog alleen over die ene PC. Het zou erg verhelderend zijn om te weten wat met de verbinding van andere apparaten in huis gebeurt als het op de PC uitvalt.

Ook brak: probleem tussen router en buitenwereld. Daarop focussen
Geen probleem: probleem op PC (of verbinding ervan met router), focus dan daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdP
PC heeft tot nu gedraaid, geen uitval, dus mogelijk iets met de bekabeling. Zou trouwens niet weten hoe dat zou kunnen, ligt vanaf de router in een goot naar de PC. Ga hem uit voorzorg toch vervangen, nooit geschoten is altijd mis.
Feit blijft, dat opstarten van een prg erg lang duurt.
Zal wel direct als er uitval is ipconfig/all doen en bewaren voor julle.
De andere aangesloten PC (bekabeld) heeft geen last, verder zitten er een iMac, MacBook en twee iPads op, die zijn wireless en hebben geen problemen (volgens de rest van het gezin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdP
Lag dus 99,9% zeker aan de kabel alhoewel ik niet kan verklaren waardoor dat kan.
Kabel is niet beschadigd, niet geknakt, want hij ligt in een kabelgoot.
Toch maar vervangen en oude kabel bij het afval.
Dank voor jullie hulp, advies en ideeën.
Ed
Pagina: 1