Windows 11 weerwidget

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 20:25
Mijn vraag
Als ik met de cursor rechts onder in de taakbalk klik zie ik alleen een mogelijkheid om taakbalkinstellingen te kiezen, de rest (o.a. taakbalk vergrendelen, Nieuws en Interesses etc) zie ik er niet meer tussen staan.
Ik werk met een laptop Windows 11 Home. Volgens mij heb ik wat vinkjes uitgeschakeld, kan het alleen niet meer terugvinden. Iemand die me op weg kan helpen......

Groet Roald

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
Wil je aub je vraag herschrijven?

Probleemstellen

Wat wil je bereiken?

Wat heb je zelf gedaan om tot ene oplossing te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Welke weer widget bedoel je? Zit hij niet gewoon onder widgets?:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ockB_ThVDtaUuNbvRA-dtO5illE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsmM5OJ3l4MzYAZcx0GTNxC5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 13:53

Soggney

Zeekomkommer

Het nieuws en weer zit verstop achter widgets, kijk bij taakbalk settings en zet de widgets aan. Deze zijn toegankelijk via de linkerkant van je scherm (met swipe) of via de widget knop op je taakbalk

[ Voor 13% gewijzigd door Soggney op 11-02-2022 12:16 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Als ik met mijn cursor recht op de taakbalk klik zie ik alleen taakbalkinstellingen staan. Ik zie de optie nieuws en interesses er niet meer tussen staan. Kennelijk heb ik wat uitgevinkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Niemand een oplossing? Heb een bijlage meegestuurd. Als ik met de muis rechts onderin op de taakbalk klik zie ik alleen een mogelijkheid tot het kiezen van taakbalkinstellingen. Zie bijlage. Op mijn andere pc zie ik boven de taakbalkinstellingen veel meer opties staan waaronder de optie nieuws en interesses. Ik zie dit dus niet op mijn laptop. De afbeelding hierboven Taskbar items heb ik Widgets op on staan. Lijkt wel of er iets uit staat.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANhArl82miSZ6s6bQkV6W3HOGTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gxcKtgKOUQjqF5NxnIGJap4A.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2024

VHS

Volgens mij moet je op dat "omhoog" teken klikken. Waarschijnlijk staat er één of meerdere widgets verborgen waaronder ook de weerwidget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
VHS schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:02:
Volgens mij moet je op dat "omhoog" teken klikken. Waarschijnlijk staat er één of meerdere widgets verborgen waaronder ook de weerwidget.
Nee dat bedoel ik niet. Als je met de cursor naast dat ‘omhoog’ teken gaat staan en je doet rechtermuisknop dat zie ik alleen de optie taakbalkinstellingen terwijl ik op mijn andere pc veel meer opties heb onder andere ‘nieuws en interesses’. De widget weer heb ik wel links in de taakbalk staan, maar je kunt ook via de tray icon de info over het weer zien. Deze optie wil ik graag instellen maar deze zie ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:14

Fiber

Beaches are for storming.

Laptop een keertje herstarten?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Waarom herstarten? Iedere dag start ik hem op, maar er verandert niks hoor. Heb het idee in de instellingen iets niet goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 19:36

guReMcO

Praat mar frysk

De taakbalk weerwidget zit toch niet meer in W11 maar alleen in W10?
In W11 zit het weer onder de Widgets knop.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je al even gekeken in dat scherm wat ik postte? En dan vervolgens óp die widgets knop gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

guReMcO schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:55:
De taakbalk weerwidget zit toch niet meer in W11 maar alleen in W10?
In W11 zit het weer onder de Widgets knop.
^^ dit.

Wat TS zoekt bestaat helemaal niet in Windows 11.
In Windows 10 is bij één van de laatste feature updates deze widget toegevoegd. In Windows 11 is die weer los getrokken van de taakbalk en in de widgets balk gezet. Dat is een heel ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Croga schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:49:
[...]

^^ dit.

