Toon posts:

Kan ik deze WIFI-ontvanger aansluiten in mn nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik had in mn oude PC deze Wifi-ontvanger:

Die zo aangesloten zit op het mobo.

Die twee gouden stekkertjes

Kan ik deze aansluiten in mn nieuwe computer? Ik zie zo gauw niet waar. Deze heeft een Gigabyte Z170 Gaming K3 Mobo

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Je moet niet alleen de antenne overzetten maar het hele Wifi kaartje. Dus even zoeken of er eenzelfde slot op je nieuwe moederbord zit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuwe mobo lijkt maar 1x M.2 connector te bevatten; en die is voor "storage" geschikt.

Allicht andere vraag: neem aan dat de nieuwe computer niet als "gloednieuw" verkocht is aan je; het moederbord is al enige tijd oud dus misschien loop je hierdoor ook tegen issues aan (zoals niet kunnen installeren Windows 11 vlekkeloos).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• averagegamer
MAX3400 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:20:
Nieuwe mobo lijkt maar 1x M.2 connector te bevatten; en die is voor "storage" geschikt.

Allicht andere vraag: neem aan dat de nieuwe computer niet als "gloednieuw" verkocht is aan je; het moederbord is al enige tijd oud dus misschien loop je hierdoor ook tegen issues aan (zoals niet kunnen installeren Windows 11 vlekkeloos).
Nee nieuw is inderdaad relatief. Nieuw voor mij :) Maar tweedehands gekocht inderdaad.
loeberce schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:18:
Je moet niet alleen de antenne overzetten maar het hele Wifi kaartje. Dus even zoeken of er eenzelfde slot op je nieuwe moederbord zit.
Ok ok, ik dacht alleen de goude stekkertjes. Maar alsnog heb ik geen idee of dit op mn moederbord zit, ik geen zicht op het hele moederbord en weet niet precies hoe deze aansluiting eruit moet zien.

Dit is de layout van het moederbord: https://ae01.alicdn.com/k...D3-DDR3-Z170-Lga-1151.jpg

Is het die 32 GB/S M.2?

[Voor 28% gewijzigd door averagegamer op 11-02-2022 15:25]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 08:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt nu een Mini PCI-E wifi kaartje dat rechtstreeks op je oude moederbord aangesloten zit. Technisch gezien kan je een Mini PCI naar PCI-E kaart kopen en daar de wifi-module inpluggen, en deze PCI-E kaart dan in je nieuwe moederbord prikken (bij PCIEX_1 of PCIEX_2).

In de praktijk komt het er echter op neer dat zo'n Mini PCIE naar PCIE kaart bijna de helft kost van een nieuwe wifi-adapter met PCI-e aansluiting. Dan koop je al beter een moderne nieuwe wifi adapter, dan heb je meteen wifi 6 en het kost je amper meer.

Android developer & dürüm-liefhebber

• MAX3400

MAX3400

Ja maar je kan de handleiding er toch even bijpakken? Ik weet ook niet of dat nog (aanvullende) zaken in staan dan dat het een M.2-interface voor storage is.

• averagegamer
Mavamaarten schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:25:
Je hebt nu een Mini PCI-E wifi kaartje dat rechtstreeks op je oude moederbord aangesloten zit. Technisch gezien kan je een Mini PCI naar PCI-E kaart kopen en daar de wifi-module inpluggen, en deze PCI-E kaart dan in je nieuwe moederbord prikken (bij PCIEX_1 of PCIEX_2).

In de praktijk komt het er echter op neer dat zo'n Mini PCIE naar PCIE kaart bijna de helft kost van een nieuwe wifi-adapter met PCI-e aansluiting. Dan koop je al beter een moderne nieuwe wifi adapter, dan heb je meteen wifi 6 en het kost je amper meer.
Ok, dus dan kan ik het beste zoiets kopen? https://www.megekko.nl/pr...wSp8iF5hh0mQaAlXBEALw_wcB

Ik game niet online op deze pc, gaat puur om internetconnectie en kunnen downloaden van firmware, dlc etc, dus snelheid is niet heel belangrijk.
MAX3400 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Ja maar je kan de handleiding er toch even bijpakken? Ik weet ook niet of dat nog (aanvullende) zaken in staan dan dat het een M.2-interface voor storage is.
Ik heb geen handleiding :)

[Voor 12% gewijzigd door averagegamer op 11-02-2022 15:28]

• MAX3400

MAX3400

Jawel; dit staat bij Gigabyte op de site.:)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 08:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Van USB-ontvangers blijf je beter weg. Ik was een beetje naief en heb exact hetzelfde gedaan en eerst een TP-link AC1300 USB adapter in huis gehaald. Dat werkte echt voor geen meter, ondanks dat het wifibereik hier echt prima is.

Ik denk dat je echt beter investeert in iets als dit: pricewatch: ASUS PCE-AX3000 . Je plugt het zo in je moederbord boven je GPU, en met een bijgeleverd kabeltje sluit je het ook nog aan op een USB-header en dan krijg je er Bluetooth gratis bij. Kan ook goedkoper zonder wifi 6: pricewatch: Gigabyte GC-WB1733D-I

[Voor 7% gewijzigd door Mavamaarten op 11-02-2022 15:36]

Android developer & dürüm-liefhebber

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 17:23

SambalBij

We're all MAD here

Dat M.2 slot hoef je niet verder naar te kijken; dat kaartje in je oude mainboard is Mini PCIe, geen M.2, dus dat past niet zo maar.

