"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |
[Voor 49% gewijzigd door HKLM_ op 12-02-2022 06:24]
π©βπ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- π
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Helaas kan je op de C7 helemaal niks instellen kwa port forward.HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:23:
Zorgen dat je C7 de poorten ook doorlaat, ik zou trouwens nooit zomaar mijn spullen direct aan het internet hangen π
"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |
Voor de normale toon App is dit toch niet nodig? De toon verbind gewoon zelf met de Eneco servers...
Wat probeer je precies te doen/werkend te krijgen?
Ik heb een gerootte toon, die ook via een gerootte app verbind naar de thermostaat. Dus die niet meer in contact staat met de eneco servers. Ik wil als ik op m'n werk ben m'n thermostaat kunnen instellen/uitlezen.TripleQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:12:
Welke poort doe je forwarden dan?
Voor de normale toon App is dit toch niet nodig? De toon verbind gewoon zelf met de Eneco servers...
Wat probeer je precies te doen/werkend te krijgen?
Volgens mij is er een topic op tweakers welke gaat over het flashen van de orginele firmware op die dingen of de dd-wrt versie. Je zal nu iets hebben met aangepaste ziggo firmware.NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:09:
[...]
Helaas kan je op de C7 helemaal niks instellen kwa port forward.
Over welke poort praat die aangepaste toon thermostaat dan nu eigenlijk?
Helaas port 80, ben nog aan het kijken of ik dat aan kan passen.HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Volgens mij is er een topic op tweakers welke gaat over het flashen van de orginele firmware op die dingen of de dd-wrt versie. Je zal nu iets hebben met aangepaste ziggo firmware.
Over welke poort praat die aangepaste toon thermostaat dan nu eigenlijk?
Als het over poort 80 gaat en dus HTTP dan wil je dat echt niet naar buiten open hebben staan hoor! Haal dan voor 4 tientjes een PI en installeer een VPN of een NGINX proxy zodat je iig veilig je netwerk kan benaderen.NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:58:
[...]
Helaas port 80, ben nog aan het kijken of ik dat aan kan passen.
En je Toon aan Home Assistant oid koppelen? Die kun je dan weer via een reverse proxy (Nginx Proxy Manager, Caddy, of Traefik bijv.) of de dienst van Nabu Casa relatief veilig aan het internet openstellen.NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb een gerootte toon, die ook via een gerootte app verbind naar de thermostaat. Dus die niet meer in contact staat met de eneco servers. Ik wil als ik op m'n werk ben m'n thermostaat kunnen instellen/uitlezen.
Als het puur een interne HTTP(S) API in je Toon is zou je dat overigens ook direct kunnen doen, maar zoals al gezegd lijkt het me best riskant om je thermostaat direct aan het wijde web open te stellen
Als je alleen het programma of temp wilt instellen dan kun je ook de app Toonbot (van mij :-)) installeren.NoFearCreations schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:49:
Ik heb sinds aantal dagen een gerootte Toon thermostaat. Werkt allemaal prima, maar zou hem via de app ook via internet willen kunnen instellen. Ik heb via poort forward op mijn Ziggo connect box de toon al toegevoegd. Maar ik gebruik ook een Ziggo C7 wifi booster, en de toon zit ook op dat netwerk, het wifi signaal van de connect box is helemaal uitgeschakeld.
Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Dan kun je via telegram de status opvragen en instellen.
Dan hoef je niets open te zetten. Wat het kan, kun je hier vinden:
Ik zal eens gaan beginnen met de router (óf het modem) los te koppelen bij héél veel mensen......HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:23:
Zorgen dat je C7 de poorten ook doorlaat, ik zou trouwens nooit zomaar mijn spullen direct aan het internet hangen π

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jij weet prima wat ik bedoelWill_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:24:
[...]
Ik zal eens gaan beginnen met de router (óf het modem) los te koppelen bij héél veel mensen......![]()

Probeer het eens via een externe internetverbinding (internetabbo op mobiel bijv., Kan je er dan wel bij)
Als de Archer C7 gewoon op de juiste manier als Access Point is ingesteld IPV als router, dan heeft die nergens mee te maken.
Is dit niet het geval, dan zou ik eerst daar eens mee beginnen, zodat je geen dubbel subnet in huis hebt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als ik de poort open had, kon ik door mijn eigen ip te vullen, dus niet die van de Toon, via de app de thermostaat benaderen. Maar zoals boven al aangegeven is dat niet erg veilig.MsG schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:21:
Sowieso is de info die je geeft wat karig en vaag beschreven. Je hebt poort 80 al naar buiten gehad, en kon je er dan bij? Zo nee wat kreeg je dan?
Probeer het eens via een externe internetverbinding (internetabbo op mobiel bijv., Kan je er dan wel bij)
Als de Archer C7 gewoon op de juiste manier als Access Point is ingesteld IPV als router, dan heeft die nergens mee te maken.
Is dit niet het geval, dan zou ik eerst daar eens mee beginnen, zodat je geen dubbel subnet in huis hebt.
Van wat ik zo gevonden heb, is de C7 puur alleen een wifi booster, en kan dus naast wat MAC filtering niks met verkeer wat er door heen gaat doen. De C7 is het enige wifi accespoint, de wifi op de connect box is uitgeschakeld. C7 is bekabeld aangesloten vanaf de connect box.
Wat ik eerder al zij flash dat ding naar de originele firmware en gebruik niet de ziggo firmware. Is een heel. Topic overNoFearCreations schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:56:
[...]
Als ik de poort open had, kon ik door mijn eigen ip te vullen, dus niet die van de Toon, via de app de thermostaat benaderen. Maar zoals boven al aangegeven is dat niet erg veilig.
Van wat ik zo gevonden heb, is de C7 puur alleen een wifi booster, en kan dus naast wat MAC filtering niks met verkeer wat er door heen gaat doen. De C7 is het enige wifi accespoint, de wifi op de connect box is uitgeschakeld. C7 is bekabeld aangesloten vanaf de connect box.
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Waarom is dat nodig voor dit probleem? De beperkte Ziggo-variant is voor velen goed genoeg, in plaats van duizend toeters en bellen.HKLM_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Wat ik eerder al zij flash dat ding naar de originele firmware en gebruik niet de ziggo firmware. Is een heel. Topic over
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Het gaat boven je pet maar je gebruikt wel een geroote toon?NoFearCreations schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:15:
En dat soort dingen gaat ook wel een beetje boven mijn pet.
Hij zegt zelf dat die tegen beperkingen van dat ding aanloopt en ik wijs hem op de mogelijkheid om die gare ziggo firmware te herstellen naar fatsoenlijke software.MsG schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Waarom is dat nodig voor dit probleem? De beperkte Ziggo-variant is voor velen goed genoeg, in plaats van duizend toeters en bellen.