Internet Radio + DLNA + DAB+ met app als Receiver Update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 15:13
*****Update in Titel kan beter vervangen worden door aanvulling*****

Binnenkort gooit Ziggo het FM signaal van de kabel en kan ik geen FM radio meer luisteren via mijn Yamaha RX A4020 Receiver. Deze receiver heeft wel een internet radio mogelijkheid (Vtuner) maar deze is sinds enige tijd niet meer Aktief (betaalde versie en heeft geen zin om nu de wel/niet betalen discussie aan te gaan) nu FM dus ook geen ontvangst meer heeft ben ik op zoek naar een "eenvoudig" front-end/back-end device die ik kan aansluiten op een van de AUX poorten en die te bedienen is via een app en/of netwerk pagina en die de volgende functionaliteit heeft m.b.t. afspelen:

DAB+
Internet Radio (WiFi en/of RJ45)
DLNA (MP3, FLAC en evt DTS)
Spotify
Airplay (of gelijkwaardig)
Bediening via App en/of web pagina (vast IP adres)
Goede geluidskwaliteit
Geen eigen versterker/luidsprekers
betaalbaar (Max E 150,- tot E 200,- )

Het liefst een device zonder te veel toetsen en display (ivm bediening via app) zodat deze evt weggewerkt kan worden achter receiver :-). Anders een device met een zeer eenvoudige en tijdloze uitstraling, wat niet perse op een Radio hoeft te lijken :-)

[ Voor 3% gewijzigd door lammerts op 11-02-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 00:06
Volgens mij is de enige mogelijkheid een nieuwe DAB-receiver kopen. Alleen ga je dat niet redden voor 200 euro. Ik heb vorig jaar een Denon AVR-X1700H DAB gekocht en die voldoet aan jouw hele lijstje, behalve de prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zelf fixen dat je Vtuner weer kunt gebruiken: https://github.com/milaq/YCast
Simpele RB Pi zou voldoende moeten zijn :)

Overigens had je als je op Vtuner gezocht had een heel topic gevonden waarin de problematiek en de oplossingen uit de doeken worden gedaan :)

Verder: wat je zoekt is een receiver met network en DAB+. Daarvoor mag je je budget ruim verdubbelen, die dingen zijn door chiptekorten behoorlijk aan de prijs geworden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 13:00
Ik heb al jaren dit model staan, tegenwoordig opgevolgd door z'n modernere broertje.

Doet alles wat jij zoekt en via 3.5mm stereo jack, of optisch via SPDIF Line Out.
Duitse Grundichkeit uit China.
Ik ben er tevreden over en de app doet het ook best goed.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Saekerhett schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:24:
Volgens mij is de enige mogelijkheid een nieuwe DAB-receiver kopen. Alleen ga je dat niet redden voor 200 euro. Ik heb vorig jaar een Denon AVR-X1700H DAB gekocht en die voldoet aan jouw hele lijstje, behalve de prijs dan.
Ik begrijp dat nieuwe receiver kopen je weer naar huidige stand van techniek brengt, incl DAB+ etc. Maar dat was mijn vraag niet. (beetje alsof je nieuwe auto gaat kopen omdat je lichtmetalen 18" velgen eronder wil)
Het gaat om een toevoeging/aanvulling zodat de RX-A2040 gewoon weer gebruikt kan blijven worden, want aan het audio deel van deze receiver is niets mis.

Zoiets als Theo74 beschrijft is in mijn ogen een mogelijke oplossing, lig beter dan RX2040 vervangen en redelijk betaalbaar nog

[ Voor 8% gewijzigd door lammerts op 11-02-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
The Eagle schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:38:
Gewoon zelf fixen dat je Vtuner weer kunt gebruiken: https://github.com/milaq/YCast

Overigens had je als je op Vtuner gezocht had een heel topic gevonden waarin de problematiek en de oplossingen uit de doeken worden gedaan :)

Verder: wat je zoekt is een receiver met network en DAB+. Daarvoor mag je je budget ruim verdubbelen, die dingen zijn door chiptekorten behoorlijk aan de prijs geworden.
Nogmaals, het gaat niet om vervanging van RX2040 door iets nieuws. maar om een toevoeging en geen vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
The Eagle schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:38:

Ik heb de YCast optie geprobeerd, maar de RX2040 vindt geen internet radio. in de lijst staat ook dat de 2040 niet getest is met deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:35
Wat je niet wilt horen, maar ik toch ga noemen. Als het radioportal hetzelfde is als die van Denon, dan kost dat 4 euro per jaar, dat is nog minder dan het stroomverbruik van een los kastje...

Mijn schoonmoeder heeft een https://www.expert.nl/tiny-audio-m7-plus-muziekstreamer
Kun je DAB, FM en Internet radio mee luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
jongetje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:28:
Wat je niet wilt horen, maar ik toch ga noemen. Als het radioportal hetzelfde is als die van Denon, dan kost dat 4 euro per jaar, dat is nog minder dan het stroomverbruik van een los kastje...

*****Deze receiver heeft wel een internet radio mogelijkheid (Vtuner) maar deze is sinds enige tijd niet meer Aktief (betaalde versie en heeft geen zin om nu de wel/niet betalen discussie aan te gaan)

Mijn schoonmoeder heeft een https://www.expert.nl/tiny-audio-m7-plus-muziekstreamer
Kun je DAB, FM en Internet radio mee luisteren.
Samen met suggestie van Theo74 is dit een soort oplossing wat ik zoek,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

lammerts schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:05:
*****Update in Titel kan beter vervangen worden door aanvulling*****

Binnenkort gooit Ziggo het FM signaal van de kabel en kan ik geen FM radio meer luisteren via mijn Yamaha RX A4020 Receiver. Deze receiver heeft wel een internet radio mogelijkheid (Vtuner) maar deze is sinds enige tijd niet meer Aktief (betaalde versie en heeft geen zin om nu de wel/niet betalen discussie aan te gaan) nu FM dus ook geen ontvangst meer heeft ben ik op zoek naar een "eenvoudig" front-end/back-end device die ik kan aansluiten op een van de AUX poorten en die te bedienen is via een app en/of netwerk pagina en die de volgende functionaliteit heeft m.b.t. afspelen:

DAB+
Internet Radio (WiFi en/of RJ45)
DLNA (MP3, FLAC en evt DTS)
Spotify
Airplay (of gelijkwaardig)
Bediening via App en/of web pagina (vast IP adres)
Goede geluidskwaliteit
Geen eigen versterker/luidsprekers
betaalbaar (Max E 150,- tot E 200,- )

Het liefst een device zonder te veel toetsen en display (ivm bediening via app) zodat deze evt weggewerkt kan worden achter receiver :-). Anders een device met een zeer eenvoudige en tijdloze uitstraling, wat niet perse op een Radio hoeft te lijken :-)
Als je al de beschikking hebt over een tv tuner en/of WiFi en/of ethernet, dan is dab+ totaal overbodig. Dat is geschikter als FM-vervanging in de auto, of op plekken waar je geen andere verbinding kunt realiseren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1