Toon posts:

Een apart forum-deel voor zonnepanelen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Ik zou graag zien dat hier in het forum zonnepanelen in een eigen apart onderdeel/regel zou komen.. Het is zo specifiek en zou voor velen overzichtelijker zijn dan tussen allerlei andere onderwerpen van duurzame onderdelen te staan.. ! Een goed idee ?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ben ik het eigenlijk niet mee eens.
Diegene die advies en tips geven, doen dat niet alleen in zonnepaneel onderwerpen. Zo houdt je alles in 1 overzicht.

Vaak is het verweven met warmtepompen, isolatie en domotica.
Telkens allerlei andere linkjes aan moeten klikken om bij domotica (en logging) te komen vind ik al vervelend en daardoor mis je posts waar je ook advies had willen of kunnen geven.

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:10:
Ben ik het eigenlijk niet mee eens.
Diegene die advies en tips geven, doen dat niet alleen in zonnepaneel onderwerpen. Zo houdt je alles in 1 overzicht.

Vaak is het verweven met warmtepompen, isolatie en domotica.
Telkens allerlei andere linkjes aan moeten klikken om bij domotica (en logging) te komen vind ik al vervelend en daardoor mis je posts waar je ook advies had willen of kunnen geven.
Eensch. met integratie maak je het systeem doorgaans ook gewoon beter, je hebt hier kruisbestuiving die je nergens anders ziet.

[Voor 10% gewijzigd door twain4me op 12-02-2022 06:32]

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Goed idee! vermits je de beste ideeën en tips op de eerste pagina zet, als het ergens anders staat bv verscholen in een warmtepomp topic post is het 'nooit' meer terug te vinden.

[Voor 5% gewijzigd door frisianstar op 12-02-2022 06:33]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kijk eens hoe druk het is bij fritts forum.
Daar hebben ze ook die indeling.

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• frisianstar
Het aantal topics over warmtepompen is op tweakers zowat schier oneindig, als ergens een heel goed idee is beschreven over PV met warmtepompen zet dat dan (ook) boven aan bij een specifiek PV topic (evt met 'links')' door duizenden pagina's wp berichten scrollen begint niemand aan.
Offertes van PV installaties is ook zoiets; als relevante info snel is te vinden zijn heel wat vragen al beantwoord.

Zo ben ik al tijden op zoek naar een post/ topic van een thuisaccu met 'zeer snelle omschakeling' hier op tweakers, met Google vind ik niets en ben te lui of ik heb te weinig tijd om door alle topics en berichten te scrollen die relevant zouden zijn.

[Voor 23% gewijzigd door frisianstar op 12-02-2022 07:14]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• AUijtdehaag
  • Niet online
@ThinkPad heeft al prima werk afgeleverd, door een sticky te maken met waar we graag een indeling van zien in een "weer een nieuw dak met panelen" vraag.
En aktuele post blijven boven drijven.
Panasonics en mitsubsidies warmtepompen en nog wat andere merken zitten ook al in een apart topic.

Jij gaat na je werk toch ook niet nog even naar de kruidenier, de slager, de bakker en de groenteboer?
Ik ga altijd snel ff langs de supermarkt ;)
En door.

Versnippering is niet altijd de beste manier in een forum.
Nogmaals kijk naar het voorbeeld fritts.
Ik denk dat er heel veel adviserende tweakers afhaken op die manier.

@frisianstar
De zeer snelle omschakeling is niet nodig, als je altijd een dedicated groep (of groepen) hebt vanuit de hybride omvormer.
Dan is het enkel een afschakeling als het net wegvalt en de dedicated groep(en) blijven draaien op de batterij en de panelen.
Ze bestaan al. (ik mag geen merken noemen anders wordt ik weer fanboy genoemd)

[Voor 22% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-02-2022 07:28]

• frisianstar
Nu zeg je het zelf al; 'ga langs een supermarkt' dus m.a.w. een supermarkt van zonnepanelen; dus een topic van PV installaties met een uitgebreide intro over de meest gestelde vragen en de beste ideeën; ik wil juist ook geen versnippering; dan blijven de post starters vragen stellen die al tig maal zijn beantwoord.

Niet persoonlijk bedoelt: verder is het belangrijk dat het 'niveau' van een Topic hoog blijft; in een forum over een andere hobby van mij namelijk verrekijkers voor het kijken naar de sterren (hemel) is het niveau door nieuwe gebruikers die veel gestelde vragen beantwoorden met dom gepraat, lege inhoud, foutieve antwoorden op een dieptepunt beland waardoor de vertrouwde personen met veel ervaring en kennis zijn afgehaakt.
Het komt ook te vaak voor dat de topic poster niet meer reageert op alle antwoorden die worden gegeven...

[Voor 9% gewijzigd door frisianstar op 12-02-2022 07:45]

• AUijtdehaag
  • Niet online
@frisianstar
In die supermarkt heb je ook vele andere produkten, waardoor je weer niet nog een winkeldeur hoeft te openen voor je eten.

Tweakers is een kennisforum.
Ik ben het met je eens dat iemand zonnepanelen zoekt, hij specifiek zoekt op zonnepanelen.
Maar door het tussen allerlei andere (en zeker samenhangende - duurzame onderwerpen) te houden, kijkt men verder en levert dat nog meer kennis op, ook op andere zaken.
Dat is toch uiteindelijk het doel, als men begint aan zonnepanelen, het hele plaatje (of zijn tweakers alleen zo gek?)

Dus vanuit de vraagsteller prima om het apart te houden, maar antwoorden blijven uit van adviserende tweakers, die het hele pad al hebben bewandeld
Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er is een aantal maanden terug nog een flinke herstructurering geweest van de subfora, zo zijn er o.a. meer onderwerpen in het duurzame hoekje bij geschoven, smarthome/duurzame energie uit elkaar getrokken, mobiliteit erbij etc. Ik verwacht niet dat er op korte termijn nog weer een herindeling gaat plaatsvinden om bijv. PV apart te zetten. Zijn mij verder ook geen klachten/kritiek over bekend.

Het sticky topic over het openen van een PV-topic (bedankt voor het compliment @AUijtdehaag ) is daarbij ook een hulpmiddel om een topicstarter actief te laten nadenken over zijn/haar zonnepanelen vraagstuk, i.p.v. dat het een 'hit and run' topic wordt waar een boodschappenlijstje op tafel wordt gegooid met de vraag: "ja/nee?".

Ik weet niet zo goed wat verder dan nog de discussiewaarde is van dit topic en sluit hem daarom bij deze.

[Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 12-02-2022 07:55]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee