Hoi allemaal,
Ik loop nu al een tijdje te tobben met wisselende internetsnelheden op mijn pc.
Wij hebben hier thuis ziggo met 600/60, alleen haal ik op mijn pc maar rond de 130/30.
Ik wil boven een eigen netwerk vanwege Smarthome, zodat deze niet te vinden is als mijn ouders op de wifi zitten.
Het netwerk is als volgt geconfigureerd hier thuis:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mH7y721g1A1e9RoH6ElByFZe.png?f=user_large)
Mijn eigen router is een netgear nighthwak r7000.
Mijn switch is een TP link sg108e
Als ik mijn dekstop in de router heb dan haal ik maar 130/30.
Verplaats ik deze in de switch heb ik de volle snelheid alleen is alles zichtbaar in het "moeder netwerk"
Nu weet ik dat deze switch Vlan functies heeft alleen weet ik niet hoe ik deze moet instellen.
Ik vind op internet veel over de 802.1Q vlan maar daarin kan creëer ik alleen meer kleine vlans, geen grote die heel mijn eigen netwerk (alle andere poorten dan de invoer) apart zet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik loop nu al een tijdje te tobben met wisselende internetsnelheden op mijn pc.
Wij hebben hier thuis ziggo met 600/60, alleen haal ik op mijn pc maar rond de 130/30.
Ik wil boven een eigen netwerk vanwege Smarthome, zodat deze niet te vinden is als mijn ouders op de wifi zitten.
Het netwerk is als volgt geconfigureerd hier thuis:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mH7y721g1A1e9RoH6ElByFZe.png?f=user_large)
Mijn eigen router is een netgear nighthwak r7000.
Mijn switch is een TP link sg108e
Als ik mijn dekstop in de router heb dan haal ik maar 130/30.
Verplaats ik deze in de switch heb ik de volle snelheid alleen is alles zichtbaar in het "moeder netwerk"
Nu weet ik dat deze switch Vlan functies heeft alleen weet ik niet hoe ik deze moet instellen.
Ik vind op internet veel over de 802.1Q vlan maar daarin kan creëer ik alleen meer kleine vlans, geen grote die heel mijn eigen netwerk (alle andere poorten dan de invoer) apart zet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen