Advies gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Jager
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-03-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, het zwaarste zal GTA V zijn.

Wat is je budget?
1200

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Een vriend kwam met de vraag of volgende laptop een degelijke was om mee te gamen. Geen hele zware games, het zwaarst zal GTA V zijn.

Desbetreffende laptop: pricewatch: Acer Nitro 5 (AN515-57-529M)

Zelf ff gaan kijken of er voor hetzelfde budget betere specs te halen zijn, en kwam uit op de volgende:

pricewatch: ASUS TUF Dash F15 FX516PR-HN112T

Want: meer ram, snellere klokfrequentie en betere grafische kaart, voor 50eu meer.

Echter is mijn kennis beperkt tot "meer klokfrequentie is beter".

Mijn vraag is dus als volgt, zijn deze laptops degelijk voor het budget? Of zie ik modellen over het hoofd met veel meer specs voor dit budget.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:10
De keuze tussen die 2 laptops is inderdaad een no-brainer. De ASUS is op veel vlakken de betere keuze en is op papier een goede keuze binnen dit budget.

Ik lees wel e.e.a. over hoge temperaturen met 'blue screens' tot gevolg. Daarnaast is de koeling qua geluid behoorlijk aanwezig. Dit is wel iets om je even in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Jager
Bedankt voor je reactie. Fijn om dat bevestigt te krijgen. Mag ik vragen waar je leest over de temps en blue screens? De reviews die ik vind over Dash f15's zijn van begin 2021, deze is pas sinds najaar 2021 op de markt volgens mij. Of gelden die reviews ook voor dit model specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
-En4Cer- schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:32:
De keuze tussen die 2 laptops is inderdaad een no-brainer. De ASUS is op veel vlakken de betere keuze en is op papier een goede keuze binnen dit budget.

Ik lees wel e.e.a. over hoge temperaturen met 'blue screens' tot gevolg. Daarnaast is de koeling qua geluid behoorlijk aanwezig. Dit is wel iets om je even in te verdiepen.
Hoezo een “no brainer”? Afhankelijk van de tgp van de nitro, kan deze 3060 prima hetzelfde presteren als de 3070 in de ASUS. Die is namelijk zeer geknepen vanwege de lage tgp. Daarnaast zit er slechts een quadcore in de asus, wat bizar droeve pairing is met deze 3070. Met name op 1080p. Dus nee, ik vind dit zeker geen no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Jager
Thanks. Zoals ik het lees liggen de verschillen dichter bij elkaar dan in eerste instantie leek.