Wat TS zoekt bestaat helemaal niet in Windows 11.
In Windows 10 is bij één van de laatste feature updates deze widget toegevoegd. In Windows 11 is die weer los getrokken van de taakbalk en in de widgets balk gezet. Dat is een heel ander apparaat.
Bij Windows 10 kon je via de tray icon (nieuws en interesses) weerinfo zien rechts onderin in de tray icon maar als ik goed begrijp is dit eruit gehaald bij Windows 11. Je kunt bij w11 alleen via de weerwidget alles bekijken. Dan is dit duidelijk zo voor mij. Bedankt iedereen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Wat ik nu bedoel (zie afbeelding) dit is wat ik op mijn pc met w10 zie als ik rechtsonder op de taakbalk met de rechtermuisknop doe.
Op mijn laptop met W11 zie ik alleen de optie taakbalkinstellingen en de rest niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vrTOYv_6neOQW_mFy_l7Jy3hIs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TPEjNKdExI7DImmqBEcv4T1H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:54
Weliswaar in het engels, maar daar kom je vast wel uit:

Right-click on the taskbar and select “Taskbar Settings“
Under Personalization > Taskbar > Taskbar items, toggle Widgets to off or on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:14

Fiber

Beaches are for storming.

MicGlou schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:48:
Weliswaar in het engels, maar daar kom je vast wel uit:

Right-click on the taskbar and select “Taskbar Settings“
Under Personalization > Taskbar > Taskbar items, toggle Widgets to off or on.
Denk niet dat dat het is. Hij is dat hele rechtsklik menu kwijt op taakbalkinstellingen na.

Als niets meer helpt kun je natuurlijk altijd je toevlucht nemen tot systeemherstel. Even zoeken naar herstelopties. Wel goed opletten dat je de optie zonder dataverlies neemt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat hele menu zit momenteel niet in W11, net zoals dat hele weer ding ín de taakbalk (kostbare taakbalk-estate...). Widgets zitten nu veel verder opgevouwen in een fysieke widgets-knop.

Van boven naar beneden in de lijst:

Werkbalken: Niet in W11, maar echt veel zaten er niet in. Persoonlijk: "meh".
Zoeken: Dedicated knop, kan aan/uit gezet in taakbalk instellingen.
Nieuws en Interesses: zie zoeken.
Cortana: RIP
Taakweergave: weet eigenlijk niet wat het is, heb nooit W10 in NL gebruikt op zo'n niveau...
Personen: Dichtste bij is Teams/Chat momenteel, zelfde als "zoeken", aparte toggle in instellingen.
Windows Ink: Zit momenteel onder de algemene widget/snipping tool (🪟+shift+s) - als je écht een penhebt, optie in taskbar settings.
Schermtoetsenbord: Systray icoon, togglebaar in taskbar settings.
Venster schikking dingen zitten ín de maximise knoppen
Taskmgr: Sneltoets is ctrl+shift+esc; tevens te vinden op rechts-klikken óp de start knop
Taakbalk vergrendelen/instellingen: in het taakbalk instellingen scherm.

Rechts klikken is veel meer een context-gevoelig menu in W11; het is afhankelijk van wáár je op klikt.

Dat MSN weer ding wat op den duur ineens in W10 zat is nu naar de 'grotere' Windows Widgets verhuist. Eigenlijk een goed concept, ware het niet dat het vooralsnog vergrendeld is aan MSN, en dat "nieuws en interesses" niet uit kunnen (kreeg je ook in de W10 weer widget als je er op drukte). Microsoft . Weer valt daar ook onder, vooralsnog. Gelukkig zetten ze het "open" binnenkort voor andere widget ontwikkelaars, zodat er hopelijk meer boeiends inkomt. Hopelijk kan MSN Nieuws dan ook uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:54
Fiber schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Denk niet dat dat het is. Hij is dat hele rechtsklik menu kwijt op taakbalkinstellingen na.

Als niets meer helpt kun je natuurlijk altijd je toevlucht nemen tot systeemherstel. Even zoeken naar herstelopties. Wel goed opletten dat je de optie zonder dataverlies neemt.
Zoals al genoemd, dat hele rechterklik menu zit niet in Win11 , het kan dus ook niet 'weg' zijn... dus als TS het weer heeft kunnen uitschakelen is het niet op die manier gegaan.

Mijn link beschrijft waar je die instellingen wel kan vinden in Win11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald1965
Dankjewel voor alle info. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Pagina: 1