Soundbar + draadloos surround + sub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik zoek een?
Ik zoek een soundbar met 'sub out' waarbij een 'eigen' subwoofer aangesloten kan worden (SVS PB 1000 pro). Tevens de mogelijkheid tot het draadloos verbinden van twee surround speakers. Liefst met ondersteuning van Dolby Atmos.

Naast een soundbar zouden actieve speakers ook een mogelijkheid zijn zoals DALI OBERON 1 C + sound hub.

edit: een Sonos Arc valt af (geen sub out), zelfde voor de Bose 700 en de Sony HT A7000.

Wat is je budget?
2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
80% Netflix/films/series/tv 20% muziek. In een ruimte van L6xB5xH4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos Arc + 2x sonos one + sonos sub
Bose soundbar 700 + Bose Surround 700 + Bose bass module 700

Sony HT-A7000
Klipsch 1200
Yamaha YSP 2700
Bluesound Pulse soundbar
Teufel Cinebar Lux
Dali Oberon 1 C + sound hub

[ Voor 58% gewijzigd door SX-Superfly op 11-02-2022 15:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Wat denk je van de volgende combinatie:
Sony HT-A7000 met SA-RS3s en de SA-SW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
pa3eia schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:14:
Wat denk je van de volgende combinatie:
Sony HT-A7000 met SA-RS3s en de SA-SW5
Die moest inderdaad nog op het lijstje. Heb nu een tv van Sony en die bevalt prima. Behalve de slechte support doordat er geen update komt naar de nieuwe Android versie (waardoor diverse apps niet meer werken zoals Videoland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Ik heb een Sonos Beam gen 2 + 2x sonos one SL + sonos sub gen 3 en ben zeer tevreden echter zijn er voor hetzelfde geld betere combinaties te krijgen echter het gemak van super eenvoudig installeren van uitbreidingen en multiroom icm de super handige Sonos app vind ik deze hogere prijs het waard.

De nieuwste Beam gen 2 ondersteunt ook Atmos en is goedkoper dan de ARC echter voor grotere ruimtes zou ik voor de ARC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-07 09:56
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:02:
Welke vragen heb je hier nog over?
Is het mogelijk een SVS PB 1000 pro aan te sluiten op een willekeurige soundbar? Bijvoorbeeld de Bose 700 of Sonos Arc?
In ieder geval niet op de Sonos Arc. De Bose heeft enkel inputs, en geen ouputs, voor zover ik kan zien. Dat betekent dat de SVS daar ook niet op aangesloten kan worden. Ditzelfde geldt voor de Sony. De Yamaha en de Bluesound hebben inderdaad wel een subwoofer out, dus daar kan het wel.

Bij de Yamaha kan je natuurlijk de MusicCast surrounds gebruiken. De MusicCast 20 voldoet daarvoor.

Een receiver en passieve luidsprekers zijn geen optie? Eventueel zou dat ook met draadloze surrounds kunnen, als je bijvoorbeeld een Yamaha receiver met MusicCast kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
@purplevendetta op dit moment heb ik een denon receiver + 5.0 kef eitjes en een losse sub.

Ivm verhuizing wil ik draadloze surround speakers en geen losse receiver meer. Vandaar de keuze voor een soundbar met attributen. Het zou leuk zijn als er een soundbar is waar ik een SVS PB 1000 pro op kan aansluiten plus nog 2 kleine draadloze speakers voor de surround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:44:
@purplevendetta op dit moment heb ik een denon receiver + 5.0 kef eitjes en een losse sub.

Ivm verhuizing wil ik draadloze surround speakers en geen losse receiver meer. Vandaar de keuze voor een soundbar met attributen. Het zou leuk zijn als er een soundbar is waar ik een SVS PB 1000 pro op kan aansluiten plus nog 2 kleine draadloze speakers voor de surround.
Zowel de Bluesound als de Yamaha soundbar kunnen dat. Van Teufel heeft de Cinebar Lux een subwoofer out, dus daar kan de SVS ook op aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
purplevendetta schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Zowel de Bluesound als de Yamaha soundbar kunnen dat. Van Teufel heeft de Cinebar Lux een subwoofer out, dus daar kan de SVS ook op aangesloten worden.
Kun je met de Bluesound/Yamaha/Teufel naast een sub op sub out ook extra draadloze surround speakers aansluiten? Ben je dan gebonden aan hetzelfde merk?

Ik neig toch meer naar een soundbar met een zelf aan te schaffen sub. En dat wordt dan de SVS PB 1000 pro, die stond al langer op het lijstje.

Denk dat het handig is als ik de openingspost aanpas of een nieuw topic open?

[ Voor 20% gewijzigd door SX-Superfly op 11-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Kun je met de Bluesound/Yamaha/Teufel naast een sub op sub out ook extra draadloze surround speakers aansluiten? Ben je dan gebonden aan hetzelfde merk?

Ik neig toch meer naar een soundbar met een zelf aan te schaffen sub. En dat wordt dan de SVS PB 1000 pro, die stond al langer op het lijstje.

Denk dat het handig is als ik de openingspost aanpas of een nieuw topic open?
Bij alle 3 kan dat, maar je bent inderdaad gebonden aan hetzelfde merk. Ik weet verder niet hoe ze klinken of hoe hun systeem in de praktijk werkt, dus ik kan je daar niet veel over vertellen.

Je zou de Bluesound en Yamaha ergens kunnen beluisteren, om te kijken hoe hun systemen werken. Teufel doet dat helaas niet in Nederland, maar zij doen aan 8 weken proberen, dus dan zou je het alsnog terug kunnen sturen als het niet bevalt.

Overigens kunnen al deze systemen multi room, net als Sonos.

Je kan de startpost aanpassen, maar ik denk dat het topic nog wel kort genoeg is om het zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
@purplevendetta zouden actieve speakers ook een mogelijkheid zijn? Zoals de Dali Oberon 1C met een sound hub? En daar dan de SVS sub op aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 22:57
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:45:
@purplevendetta zouden actieve speakers ook een mogelijkheid zijn? Zoals de Dali Oberon 1C met een sound hub? En daar dan de SVS sub op aansluiten.
Met die sound hub heb je geen surround toch?
Sony HT A9 met draadloze sub?

Yamaha receiver + MusicCast 20 draadloze surround + willekeurige front/center/sub kan ook. Teufel Ultima 40 wireless surround. Canton SoundHun met willekeurige combo speakers... Best wat opties nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purplevendetta
SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:45:
Doorgaans heeft elk merk zijn eigen ecosysteem. Yamaha heeft MusicCast en kan alleen MusicCast speakers als surrounds. Teufel heeft Raumfeld waar ook alleen de eigen speakers op kunnen. Het is namelijk nogal complexe techniek.

Bluesound heeft wel de powernode, die je kan gebruiken om passieve surround speakers aan te sturen. Dan heb je geen kabel tussen voor en achter. Volgens hun website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Hs9ty7Rozua_SOFK4hkrg5UkiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/08fuOfeb8Kr6GCIGeDkKqNLG.png?f=fotoalbum_large

Dan ga je wel snel boven je budget. Even optellen:
  • Bluesound Pulse+ soundbar | €999
  • Bluesound Powernode | €999
  • SVS PB 1000 Pro | €899
Kom je uit op €2897 en dan heb je nog geen passieve achterspeakers.

Maar misschien weten anderen wel een andere optie.

[ Voor 10% gewijzigd door purplevendetta op 11-02-2022 17:20 . Reden: Verwisselde de PB 1000 met de SB 1000 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SX-Superfly schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:02:
Ik zoek een?
Ik zoek een soundbar met 'sub out' waarbij een 'eigen' subwoofer aangesloten kan worden (SVS PB 1000 pro). Tevens de mogelijkheid tot het draadloos verbinden van twee surround speakers. Liefst met ondersteuning van Dolby Atmos.

Naast een soundbar zouden actieve speakers ook een mogelijkheid zijn zoals DALI OBERON 1 C + sound hub.

edit: een Sonos Arc valt af (geen sub out), zelfde voor de Bose 700 en de Sony HT A7000.

Wat is je budget?
2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
80% Netflix/films/series/tv 20% muziek. In een ruimte van L6xB5xH4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos Arc + 2x sonos one + sonos sub
Bose soundbar 700 + Bose Surround 700 + Bose bass module 700

Sony HT-A7000
Klipsch 1200
Yamaha YSP 2700
Bluesound Pulse soundbar
Teufel Cinebar Lux
Dali Oberon 1 C + sound hub
Voor Atmos nooit een soundbar kiezen. Dat klinkt nep. Investeer dan je budget in echte speakers

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:57
rikoos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:30:
Ik heb een Sonos Beam gen 2 + 2x sonos one SL + sonos sub gen 3 en ben zeer tevreden echter zijn er voor hetzelfde geld betere combinaties te krijgen echter het gemak van super eenvoudig installeren van uitbreidingen en multiroom icm de super handige Sonos app vind ik deze hogere prijs het waard.

De nieuwste Beam gen 2 ondersteunt ook Atmos en is goedkoper dan de ARC echter voor grotere ruimtes zou ik voor de ARC gaan.
Ja dat klopt wel, echter heeft de Arc 2 echte fysieke speakers om Atmos te ondersteunen wat de Beam g2 niet heeft:

Het verwerkingsvermogen van Beam (Gen 2) maakt twee extra audiokanalen mogelijk via de vijf speakers, en gebruikt psychoakoestische HRTF-technologie om de indruk van hoogte te geven. Arc heeft twee interne speakers die het geluid fysiek omhoog richten zodat je ook echt hoogte beleeft.
Pagina: 1