HP Color LaserJet Pro M454dw print kwaliteit niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week een HP Color LaserJet Pro M454dw.
Hiermee print ik met laser decal papier en sticker papier.
Helaas is de kwaliteit van de prints niet goed.
Bij deze 3 foto's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e48yg15EdL_0gO4eYKpcZR0xj-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2c1OfobGwk1WFqd4yURHBdzb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIUp4Ilf4OJfN0pV9ABazb1Tvs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1ywwdAWi697Ufx7tBIbK30P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbtG_w64PA3o8L_wtGE1mzTza5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzuuxCvJhVCkVYAK6uLLhgBE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb getest met meerdere papier soorten zoals zwaar papier, transparant film papier, photo glossy papier.
Alle prints zijn hetzelfde.
Op normaal A4 papier zijn de prints ook niet goed.
Ik gebruik papier wat geschikt is voor laser printers.
Ook is de printer gekalibreerd.
Ik heb HP en de website waar ik de printer kocht benaderd, alleen hun weten ook niet wat het probleem kan zijn...
Terugsturen is geen mogelijkheid omdat de printer gebruikt is kan het niet teruggestuurd worden.
Het is wellicht een lastige vraag, maar misschien zijn er mensen die een oplossing weten?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Terugsturen is geen mogelijkheid omdat de printer gebruikt is kan het niet teruggestuurd worden.
Volgens mij hoor je dit gewoon te kunnen terugsturen. Op basis van de foto's is het produkt sowieso non-conform maar je WKOA is 14 dagen.

Dat je in dit geval wat meer printies geprobeerd hebt, lijkt me niet onlogisch en mag, wat mij betreft, ook geen enkel argument zijn van de webwinkel.

En dan nog, als het wel een argument wordt: winkel heeft minstens 6 maanden de "plicht" te zorgen voor een werkend produkt. Dus laat ze het maar oplossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:16
Gebruik je echte toners of die van 123ink etc.?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bschnitz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:35:
Printer die wit kan printen wordt ook "non original" gebruikt voor bepaalde apparaten / prints.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
MAX3400 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Printer die wit kan printen wordt ook "non original" gebruikt voor bepaalde apparaten / prints.
Kan, maar dit wat hij laat zien krijg ik soms bij volle neppe toners al, vervang ik die dan doet de printer het wel op eens weer goed. Soms helpt schudden ook. Maar deze issues heb in nooit gehad met echte toners.

Vraag me af of die de test pagina van hp zelf goed eruit krijgt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Volgens mij hoor je dit gewoon te kunnen terugsturen. Op basis van de foto's is het produkt sowieso non-conform maar je WKOA is 14 dagen.

Dat je in dit geval wat meer printies geprobeerd hebt, lijkt me niet onlogisch en mag, wat mij betreft, ook geen enkel argument zijn van de webwinkel.

En dan nog, als het wel een argument wordt: winkel heeft minstens 6 maanden de "plicht" te zorgen voor een werkend produkt. Dus laat ze het maar oplossen.
Dat dacht ik ook.
Ook print de printer gewone standaard plaatjes ook niet scherp.
Ik zal nogmaals contact met 123inkt opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bschnitz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:35:
Jazeker, dit zijn de toners die er al in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Dat klopt.
Ik heb nog geen witte toner, deze prints zijn allemaal afgedrukt met originele toners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
0108daniel schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Jazeker, dit zijn de toners die er al in zaten.
Schud die toners eens allemaal, dus eruit, schudden en erin.

Wat doet de test pagina van hp via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bschnitz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Schud die toners eens allemaal, dus eruit, schudden en erin.

Wat doet de test pagina van hp via het menu?
Is dat goed voor de toners?
De test pagina met tekst print wel goed.
Alleen zal ik weinig met tekst printen maar juist veel met afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
0108daniel schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Is dat goed voor de toners?
De test pagina met tekst print wel goed.
Alleen zal ik weinig met tekst printen maar juist veel met afbeeldingen.
Die toners die bij de printer zitten zijn vaak slecht, sowieso nooit goed gevuld, dacht iets van 10-25%.

Je hebt een print waar simpelweg geen inkt op het papier komt, hens het wit blijft. Dat zie je goed bij je rode print.

Als je text van de hp test print (boel text groot en klein) goed is zonder witte vlakken werkt je zwarte toner dus wel goed en ook de printer.

Mijn vermoeden blijven dus de toners, kleur dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zijn dit soort printers niet bedoeld voor kantoorwerk met inderdaad vooral tekst? Facturen, brieven en meer van dat soort standaard documentjes. Niet dat ik de printjes in de OP netjes vind, maar wellicht is deze printer daar gewoon niet geschikt voor. Terugsturen zou volgens mij wel moeten kunnen, desnoods met een kleine aftrek voor de gebruikte toners.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Fiber schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:10:
Zijn dit soort printers niet bedoeld voor kantoorwerk met inderdaad vooral tekst? Facturen, brieven en meer van dat soort standaard documentjes. Niet dat ik de printjes in de OP netjes vind, maar wellicht is deze printer daar gewoon niet geschikt voor. Terugsturen zou volgens mij wel moeten kunnen, desnoods met een kleine aftrek voor de gebruikte toners.
Dit.

Laserprinter is niet geschikt voor dit soort printjes. Foto's, stickers, glossy papier, etc... Allemaal het domein van inktjet.

Snel en goedkoop documenten afdrukken op a3/a4, dat is het domein van de laserprinter.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
De reden dat ik deze printer heb gekocht is dat ze perfect worden gebruikt met het maken van doeleinden voor ons, met name logos en afbeeldingen afdrukken op decal en sticker papier.
De laser printer heeft het voordeel dat de stickers en decals niet hoeven worden afgelakt en dat de logos direct in het water gelegd kunnen worden.
@Devian die opties Foto's, stickers, glossy paper staan ook als optie op de laser printer.
Het resultaat blijft hetzelfde.
Op internet zijn er veel voorbeelden van, hier toevallig een Youtube filmpje: YouTube: HP Color Laser Jet Pro M254DW: First Look
Hier iemand die stickers en decals maakt, ook met de witte toner: YouTube: Decals at home - The HP254 nd Ghost White Toner!
Ook gewoon een tekst bestand heeft een soort waas over de tekst heen.
De letters zijn niet scherp.

[ Voor 17% gewijzigd door 0108daniel op 12-02-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dat lijkt er op dat het inderdaad toch wel zou moeten kunnen. Heb je de drivers al gecontroleerd?

En anders wellicht toch eens kijken wat hij doet op een nieuwe set volle toners, al is dat ook een dure grap.

Toners een keer schudden is al geopperd, al helpt dat vooral als ze bijna leeg zijn om het laatst beetje er nog uit te krijgen dacht ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:40:
Dat lijkt er op dat het inderdaad toch wel zou moeten kunnen. Heb je de drivers al gecontroleerd?

En anders wellicht toch eens kijken wat hij doet op een nieuwe set volle toners, al is dat ook een dure grap.

Toners een keer schudden is al geopperd, al helpt dat vooral als ze bijna leeg zijn om het laatst beetje er nog uit te krijgen dacht ik.
Drivers zijn up to date, officieel van de HP site.
Ik wacht nog even met het kopen van nieuwe toners want die zijn inderdaad prijzig.
Zal straks de toners even schudden, wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 19:07
Fuser is wellicht probleem, je afbeelding wordt niet goed ingebrand. waardoor een deel van je beeld blijft plakken aan de fuserrol en bij de volgende omwenteling weer afgedrukt wordt. We noemen dat "offset"
kan zijn dat je met verkeerde papierinstellingen afdrukt. bij labels en dikker papier moet de temperatuur omhoog. kan ook zijn dat er iets aan de fuser mankeert.

ga er even vanuit dat je de originele toners gebruikt van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
AJMRaijmakers schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:09:
Fuser is wellicht probleem, je afbeelding wordt niet goed ingebrand. waardoor een deel van je beeld blijft plakken aan de fuserrol en bij de volgende omwenteling weer afgedrukt wordt. We noemen dat "offset"
kan zijn dat je met verkeerde papierinstellingen afdrukt. bij labels en dikker papier moet de temperatuur omhoog. kan ook zijn dat er iets aan de fuser mankeert.

ga er even vanuit dat je de originele toners gebruikt van HP.
Maar waarom gebeurd dit dan ook bij standaard printpapier?
Ik heb al veel verschillende papier soorten gebruikt als uitvoer.
Ik heb onder andere deze instellingen gebruikt: Papiersoort automatisch, HP laser, glossy paper, Heavy paper, ondoorzichtig film, glossy premium.
Ze geven allemaal exact hetzelfde resultaat.
De offset zou kunnen, omdat sommige teksten/woorden op een standaard print papiertje een schaduw hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:04

dijkmane

biertje ?

zit er niet nog ergens een transportbeveiliging in die een transferrol tegen houdt ofzo ?

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou kijken of het probleem de toner of de printer volgt. Ik zie veel problemen met magenta, dus wellicht is die toner niet goed. Als je geen reservetoners hebt kun je kijken of je de kleuren kunt verwisselen. De printer zal protesteren, maar mijn Laserjet CP5225 heeft de mogelijk om dat allemaal te negeren. Stel de printer in ieder geval zo in dat hij door moet printen bij lege toner.

Als het probleem de toner niet volgt, dan is het ofwel de overbrengingsband, of de fuser die niet goed is.

In alle gevallen... dit lijkt gewoon een garantiekwestie en zou het probleem van de leverancier moeten zijn.
Pagina: 1