De opties die je dan zou hebben:
- Via een adapter die wifi kaart in dat M.2 slot (https://www.allekabels.nl...ar-mini-pcie-adapter.html) Geen idee of dat werkt.
- Via een adapter die wifi kaart in een PCIe slot (Met iets als https://www.allekabels.nl...ini-pci-express-slot.html)
- Een nieuwe PCIe wifi kaart. (Wat in veel gevallen een MiniPCIe kaart op een adapter is, dus heb je dan feitelijk ook de vorige optie
- Een USB wifi adapter zoals die je zelf al post. Dat is de makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste optie. Misschien niet de beste performance, maar die geef je zelf al aan ook niet nodig te hebben.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• averagegamer
Ok, bedankt voor alle tips! Ik ga even bedenken wat de beste optie is.

• averagegamer
Ik heb overigens redelijk dichtbij de plek waar de pc komt te staan ook een wandcontact in de muur (female) waar ik 1 ethernetkabel (male) in kan doen. zou ik dat wandcontact kunnen splitten zodat ik een tweede kabel naar de pc kan leggen en moet ik dan nog opletten dat deze splitter de snelheid niet beperkt? want we hebben glasvezel.

Ik zag zoiets:
https://www.megekko.nl/pr...male-2x-RJ45-Female-Ivoor

• MAX3400

MAX3400

averagegamer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:23:
Ik heb overigens redelijk dichtbij de plek waar de pc komt te staan ook een wandcontact in de muur (female) waar ik 1 ethernetkabel (male) in kan doen. zou ik dat wandcontact kunnen splitten zodat ik een tweede kabel naar de pc kan leggen en moet ik dan nog opletten dat deze splitter de snelheid niet beperkt? want we hebben glasvezel.

Ik zag zoiets:
https://www.megekko.nl/pr...male-2x-RJ45-Female-Ivoor
Nee!

Je zal een switch moeten kopen.

• averagegamer
MAX3400 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Nee!

Je zal een switch moeten kopen.
Ok, en dat is om de snelheid te handhaven? Maakt het dan nog uit wat voor switch?

• MAX3400

MAX3400

averagegamer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Ok, en dat is om de snelheid te handhaven? Maakt het dan nog uit wat voor switch?
Mijn glazen bol is wat mistig hier; geen idee welke internetsnelheid je hebt of wat de rest van jouw netwerk kan / heeft.

Volgens mij wordt de vraag "welke switch" wel 10x per dag gesteld op GoT dus allicht kan je eventjes zelf op zoek?

• averagegamer
Sorry, ik heb even opgezocht wat voor abonnement we hebben. Er ligt hier glasvezel tot in de woning, maar ons abonnement is "maar" 100 Mbit. Dus dan zou zelfs een switch niet nodig zijn, als ik google goed lees. Een splitter kan max 100 Mbit aan. Daarnaast moet ik ook checken welke kabels we gebruiken, dat zijn vrij oude, dus wellicht is dat nog een grotere bottleneck. Ik vind overigens ons internet snel genoeg, dus ik hoef niet te upgraden, maar ik wil het in ieder geval niet verder vertragen.

EDIT: we hebben 5E kabels dus dat is geen bottleneck. Ik ga dan wel voor een splittertje en korte kabel, dan houd ik mn snelheid.

[Voor 11% gewijzigd door averagegamer op 11-02-2022 18:13]

• MAX3400

MAX3400

Wat / waarom wil je een splitter?

• averagegamer
MAX3400 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:10:
Wat / waarom wil je een splitter?
Omdat ik 1 wandcontact heb voor een netwerkabel, maar die moet nu naar een tweede apparaat toe die vlakbij dat wandcontact staat. Kabel direct vanuit de modem is geen optie, want te ver weg.

Maar aangezien onze internetsnelheid 100 Mbit is, en een simpele, goedkope splitter blijkbaar 100 Mbit als max heeft zou dat voldoende zijn.

• MAX3400

MAX3400

Splitter is net als 2 rietjes. De ene stop je rood water in en de ander blauw water. Denk je dan dat het "enkele" rietje dit water netjes in 2 kleuren verwerkt? Nee, dat kan dus een random mix van rood / blauw / paars worden.

Switch dus.

• averagegamer
Ik snap er niks van. Een splitter maakt toch gewoon van 1 uitgang voor 1 kabel, 2 uitgangen voor 2 kabels?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 16:11
averagegamer schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:18:
Ik snap er niks van. Een splitter maakt toch gewoon van 1 uitgang voor 1 kabel, 2 uitgangen voor 2 kabels?
Ja, maar wel met max 100 Mbps dus en dat wil je niet. Ondanks dat je internet snelheid 100 Mbps is zouden je apparaten met hogere snelheid binnen je netwerk data kunnen versturen en ontvangen. Een switch is gewoon een veel nettere oplossing, en hoeft ook echt niet (veel) meer dan een tientje te kosten.
Voorbeeld: https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

[Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 12-02-2022 15:44]

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:07

FreakNL

Well do ya punk?

Begin niet aan een splitter maar koop een 5 poort switch

pricewatch: TP-Link LS1005G

[Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 12-02-2022 15:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee