TV-out: G450 of GeForce2 MX

Pagina: 1
Acties:

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Hallo,

Voordat er wordt geflamed, wil ik zeggen dat ik al heel wat heb gezocht op onder andere dit GoT-url.
Binnenkort wil ik DivX-films/ DVD's gaan kijken op de TV beneden. 'k Heb nu dus een kaartje met TV-out nodig, in plaats van m'n huidige kaartje, de S540 (32Mb).
In de winkel (MEMO) zeiden ze mij dat het verstandig is om voor de G450-versie (fl.294,-) te gaan, omdat deze een veel betere TV-out heeft dan de GeForce2 MX (32Mb+TV-out: fl.179,-). De 16Mb-versie zou dan ongeveer hetzelfde resultaat in spelletjes geven als de S540 (ik speel weinig spelletjes ;)). De DH-functie zal ik weinig/ niet gebruiken.
Na het lezen van verschillende topics, ben ik gaan twijfelen HOE BELANGRIJK een goede TV-out is voor DivX/DVD-films (bij gebruikmaking van GV50). Doet dit niet ter zake, dan kan ik net zo goed de Geforce2MX pakken. Die is bovendien stukken goedkoper, en kan ik bovendien spelletjes spelen.

Stel je eens voor: je hebt genoeg geld, en je gaat voor kwaliteit van het beeld. Wat zou jij dan nemen? De G450 (Matrox) of de GF2 MX (LeadTek)? Brand los (geen flame) a.u.b.

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Ik zou voor de Gf2 MX gaan als je voor die keuze stond.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Waarom niet de ATI Radeon VE ?
Die zit qua spelsnelheid tussen de 2MX en de 450, en heeft ook een DH/Video-out.
Kost ook rond de 200 piek.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Ik heb zelf een geforce 2mx. geforce 2 mx kaarten worden geleverd met een tv chip van brooktree of chrontel.

Afhankelijk van welke site je kijkt zullen ze de een of de ander beter vinden. De asus 7100 die ik heb heeft een chrontel chip. Beeldkwaliteit is wel ok

Op come.to/tvout is een tool te vinden die tv uit regelt. voor chrontel chips is die gratis en voor brooktree gebruikers niet.

Je zegt dualhead niet te gebruiken. Weet je dat zeker? Tenzij je vanaf je pc je tv goed kan zien is het lastig om je afspeelsoftware te bedienen....twinview/dualhead is dus zeker wel handig. Met de nvidia drivers werkt dat redelijk alleen heb je dan wel zwarte balken op de tv....ik gebruik dus de tvcc tool waarbij mijn monitor op 50hz draait (moet je scherm wel trekken....) en mijn tv dan wel echt fullscreen beeld heeft.

Matrox heeft een iets hogere beeldkwailiteit op de tv uit, maar die kaart heeft nog wel eens problemen met bijvoorbeeld divx4 films of films die niet keurig een formaat hebben dat deelbaar is door 16/32 pixels.........

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 09:57 schreef GiLMORE het volgende:
Hallo,

De DH-functie zal ik weinig/ niet gebruiken.
Na het lezen van verschillende topics, ben ik gaan twijfelen HOE BELANGRIJK een goede TV-out is voor DivX/DVD-films (bij gebruikmaking van GV50). Doet dit niet ter zake, dan kan ik net zo goed de Geforce2MX pakken.
Dual head zal je zeer zeker wel gaan gebruiken omdat er op de G450 2 aansluitingen zitten waarop je of 2 monitoren of 1 monitor en 1 tv kunt aansluiten. Om tv te kijken moet je dus op de 2e aansluiting een tv aansluiten.
En een goede tv-out geeft een goed beeld, lijkt me erg belangrijk. En gezien de vele eerdere postings is iedereen het er wel over eens dat de G450 het beste beeld heeft. Ook het gemak van DH in deze is erg handig. Bij de Geforce is het of tv of monitor beeld. Dat lijkt me niet handig wanneer je tv 20 meter vanaf de pc staat (zoals bij mij).

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Als het goedkoop moet, kijk dan eens naar de mx-400 van Abit.. de Siluro ...cheap cheap.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

ik krijg vanmiddag me onderstaande setup binnen
ook een mx-400 tv-out dus
moet alleen nog zo'n kabeltje kope

• GiLMORE80
Op donderdag 23 augustus 2001 10:00 schreef Psychoot het volgende:
Ik zou voor de Gf2 MX gaan als je voor die keuze stond.
Jaja, ik zou willen weten WAAROM: is de prijskwaliteit-verhouding beter, of ben je (gewoon) een 3D-fan?
Op donderdag 23 augustus 2001 10:03 schreef jvhaarst het volgende:
Waarom niet de ATI Radeon VE ?
Die zit qua spelsnelheid tussen de 2MX en de 450, en heeft ook een DH/Video-out.
Kost ook rond de 200 piek.
Heel simpel: de genoemde kaart wordt niet ondersteund door proggies TVCC of die ene van TVtool, zodat de output niet gemakkelijk kan worden aangepast. Of kan iemand verklaren dat hier zeeeer goede software bijzit. ASUS heeft meen ik ook een uitgebreid instellingen-menu om de TV-out te modify-en. Deze wordt, voor mijn gevoel dan, wat beter ondersteund dan de ATI Radeon VE. Of zeg ik nu iets wat eigenlijk niet door de beugel kan, en bestraft moet worden?
Op donderdag 23 augustus 2001 10:05 schreef Jaspov het volgende:
...
..
Je zegt dualhead niet te gebruiken. Weet je dat zeker?Tenzij je vanaf je pc je tv goed kan zien is het lastig om je afspeelsoftware te bedienen....twinview/dualhead is dus zeker wel handig.
...

...
Matrox heeft een iets hogere beeldkwailiteit op de tv uit, maar die kaart heeft nog wel eens problemen met bijvoorbeeld divx4 films of films die niet keurig een formaat hebben dat deelbaar is door 16/32 pixels.........
DH zal ik wel gebruiken, maar dus alleen om dat verloopstekkertje aan te hangen (naar TV). De DH-functie zelf, DH gebruiken voor twee monitoren, zal dus zelden/ niet gebruikt worden. (Als GF2 MX wordt gekozen, kan met de tool TVCC de TV-out én VGA-out geactiveerd worden.)
De problemen met die divx4-films zijn toch weg te krijgen door deze patch (DivXG400) te gebruiken, of is dat weer wat anders?
Op donderdag 23 augustus 2001 12:26 schreef cheiron het volgende:
Als het goedkoop moet, ...
Het moet niet goedkoop (beter lezen). Het moet niet overgespecificeerd zijn

Als ik het zo bekijk, zijn de meningen een beetje verdeeld. De vraag was:
Is de kwaliteit van de TV-out heel erg van belang als DivX/ DVD wordt gekeken met behulp van GigaVideo 50 (afstand is zo'n 10 meter hemelsbreed)? Wie geeft de doorslaggevende stem? (I'd be very *D, and my }:O as well :7)

• GiLMORE80
/
edit: vet-aanduiding
/

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Koop een Realmagic H+. "echte" PAL en NTSC uitgang en bovendien nog spdif uitgang ook.

En ja je kan er tegenwoordig ook divx mee afspelen. Zoek maar eens op divxplus.

Lees mijn reactie in de volgende topic ook maar eens:
[topic=211926]
[topic=170875/1/25]
[topic=176851/1/25]

Coïtus ergo sum

Pagina: 1