Toon posts:

Toon buiten netwerk benaderen.

Pagina: 1
Acties:

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik heb sinds aantal dagen een gerootte Toon thermostaat. Werkt allemaal prima, maar zou hem via de app ook via internet willen kunnen instellen. Ik heb via poort forward op mijn Ziggo connect box de toon al toegevoegd. Maar ik gebruik ook een Ziggo C7 wifi booster, en de toon zit ook op dat netwerk, het wifi signaal van de connect box is helemaal uitgeschakeld.

Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Zorgen dat je C7 de poorten ook doorlaat, ik zou trouwens nooit zomaar mijn spullen direct aan het internet hangen πŸ™ˆ

[Voor 49% gewijzigd door HKLM_ op 12-02-2022 06:24]

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 12:03

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan ook b.v. eblocker gebruiken daar zit OpenVPN ingebakken en je hoeft er weinig aan te doen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11
Als je ook een veilige oplossing wilt dan is het wel handig om bijvoorbeeld een VPN verbinding te gebruiken. Je hebt dan thuis wel een apparaat nodig die de VPN host, meestal wordt hier een Raspberry Pi voor gebruikt. Als je al bijvoorbeeld een NAS hebt staan dan kan die dat meestal ook wel.

• NoFearCreations
HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:23:
Zorgen dat je C7 de poorten ook doorlaat, ik zou trouwens nooit zomaar mijn spullen direct aan het internet hangen πŸ™ˆ
Helaas kan je op de C7 helemaal niks instellen kwa port forward.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Welke poort doe je forwarden dan?
Voor de normale toon App is dit toch niet nodig? De toon verbind gewoon zelf met de Eneco servers...

Wat probeer je precies te doen/werkend te krijgen?

• NoFearCreations
TripleQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:12:
Welke poort doe je forwarden dan?
Voor de normale toon App is dit toch niet nodig? De toon verbind gewoon zelf met de Eneco servers...

Wat probeer je precies te doen/werkend te krijgen?
Ik heb een gerootte toon, die ook via een gerootte app verbind naar de thermostaat. Dus die niet meer in contact staat met de eneco servers. Ik wil als ik op m'n werk ben m'n thermostaat kunnen instellen/uitlezen.

• HKLM_
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Helaas kan je op de C7 helemaal niks instellen kwa port forward.
Volgens mij is er een topic op tweakers welke gaat over het flashen van de orginele firmware op die dingen of de dd-wrt versie. Je zal nu iets hebben met aangepaste ziggo firmware.

Over welke poort praat die aangepaste toon thermostaat dan nu eigenlijk?

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• NoFearCreations
HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Volgens mij is er een topic op tweakers welke gaat over het flashen van de orginele firmware op die dingen of de dd-wrt versie. Je zal nu iets hebben met aangepaste ziggo firmware.

Over welke poort praat die aangepaste toon thermostaat dan nu eigenlijk?
Helaas port 80, ben nog aan het kijken of ik dat aan kan passen.

• HKLM_
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:58:
[...]

Helaas port 80, ben nog aan het kijken of ik dat aan kan passen.
Als het over poort 80 gaat en dus HTTP dan wil je dat echt niet naar buiten open hebben staan hoor! Haal dan voor 4 tientjes een PI en installeer een VPN of een NGINX proxy zodat je iig veilig je netwerk kan benaderen.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb een gerootte toon, die ook via een gerootte app verbind naar de thermostaat. Dus die niet meer in contact staat met de eneco servers. Ik wil als ik op m'n werk ben m'n thermostaat kunnen instellen/uitlezen.
En je Toon aan Home Assistant oid koppelen? Die kun je dan weer via een reverse proxy (Nginx Proxy Manager, Caddy, of Traefik bijv.) of de dienst van Nabu Casa relatief veilig aan het internet openstellen.

Als het puur een interne HTTP(S) API in je Toon is zou je dat overigens ook direct kunnen doen, maar zoals al gezegd lijkt het me best riskant om je thermostaat direct aan het wijde web open te stellen

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:19
NoFearCreations schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:49:
Ik heb sinds aantal dagen een gerootte Toon thermostaat. Werkt allemaal prima, maar zou hem via de app ook via internet willen kunnen instellen. Ik heb via poort forward op mijn Ziggo connect box de toon al toegevoegd. Maar ik gebruik ook een Ziggo C7 wifi booster, en de toon zit ook op dat netwerk, het wifi signaal van de connect box is helemaal uitgeschakeld.

Iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Als je alleen het programma of temp wilt instellen dan kun je ook de app Toonbot (van mij :-)) installeren.
Dan kun je via telegram de status opvragen en instellen.
Dan hoef je niets open te zetten. Wat het kan, kun je hier vinden:

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HKLM_ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 06:23:
Ik zal eens gaan beginnen met de router (óf het modem) los te koppelen bij héél veel mensen...... _O- >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HKLM_
Will_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:24:
[...]

Ik zal eens gaan beginnen met de router (óf het modem) los te koppelen bij héél veel mensen...... _O- >:)
Jij weet prima wat ik bedoel :D

• NoFearCreations
Bedankt voor de reacties, poort maar weer even dicht gezet. Ga me er even in verdiepen of het mogelijk is om het voor elkaar te krijgen zonder extra hardware aan te moeten sluiten.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59

MsG

Forumzwerver

Sowieso is de info die je geeft wat karig en vaag beschreven. Je hebt poort 80 al naar buiten gehad, en kon je er dan bij? Zo nee wat kreeg je dan?

Probeer het eens via een externe internetverbinding (internetabbo op mobiel bijv., Kan je er dan wel bij)

Als de Archer C7 gewoon op de juiste manier als Access Point is ingesteld IPV als router, dan heeft die nergens mee te maken.

Is dit niet het geval, dan zou ik eerst daar eens mee beginnen, zodat je geen dubbel subnet in huis hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NoFearCreations
MsG schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:21:
Sowieso is de info die je geeft wat karig en vaag beschreven. Je hebt poort 80 al naar buiten gehad, en kon je er dan bij? Zo nee wat kreeg je dan?

Probeer het eens via een externe internetverbinding (internetabbo op mobiel bijv., Kan je er dan wel bij)

Als de Archer C7 gewoon op de juiste manier als Access Point is ingesteld IPV als router, dan heeft die nergens mee te maken.

Is dit niet het geval, dan zou ik eerst daar eens mee beginnen, zodat je geen dubbel subnet in huis hebt.
Als ik de poort open had, kon ik door mijn eigen ip te vullen, dus niet die van de Toon, via de app de thermostaat benaderen. Maar zoals boven al aangegeven is dat niet erg veilig.

Van wat ik zo gevonden heb, is de C7 puur alleen een wifi booster, en kan dus naast wat MAC filtering niks met verkeer wat er door heen gaat doen. De C7 is het enige wifi accespoint, de wifi op de connect box is uitgeschakeld. C7 is bekabeld aangesloten vanaf de connect box.

• HKLM_
NoFearCreations schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Als ik de poort open had, kon ik door mijn eigen ip te vullen, dus niet die van de Toon, via de app de thermostaat benaderen. Maar zoals boven al aangegeven is dat niet erg veilig.

Van wat ik zo gevonden heb, is de C7 puur alleen een wifi booster, en kan dus naast wat MAC filtering niks met verkeer wat er door heen gaat doen. De C7 is het enige wifi accespoint, de wifi op de connect box is uitgeschakeld. C7 is bekabeld aangesloten vanaf de connect box.
Wat ik eerder al zij flash dat ding naar de originele firmware en gebruik niet de ziggo firmware. Is een heel. Topic over

Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59

MsG

Forumzwerver

HKLM_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Wat ik eerder al zij flash dat ding naar de originele firmware en gebruik niet de ziggo firmware. Is een heel. Topic over

Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Waarom is dat nodig voor dit probleem? De beperkte Ziggo-variant is voor velen goed genoeg, in plaats van duizend toeters en bellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geΓ―nteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NoFearCreations
En dat soort dingen gaat ook wel een beetje boven mijn pet.

• HKLM_
NoFearCreations schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:15:
En dat soort dingen gaat ook wel een beetje boven mijn pet.
Het gaat boven je pet maar je gebruikt wel een geroote toon?

• HKLM_
MsG schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Waarom is dat nodig voor dit probleem? De beperkte Ziggo-variant is voor velen goed genoeg, in plaats van duizend toeters en bellen.
Hij zegt zelf dat die tegen beperkingen van dat ding aanloopt en ik wijs hem op de mogelijkheid om die gare ziggo firmware te herstellen naar fatsoenlijke software.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee