Toon posts:

ECS K7SEM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met dit boardje? Als deze nix is, dan zoek ik iets soortgelijks, met onboard audio en als het even kan onboard video (hoeft niet perse). Ik las dat ie problemen gaf als je een GeForce2 videokaartje erin stopte, maar dat geeft niet, er worden niet of nauwelijks spelletjes op dat ding gespeeld. Is ie voor de rest wel stabiel?

De reden dat ik naar dat ding kijk is omdat ik een simpel computertje aan het bouwen ben voor een niet-tweaker die er boekhouding op gaat doen, maar ook wel eens een keertje wil photoshoppen en een muziekje wil opnemen met cooledit Pro (hoogstens 8 kanalen tegelijk). Die onboard troep is dan best handig, en meer dan 2 pci sloten heeft ze echt niet nodig. En, het is een MicroATXje, daar zijn ook kastjes voor neem ik aan? Welke case kunnen jullie dan aanraden? Mag lekker klein en simpel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Deze vond ik van MSI:

VIA KM133
VIA KLE 133

Goeie boardjes?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond deze case:

http://www.elanvital.com.tw/products/pccases/B-9F.htm

Precies goed eigenlijk. Waar is dat ding te krijgen? Of zijn er meer van dat soort desktop dingen?

Verwijderd

Topicstarter
oeps, nog één postje over de case (jaaaa, ik weet dat daarvoor in een ander forum moet zijn...

Deze is ook mooi:

http://www.directron.com/v2000.html

Maar, hoe zit dat met die "low profile pci" sloten? Kunnen daar wel normale kaarten in? [=/

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Maf hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, allemaal!

:?

Het wordt waarschijnlijk een van de MSI MicroATX boardjes die ik in een Inwin IW- V500 bouw.

Verwijderd

UTFS.
Zoek ook es op PCCHIPS MB810LMR en EagleTek A10LMR+.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TFS gebruikt, hoor...

Verwijderd

Dan heb je vast al gelezen dat de SiS730S chipset iets langzamer is dan de VIA-chipset, maar dat de bordjes spotgoedkoop zijn en dus een enorm goede prijs/prestatie-factor hebben.
Overklokken in de bios is nauwelijks mogelijk, maar op Durons en TBirds kun je met de bruggen inkleuren/verbreken ook gewoon 'met de hand' overklokken.
De onboard video is nog aardig om te gamen tot 800*600/16bits, maar dankzij de AGP-connector kun je er altijd nog een GF2MX inzetten.
En je hebt vast ook al gevonden dat ik zelf erg tevreden ben met deze bordjes, dat ik er de goedkoopste Duron-750's op 933MHz/133MHz FSB op heb draaien.
En dat de K7SEM sprekend lijkt op de PCCHIPS MB810LMR en EagleTek A10LMR+ (beide ook met SiS730S en dezelfde features), maar dat die laaststen de SiS900 10/100MBit netwerkchip gebruiken ipv de RealTek chip die de K7SEM heeft (en die ik minder goed vind omdat ik met die RealTek-chips altijd enorme verschillen zie tussen push- en pull snelheden bij grote data-transfers).

In het kort, budget-mobo's, niet de top voor wat betreft performance, maar wel stabiel en veel waar voor je geld en redelijk te upgraden dankzij de AGP-connector.
Pagina: 1