Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Goedenavond,

Ik wil hier graag mijn ervaringen delen over de Sony XR55A90J OLED TV, die ik nu een paar maanden in mijn bezit heb.

Om te beginnen ben ik aan de 3e TV toe (via PlatteTV.nl), omdat de eerste 2 dode pixels hadden en meteen werden omgeruild, top service dus.

Er zijn nu een aantal dingen die mij opvallen en waar ik benieuwd naar ben of anderen dat ook hebben met deze TV:
  • Als de TV op uit/standby staat en je luistert aan de achterkant van de TV, dan hoor je een heel licht sissend geluid. Kan dit met koeling te maken hebben (een fan bijvoorbeeld)
  • Als de TV aanstaat dan hoor je het eerste uur bij het warm worden wel wat tikken ui de achterkant van de TV komen, met name aan de rechterkant. Ik vermoed dat de body aan de achterkant is. Ik vindt dat wel storend.
  • Het paneel 'golft' op sommige punten. Je ziet dat als de TV uitstaat en je hebt een spiegeling van bijvoorbeeld een kast. De gespiegelde lijn in de TV golft dan op sommige punten. Overigens tijdens het kijken geen last van.
Ik ben een kritische gebruiker en benieuwd of er meer ervaringen zijn met deze master series TV van Sony.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:58
Je zoekt naar problemen. Ga gewoon naar de content kijken en luisteren. Natuurlijk een tv panel niet 100 % vlak.. Wie kijkt nu naar golven als de tv uit staat. Heeft niks met beeld te maken..
Tikken komt door warm worden en uitzetten van kunstof. Mijn philips oled tikt vooral als ambilight lichten achterop de tv aangaan..
Anders moet je de schroeven van het paneel los draaien zodat het kunstof misschien ruimte krijgt..
Wie luistr er nu aan de achterkan van de tv.. ! Of het moet gewoon voor de tv te horen zijn !
Dode pixels.. kan wel storend zijn. Maar ik heb ze nog nooit opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:55
Ik heb deze tv sinds november 2021. Maar herken geen van de punten die jij opsomt. (Hopelijk ga ik nu geen tikken horen die me eerst niet opvielen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-05 13:09
WTFox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:23:
Goedenavond,

Ik wil hier graag mijn ervaringen delen over de Sony XR55A90J OLED TV, die ik nu een paar maanden in mijn bezit heb.

Om te beginnen ben ik aan de 3e TV toe (via PlatteTV.nl), omdat de eerste 2 dode pixels hadden en meteen werden omgeruild, top service dus.

Er zijn nu een aantal dingen die mij opvallen en waar ik benieuwd naar ben of anderen dat ook hebben met deze TV:

Het paneel 'golft' op sommige punten. Je ziet dat als de TV uitstaat en je hebt een spiegeling van bijvoorbeeld een kast. De gespiegelde lijn in de TV golft dan op sommige punten.

Ik ben een kritische gebruiker en benieuwd of er meer ervaringen zijn met deze master series TV van Sony.

Thanks!
Het klikkende en slissende geluid herken ik niet. Ik zal vanavond eens luisteren maar ik zit meestal 3 meter van de tv af en wellicht is het me nooit opgevallen.
Als de tv aan/uitgaat klikt ie natuurlijk maar daarna is ie stil.

De "golven" zijn normaal": Sony gebruikt het scherm als luidspreker en verlijmd het zogenaamde Acoustic Surface System. Deze kan je vaag waarnemen omdat het scherm 0.1 mm iets naar binnen trekt. Dit is dus heel normaal, nogmaals.

Ik ben overigens zeer tevreden over deze tv, ik heb nog geen foutje kunnen ontdekken, alles werkt gewoon.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcos2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 18:53
Ik heb een vraag: Ik heb zelf een LG G1 gekocht, maar ik ben nogal ontevreden over het geluid. Ok, als je films wilt kijken oid kun je je home theater systeem gebruiken, maar ik stoor me zelfs aan de geluidskwaliteit bij gewone programma's waarbij ik voorheen nooit mijn surround set hoefde te gebruiken. Denk aan programmas
met een mix waarbij stemmen maar ook muziek gewoon goed en prettig moet klinken, zoals talkshows, reisprogramma's, tv-series, etc

Daarom overweeg ik om mijn G1 in te ruilen voor de A90J (ik zit nog binnen de termijn) ondanks dat ik super tevreden ben met de beeldkwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen qua geluid? Het prijsverschil is groot, dus als ik inruil moet het wel echt in orde zijn :-) En ondanks diverse demos in de winkel is het in een drukke grote winkel lastig te beoordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door remcos2 op 24-03-2022 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcos2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-03 18:53
Even als reactie op mezelf voor anderen die twijfelen tussen de G1 en de A90J: ik heb na heel lang twijfelen mijn G1 omgeruild voor de Sony. Wat een verschil qua geluid! Ja, het beeld is min of meer vergelijkbaar en ja de G1 is iets beter voor gaming. Maar nu kan ik gewone televisieprogramma's kijken met prima geluid! En hoef ik niet voor alles mijn home theater systeem aan te zetten. Dit zal niet voor iedereen gelden, maar ik ben er heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fornax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb hier een sony bravia xr 65a80j en in standby hoor ik af en toe (maar steeds vaker) ook een bron/zoemend geluid aan de achterkant.
Ik zit er 3,5 meter vanaf en daar hoor ik de brom ook nog steeds. Irritant en niet geheel prettig..

Golvend scherm lijkt me vrij normaal, valt me totaal niet op, of er moet een weerspiegeling van een lamp in het scherm zijn en ik ga flink heen en weer bewegen door de kamer heen, dan valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erocs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ook ben nu toe aan de 3e in 3jr tijd, ik had voorheen de AG9, deze moest ik elke dag opnieuw opstarten, hij vond de zenders niet, na opnieuw opstarten wel.

Volgens sony was de module niet te repareren en moest deze omgeruild worden.

Ik kreeg vervolgens een xr-55a90j en deze had hetzelfde euvel en kreeg ineens een cluster vol dode pixels in de eerste maand dat ik hem had.

Ook deze werd omgeruild en de problemen met het opstarten heb ik wederom.

Sony weet niet wat het is blijkbaar, iemand hier nog een oplossing misschien.
Ik gebruik een ci+ module icm ziggo alles het laatste nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:18
Ik heb ook een Sony Bravia XR-55X90J. Nu zat ik eens te kijken naar het energieverbruik in Standby. Dat blijkt ongeveer 30 Watt te zijn. Terwijl in de gebruiksaanwijzing staat dat het maar 0,5 watt is. Alles staat uit. Dus geen software updates, geen Digitale Gids (EPG). Zelfs Wifi staat uit. En toch nog steeds 30 Watt.
Wat zie ik over het hoofd?
Pagina: 1