Nieuwe laptop, camera lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-05 19:37
Vandaag is mij nieuwe laptop aangekomen.
Een Lenovo Ideapad pro 5 14ACN6.
-AMD Ryzen 5 5600U with Radeon Graphics 2.30 GHz
-16,0 GB (13,9 GB beschikbaar) (waarom maar 13,9?)
-Windows 10 versiz 21H1

In privacy instellingen staan alle apps beschikbaar voor camera gebruik die ik wil.
Zelfs in de app 'camera' ( ook in 'teams') als ik die open , dan zie ik het lichtje branden naast de geintegreerde camera (met IR)
maar op het scherm waar ik mezelf moet zien staan , zie ik een camera icon met een streep erdoor. Ik kan een knop op de app bedienen om camera aan of uit te zetten maar als ik dat doe zie ik enkel het lichtje naast de camera uit en aan gaan. Ik ben er haast van overtuigd dat het ergens een instelling moet zijn of zelfs een conflict door een of andere app. MC afee Livesafe mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 13:45
Heb je de laatste drivers voor de laptop geinstalleerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sommige laptops hebben zeer kleine fysieke schuifjes/knoppen die de camera fysiek afschermen en of uitzetten. Mijn Dell heeft dat ook en dan gaan de lampjes wel branden, maar doet hij het niet. Misschien compleet irrelevant voor jou, maar check dat voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
Inderdaad, geen schuifjes en de laatste drivers zijn geinstalleerd. Toch bedankt voor de tips
k begrijp het eigenlijk echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Heb je alle Windows Updates (inclusief optionele updates!) geïnstalleerd en daarna een herstart gedaan?

Wat zegt de Camera app van Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Als je WIndows Hello probeert in te stellen: Werkt de camera dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Lelletje schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:45:
Heb je alle Windows Updates (inclusief optionele updates!) geïnstalleerd en daarna een herstart gedaan?

Wat zegt de Camera app van Windows zelf?
Wat de camera app zegt heeft de TS reeds aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:37
Misschien even booten met een linux live distro en dan testen of de camera werkt. Dan weet je zeker of het hardwarematig is of ergens in Windows verkeerd gaat.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

En verwijder de camera eens uit je device manager en reboot. Dan moet hij vanzelf terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lenovo heeft ook een eigen progje, staat daar de privacy mode van de camera ingeschakeld?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je hebt op de laptop als het goed is de Lenovo Vantage werkbalk staan, daar kun je de privacy mode uitzetten voor de camera. Dat verklaart precies dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39

Qwerty-273

Meukposter

Heb je de verschillende troubleshooting steps van Lenovo zelf door genomen? Elke keer als je "not resolved" kiest komt een volgende stap om het probleem te proberen op te lossen.

https://pcsupport.lenovo....bleshoot/ssts-subtopic-37

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
u_nix_we_all schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:54:
Lenovo heeft ook een eigen progje, staat daar de privacy mode van de camera ingeschakeld?
[YouTube: Lenovo Laptop Camera not working - Issue Fixed!]
ewel, ddar zeg je het nu... Ik heb contact gehad ( in de voormiddag werkten ze niet) met lenovo support en die zeieden dat de enige plek waar je dit kunt zien is in hun applicatie Lenovo Vantage. 8)7

Eigenlijk niet zo goed op die manier want een beetje pc kenner gaat in al zijn instellingen zien en vind niks abnormaal. Je moet lenovo al kennen als merk om dit te weten. Maar inderdaad bij deze opgelost. Met 1 druk op de knop en 4 uur zoeken. :p
Pagina: 1