Toon posts:

Daikin airco Perfera schakelt niet automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• charlesdejong
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Hallo allen,

Ik heb onlangs een Daikin systeem laten installeren met 2 perfera binnenunits. Ik gebruik de units nu om het huis te verwarmen via de residential controller app.
Ik zet de temperatuur om 21 graden Celsius en de airco verwarmt goed, echter blijft deze constant warme lucht blazen. Op de app zie ik dat de temperatuur binnen 24 graden is, en toch blijft hij blazen. Ik heb alle standen geprobeerd, ook de auto stand. Hoe krijg ik de binnenunit zodanig ingesteld dat hij op stand by gaat als de gewenste temperatuur is bereikt?

Alvast veel dank!

Alle reacties

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De airco zal niet op standby gaan, maar in de stand auto wel minder hard gaan blazen en verwarmen. Uit is koud.

• Prophy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:28
Deze tikt bij mij geregeld de 22-24c aan met een setpoint van 20c. Echter stopt mijn unit juist wel en is het doorgaans wel 20c in de ruimte. Bij mij is er juist sprake van pendelen, er blijkt te weinig warmtevraag te zijn en bij jou juist voldoende om in (hopelijk) laagstand te blijven lopen.

Dit lijkt mij het meest voor de hand liggend.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de temp op 20 staan, maar de airco geeft zelf aan dat hij 22 graden meet.

Waarschijnlijk compenseert ie wat omdat de unit over het algemeen hoog (bijna) tegen het plafond hangt.
Uiteindelijk is het wat spelen met de juiste temperatuur, wat voor jou en je ruimte goed voelt.
Of dat 20/21/22/... is, zal me een zorg wezen, als het maar aangenaam is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Koert.
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoi,

Ik ervaar hetzelfde probleem, waarbij ik wel denk dat hij naar een tijdje wel iets afneemt maar niet stopt.
Dus bijvoorbeeld ingesteld verwarmen op 19 graden en als de woonkamer wordt dan 20.5 a 21 graden.

Heb je inmiddels iets kunnen oplossen.??

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:12
Gewoon niet op 21 graden instellen, maar 2 graden koeler. In de woonkamer en op zolder heb ik er last van.

Ik stel hem in op 17,5, 18 of 18,5 graden om een temperatuur van 20-20,5 te halen op de Honeywell thermostaat die middenin de woonkamer hangt.
Na een paar dagen heb je wel in de gaten wat de meetfout van de Daikin ongeveer is en dan neem je dat als uitgangspunt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee