Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gallak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
Een goede dag allemaal,

Twee weken geleden heb ik een dikke gaming rig inelkaar gezet en ik geniet er elke dag van!

Nu ben ik niet zo heel bekend met het aansluiten van meerdere beeldschermen en ik ben nu al tegen een aantal problemen aangekomen en ik kom er niet echt uit. google word ik ook niet echt wijzer van.

Mijn doel was 2 schermen (2x 27inch) op mijn laptop en mijn laptop uit te breidden naar die twee schermen.

Wat ik geprobeerd heb is :
2 schermen middels een HDMI splitter uit te breidden, ik ben er dus achter dat het tweede scherm een kopie wordt. Heel vervelend haha. Dus dat gaat helaas niet op.

Toen was mijn volgende idee:
2x 27inch middels DP kabels op mijn videokaart aansluiten en mijn laptop via HDMI op mijn GPU. Ik dacht dat dat dus gelijk zou werken... NOT dus..laptop op mijn MOBO via HDMI werkt ook niet.

Wat doe ik verkeerd? Of is dit gewoon geen optie?!

De meest ideale situatie zou zijn laptop op 2 schermen zonder mijn pc aan te zetten. Maar dat gaat niet zonder dockingstation volgens mij. Dus ik dacht dan maar via de PC maar dat werkt dus ook niet. :(

Weet iemand hier een oplossing op? Ik heb aardig wat geld al uitgegeven dus een dure dockingstation zit ik nu niet op te wachten.

Specs op dit moment:
3080 ti
1x Samsung G7 27inch
1x Phillips 1080 27 inch

Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen. Of een niet al te dure oplossing heeft. Bedankt alvast voor de reacties!

Groet M.w

Edit:

Laptop is een lenovo yoga slim 7

Pc specs:
12700k
3080 ti
Z690 rog strix
970 evo

Nu 2x 27 inch middels dp kabels rechtstreeks in de gpu. Maar wil dit dus uitbreiden met m'n laptop.

Het liefst zonder m'n pc aan te zetten echter met pc aan zou ook een optie zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door gallak op 11-02-2022 20:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke laptop??? Welke PC? Hoe exact aangesloten dus welke kabel van waar naar waar?

En puuur op basis van een gemiddelde laptop & jouw beschrijving: bang dat je wel een docking zal moeten aanschaffen.

Overigens, breid je je startpost even uit met wat meer duidelijkheid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je 3080Ti heeft meerdere aansluitingen. Daar kun je meerdere schermen op aansluiten. Dat gaat standaard werken in 99,99% van de gevallen.

Maar je wilt het beeld van je Notebook laten zien op je PC? Dat gaat niet, daar heb je een videoinput voor nodig, die je niet standaard hebt. Maar als het gaat om alleen beeld te geven, heb je dat ook helemaal niet nodig.

Je PC heeft hier niets mee te maken. Het gaat enkel om je notebook, wat voor aansluitingen zitten daarop. Grote kans dat je er maar 1 extern scherm aan kan hangen, maar zonder specs van dat ding te weten blijft dat gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:36

BeyondThunder

Lost Lightning

@gallak Ik snap jouw openings post ook niet, maak het even duidelijk en zo concreet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het overigens een beetje tegenzit, heb je een defect al veroorzaakt. Een HDMI-uit op een HDMI-uit aansluiten? Zag je geen mooie kleine vonkjes?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gallak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
Sorry voor de onduidelijkheid!

Het antwoord over hdmi out naar out klinkt logisch! Het is nu jullie het zo zeggen ook helemaal niet logisch wat ik geprobeerd heb!

De laptop is een lenovo yoga slim 7.

Nu zitten mijn beidde schermen middels een Display port kabel op mn GPU aangesloten. Dit werkt uiteraard gewoon.

Nu wil ik mijn 2x27 gebruiken om met 2 grote schermen te werken ipv 1x 27 en mn kleine laptop scherm.

Moet ik om dit te doen 1x hdmi en 1x hdmi naar usb in mn laptop stoppen? Of via een docking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij kun je heel makkelijk 1 monitor op HDMI en op USB-C aansluiten. Dan heb je geen docking nodig, alleen een verloopje van USB-C naar DP.
Pagina: 1