PowerPoint: decimale notatie in emf-afbeeldingen aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik moet een Nederlandse PowerPoint-presentatie naar het Engels vertalen en loop vast op het omzetten van de getal-separatoren in verschillende afbeeldingen. Deze afbeeldingen zijn Excel-tabellen die op de slides zijn geplakt als enhanced metafiles.

De separatoren in het NL zijn een punt voor duizendtallen (1.000) en een komma voor decimalen (10,50). In het Engels is dat omgedraaid. Hoe kan ik dat snel voor meerdere slides en afbeeldingen aanpassen?

Zoek en vervang werkt uiteraard niet op afbeeldingen en ik heb geen VBA-code kunnen vinden om emfs te bewerken. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, aangezien de emf-bestanden volgens mij vectoren zijn waardoor je de punten en komma's niet makkelijk meer kunt herkennen.

Ter illustratie, links is wat het nu is en rechts wat ik wil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbMZ8uaV4w44f-tdFes8xBORXQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y3yHAp8UFZeX27268icnQ7DD.png?f=user_large

PS: Ik heb de Excel-bestanden, dus worst case kan ik altijd nog handmatig de tabellen er opnieuw inplakken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk dat het worst-kaas scenario de snelste oplossing zal zijn...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het gaat in de toekomst nog vaker langskomen dus een handige oplossing kan wel tijd besparen. :)

Ik zit nu te denken in de richting van de pptx openen als zip om zo makkelijk bij de losse emf-bestanden te kunnen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een snelle Google verteld mij dat je je .emf-bestanden sowieso in paint (ofzo) moet gaan bewerken. De allermakkelijkste oplossing (ook voor de toekomst) is je Excel gelijk de juiste opmaak laten uitpoepen...

edit:
* Jester-NL kruipt weer onder zijn steen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jester-NL op 15-02-2022 15:08 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Jester-NL schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:46:
Een snelle Google verteld mij dat je je .emf-bestanden sowieso in paint (ofzo) moet gaan bewerken.
Dat is niet waar, want als ik de emf-bestanden open in Inkscape kan ik gewoon tekst zoek en vervangen (waaronder dus ook punten en komma's). Nu alleen nog een manier om dat in een batch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rechtermuisknop | Afbeelding bewerken | Converteren naar Office-tekenobject, Ja.

Nu nog een scriptje maken om dat voor alle emf's in de ppx te doen, en je kan zoeken en vervangen gebruiken. Maar misschien was je zelf ook al zover?

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 15-02-2022 10:27 ]

Pagina: 1