Beste allemaal,
Ik heb sinds een aantal maandjes de volgende PC:
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-2320nd
Normaal bouwde ik eigenlijk altijd mn eigen spul maar in dit geval was het voordeliger om een pre-built te kopen dus vandaar. Nu heb ik helaas een beetje een raar probleem.
Elke keer als ik de PC op start en een game start is het FPS gedrag heel raar. Soms gaat het fps periodiek aantal seconden hoog aantal seconden laag en soms geeft de 'fps counter' permanent hoge fps weer maar is de gameplay schokkerig. Wanneer ik dan de PC restart en alles weer het zelfde doe is de gameplay goed en hoge fps zoals je zou verwachten met de specs.
Volgende dingen al geprobeerd:
-Specs checken met game (zijn uberhaupt weinig games die met deze hardware niet zouden runnen)
-Power plan op vol power zetten
-Full-screen optimization disable
-Hardware check via cmd of memtest tools etc
-Drivers updates
-Drivers roll back
-Clean Windows install
-Temperaturen gecheckt
-Hardware runt ook niet permanent op 100%
-Games staan op een SSD
etc etc
Iemand enig idee/fix voor dit heel irritante probleem?
Thanks alvast, Boaz
Ik heb sinds een aantal maandjes de volgende PC:
pricewatch: HP Pavilion Gaming TG01-2320nd
Normaal bouwde ik eigenlijk altijd mn eigen spul maar in dit geval was het voordeliger om een pre-built te kopen dus vandaar. Nu heb ik helaas een beetje een raar probleem.
Elke keer als ik de PC op start en een game start is het FPS gedrag heel raar. Soms gaat het fps periodiek aantal seconden hoog aantal seconden laag en soms geeft de 'fps counter' permanent hoge fps weer maar is de gameplay schokkerig. Wanneer ik dan de PC restart en alles weer het zelfde doe is de gameplay goed en hoge fps zoals je zou verwachten met de specs.
Volgende dingen al geprobeerd:
-Specs checken met game (zijn uberhaupt weinig games die met deze hardware niet zouden runnen)
-Power plan op vol power zetten
-Full-screen optimization disable
-Hardware check via cmd of memtest tools etc
-Drivers updates
-Drivers roll back
-Clean Windows install
-Temperaturen gecheckt
-Hardware runt ook niet permanent op 100%
-Games staan op een SSD
etc etc
Iemand enig idee/fix voor dit heel irritante probleem?

Thanks alvast, Boaz