Toon posts:

Game PC met RTX 3060ti FE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MikTo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 08:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en standaard huis tuin & keuken gebruik. Mogelijk in de toekomst weer muziek produceren, maar als dat weer een grote hobby / tijdsbesteding wordt ben ik ook bereid om evt paar componenten (lees CPU) te upgraden. Ik heb het idee dat een 12600(KF) nu wel erg overkill is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~800€. Geen specifiek bedrag in mijn hoofd. De reden dat ik ga upgraden is dat ik eindelijk een RTX 3060ti FE heb weten te bemachtigen (finally!). Mijn oude GPU (R9 390) vertoont wat kuren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zeker:
- RTX 3060ti FE
- Scherm
- Keyboard + muis, headset, speakers etc.
- Externe geluidskaart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo, voeding, kast (toch prettig om een nieuwe te hebben), geheugen, CPU koeler, CPU en een extra SSD (~1TB)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Degelijke merken met goede prijs/kwaliteit verhouding. Budgetmerken hoeft niet :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC vind ik erg prettig, tenzij ik aan het gamen ben dan mag het best wat geluid maken.

Wifi + Bluetooth geintegreerd zou prettig zijn.

USB-C zou prettig zijn aan de voorkant van de kast, maar onderstaande kast kwam goed uit de test (stil en goede prijs). Een vergelijkbare kast met USB-C aan de voorkant was ~50€ duurder, vond ik beetje zonde gezien het MoBo wel een USB-C aan de achterkant heeft. Beetje discrete kast die niet al te groot is vind ik ook prettig.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Een check of ik rare keuzes heb gemaakt en eventuele alternatieven aandragen.
Ik heb met name geen idee of dit een goede voeding is (overkill?) Ook hier is stil/kwaliteit wel prettig.
Moet ik nog een mounting kit voor de CPU koeler erbij bestellen of zit dit inmiddels inbegrepen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B660M DS3H AX DDR4€ 144,90€ 144,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 71,93€ 71,93
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,94€ 60,94
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 94,26€ 94,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 703,83

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:15
Een 550 Watt voeding voldoet, bv Corsair TX550M (2021). Ook de koeler kan een tandje minder, bv be quiet! Pure Rock 2 Zwart. Steek het bespaarde geld evt. in 32 GB RAM - zo heel veel duurder hoeft dat niet te zijn - Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B

• MikTo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 08:30
Tnx voor de hulp! Ik heb ze gelijk verwerkt. De CPU cooler ben ik toch 1 serie omhoog gegaan zodat hij iets minder geluid maakt. Mijn huidige CPU koeler hoor ik vaak dus daar heb ik wel 10€ voor over.

De voeding scheelt een hoop. Ik verwacht echt geen 32gb nodig te hebben, maar ik ga eens kijken of ik nog ergens anders kan upgraden met wat bespaard geld :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B660M DS3H AX DDR4€ 144,90€ 144,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 71,93€ 71,93
1Processorkoelingbe quiet! Shadow Rock 3 Zwart€ 45,71€ 45,71
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair TX550M (2021)€ 59,90€ 59,90
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 94,26€ 94,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,60

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:15
Let wel op de socket LGA1700 mount, wellicht moet je die apart bij de koeler bestellen

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 16:15
Het werkgeheugen staat op de supported list, dat doe je goed :).
Ik ben niet zo thuis in de muziek wereld en weet dus niet of 1TB opslag genoeg is voor een eventuele verzameling aan .wav/.flac bestanden.
Het is bij veel mensen een reflex om meteen een nieuwe behuizing te kopen. Als dit niet nodig is zou ik dit dan ook niet doen. Of dit wordt de nieuwe waarvan je 'weet' dat deze 2-3 iteraties meegaat. Een USB hub of een USB verlengkabel kan ook uitkomst bieden en kost een fractie van een nieuwe case.

Team anti-scalp

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee