Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen!
Ik speel spellen als WoW, Satisfactory, Sea of Thieves, Dysen Sphere Program, Destiny 2 en ga zo direct Lost Ark proberen :-).
Omdat ik momenteel glitches/ artifects begin te zien in games ben ik bang dat voor een of andere reden m'n GPU aan het begeven is. M'n vorige GPU heeft hetzelfde euvel gehad en heb ik 2j geleden vervangen degene die er nu in zit. Dit om te besparen en omdat het systeem het in principe nog prima deed. Daarom gekozen voor een gelijkwaardig alternatief i.p.v. een upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt budget heb ik niet, probeer zoveel mogelijk erin te besparen. Ik ben alleen bang dat ik doorsla en door besparen verkeerde keuzes aan het maken ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel is dit mn setup:
Hiervan zou ik eigenlijk de case willen behouden. Mits alles past uiteraard.
De voeding is te licht voor de nieuwe GPU die ik op het oog heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, voeding, CPU en GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het volgende heb ik in gedachten:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is wel fijn, ik heb het geluid nooit denderend hard staan van games op de headphones en het systeem staat schuin tegenover mij achter de monitoren.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik speel meestal gewoon op 1920x1080 op 24"scherm. een steady 60FPS is denk ik prima. Ik vind het mooi om de Graphics op ultra te zetten, vooral met games als Destiny 2 en Sea of Thieves kun je nogal opgaan in de mooie omgevingen. Zonde om dan de boel terug te moeten schroeven i.v.m. gekke glitches of stotteringen.
Daarnaast heb ik nog wezen kijken waar te snijden valt, ik kom alleen op een iets krappere voeding en waar ik enorm aan twijfel dat ik mijzelf in de vingers snijd, is een i3 te overwegen. en ook de keuze voor de 3060TI mini weet ik niet of ik mij laat leiden door de prijs en achteraf een miskoop bega.
Dat zal namelijk ook weer schelen in de investering.
Ik lees/hoor verschillende dingen over de i3 dat deze inmiddels best een baas is en omdat er (nog steeds) geen deftig gebruik gemaakt wordt van meerdere cores in games en de klokfrequency van de i3 nagenoeg gelijks is aan de i5. Zou dit in mijn opzicht moeten voldoen.
Maar goed, de blijvende imago van de i3 is voor mij ook nog steeds Office gebruik, en i5 is startende voor gaming. Is dit inmiddels achterhaald of nog steeds van toepassing?
Gamen!
Ik speel spellen als WoW, Satisfactory, Sea of Thieves, Dysen Sphere Program, Destiny 2 en ga zo direct Lost Ark proberen :-).
Omdat ik momenteel glitches/ artifects begin te zien in games ben ik bang dat voor een of andere reden m'n GPU aan het begeven is. M'n vorige GPU heeft hetzelfde euvel gehad en heb ik 2j geleden vervangen degene die er nu in zit. Dit om te besparen en omdat het systeem het in principe nog prima deed. Daarom gekozen voor een gelijkwaardig alternatief i.p.v. een upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Echt budget heb ik niet, probeer zoveel mogelijk erin te besparen. Ik ben alleen bang dat ik doorsla en door besparen verkeerde keuzes aan het maken ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel is dit mn setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 36,89 | € 36,89 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 36,89 |
Hiervan zou ik eigenlijk de case willen behouden. Mits alles past uiteraard.
De voeding is te licht voor de nieuwe GPU die ik op het oog heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, geheugen, voeding, CPU en GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het volgende heb ik in gedachten:
1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | ASRock H610M-HDV/M.2 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 Mini | € 749,- | € 749,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.222,70 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is wel fijn, ik heb het geluid nooit denderend hard staan van games op de headphones en het systeem staat schuin tegenover mij achter de monitoren.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik speel meestal gewoon op 1920x1080 op 24"scherm. een steady 60FPS is denk ik prima. Ik vind het mooi om de Graphics op ultra te zetten, vooral met games als Destiny 2 en Sea of Thieves kun je nogal opgaan in de mooie omgevingen. Zonde om dan de boel terug te moeten schroeven i.v.m. gekke glitches of stotteringen.
Daarnaast heb ik nog wezen kijken waar te snijden valt, ik kom alleen op een iets krappere voeding en waar ik enorm aan twijfel dat ik mijzelf in de vingers snijd, is een i3 te overwegen. en ook de keuze voor de 3060TI mini weet ik niet of ik mij laat leiden door de prijs en achteraf een miskoop bega.
1 | Processors | Intel Core i3-12100F Boxed | € 127,05 | € 127,05 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 76,90 | € 76,90 |
Totaal | € 203,95 |
Dat zal namelijk ook weer schelen in de investering.
Ik lees/hoor verschillende dingen over de i3 dat deze inmiddels best een baas is en omdat er (nog steeds) geen deftig gebruik gemaakt wordt van meerdere cores in games en de klokfrequency van de i3 nagenoeg gelijks is aan de i5. Zou dit in mijn opzicht moeten voldoen.
Maar goed, de blijvende imago van de i3 is voor mij ook nog steeds Office gebruik, en i5 is startende voor gaming. Is dit inmiddels achterhaald of nog steeds van toepassing?