Kwaliteit Bosch apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 12:02
Al heel lang maak ik gebruik van Bosch apparatuur, zowel gereedschap als huishoudelijke apparatuur.
Voor mijn gevoel was het altijd hele goede kwaliteit, maar het afgelopen jaar heb ik de nodige problemen gehad met Bosch.
Ik had elektrisch accu gereedschap van iets meer dan 1 jaar oud, bij 2 apparaten moest ik een serieuze reparatie laten uitvoeren. Mijn vaatwasser is 8 jaar oud, en die maakt nu niet meer goed schoon en vertoont kuren. De apparaten worden best intensief gebruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Is de kwaliteit van Bosch apparatuur in de loop der tijd minder geworden? Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. En als ik nu op zoek ga naar nieuwe huishoud apparatuur, is er dan een merk wat kwalitatief beter in elkaar steekt?

[ Voor 12% gewijzigd door tijs67 op 25-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dankoozy
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb een Bosch boormachine en die heeft het nooit goed gedaan. Ik mot altijd eerst een beetje aan de accu rommelen om hem aan de praat te krijgen. Achteraf had ik misschien beter eentje van Lidl moeten kopen.

Het meerendeel bosch gereedschap komt nu ook uit China. Goedkope troep met een dure naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
1. Elk merk heeft verschillende productlijnen, van goedkoop tot duur
2. Je kan altijd problemen krijgen met een apparaat
3. "We" willen steeds meer, slimmer, zuiniger als consument, dat houdt ook in dat het kwetsbaarder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 12:02
418O2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:39:
1. Elk merk heeft verschillende productlijnen, van goedkoop tot duur
2. Je kan altijd problemen krijgen met een apparaat
3. "We" willen steeds meer, slimmer, zuiniger als consument, dat houdt ook in dat het kwetsbaarder wordt.
1. mijn Bosch producten zitten in de duurdere prijsklasse
2. eens, maar als ik van 5 apparaten van hetzelfde merk problemen krijg op een leeftijd dat ik het niet verwacht, dan is dat geen toeval meer
3. ook eens, maar zou dan de kwaliteit van een merk als Bosch er niet voor moeten zorgen dat je relatief snel problemen krijgt? Ik bedoel, als ik nu weer Bosch koop, heb ik dan over 8 jaar weer hetzelfde probleem?

En zou dit bij een ander merk beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik vind 8 jaar voor een droger / vaatwasser best okay. Onze Bosch warmtedroger / vaatwasser / oven / wasmachine kosten allemaal zo'n €600 / stuk.
Dan kan een Miele van €1400 misschien 15 jaar mee gaan, maar....

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier een Bosch-wasmachine die al bijna 12 jaar meegaat. Nu, 10 jaar daarvan was als single, de rest als koppel.

Op aanraden van m'n pa is het gereedschap 'Bosch blauw', niet groen. Geen klachten over, al gebruik ik het ook niet elke week.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind 8 jaar ook best ok, mijn vorige wasmachine ging langer mee maar dat was vooral omdat daar minder electronica in zat en hij niet eens doorhad dat hij stuk was (trommel maakte de meest vreemde geluiden, maar hij bleef gaan :p )

Tegenwoordig ben ik ook wel fan van bosch eigenlijk (mixer, wasmachine, stofzuiger wordt een bosch waarschijnlijk).

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 11-02-2022 15:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Huishoudapparatuur was trouwens Siemens, die is ook 10 jaar meegegaan zonder nukken (daarna appartement verkocht en alles was inbouw). Siemens is al een hele tijd een ander labeltje van/voor Bosch. Nieuwe magnetron & koelkast hier ook van Siemens (dus eigenlijk Bosch :P).

Echt geen klachten over. De (overgenomen) SMEG-spullen in ons nieuwe huis daarentegen... })

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dankoozy
10 jaar is niet veel meer voor wasmachines en vaatwassers. Ik heb een wasmachine uit 2002 of 3 die nog prima werkt en het is maar een goedkoop merk. Als zo iets geen 20-30 jaar mee gaat is het echt weggooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dankoozy
Borromini schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:23:
Ik heb hier een Bosch-wasmachine die al bijna 12 jaar meegaat. Nu, 10 jaar daarvan was als single, de rest als koppel.

Op aanraden van m'n pa is het gereedschap 'Bosch blauw', niet groen. Geen klachten over, al gebruik ik het ook niet elke week.
Ik geloof niet dat er veel verschil meer zit tussen de bosch blauw en de groene behalve de kleur plastic. Had pas nog een blauwe slijptol die na niet eens een jaar kapot ging uitelkaar gehaald. Het 'soft start' moduletje was helemaal gebarsten en dat ding had niet veel werk gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:24

Fiber

Beaches are for storming.

tijs67 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:15:
[...] En als ik nu op zoek ga naar nieuwe huishoud apparatuur, is er dan een merk wat kwalitatief beter in elkaar steekt?
Miele voor witgoed. En Makita voor elektrisch gereedschap... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fiber schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Bosch Blauw >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJac
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-05 15:51
Bij wasmachines en zo betaalt ge vooral voor functies en afwerking. Ge moet maar eens kijken op sites voor vervangonderdelen voor hoeveel verschillende merken en modellen een bepaalde pomp gebruikt wordt, gaat van Candy tot AEG/Siemens/....
Alleen Miele heeft meestal andere onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
_eLMo_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:21:
Ik vind 8 jaar voor een droger / vaatwasser best okay. Onze Bosch warmtedroger / vaatwasser / oven / wasmachine kosten allemaal zo'n €600 / stuk.
Dan kan een Miele van €1400 misschien 15 jaar mee gaan, maar....
Ik vind 8 jaar voor witgoed eigenlijk helemaal niet oké hoor. In principe zijn dat apparaten die gemaakt kunnen worden om een stuk langer mee te gaan of om eenvoudig gerepareerd te kunnen worden. Alleen drijft dit de productiekost op, moet men reserveonderdelen op voorraad houden en koopt de klant geen nieuwe wasmachine.

Onze huidige Bosch wasmachine en droger zijn 6 jaar oud maar ik verwacht eigenlijk wel dat die toch minstens 15 jaar in totaal mee gaan.

Verder is het maar mijn eigen ervaring maar tot nu toe bevalt Bosch/Siemens mij goed qua apparatuur. Enkel bij de mixer heb ik na 10 jaar de plastic behuizing van de staafmixer moeten vervangen omdat er een hoekje afgebroken was. Dat kostte dan ook maar een euro of 10.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-02-2022 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fiber schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Miele en Festool ;)

Festool is vaak tweedehands voor een redelijke prijs te halen, en het gaat simpelweg niet kapot.

Al moet je je altijd afvragen of het spul het geld waard is. Bij witgoed haal ik liever om de 6-7 jaar een nieuwe, en betaal ik 1/3e van een Miele. Binnen die gebruiksduur zijn nieuwe apparaten simpelweg enorm veel zuiniger geworden.

Zelfde reden dat er op Tweakers ook vaak genoeg wordt afgeraden om 5K in één keer stuk te slaan op een gaming PC. Twee jaar later is er alweer een nieuwe generatie uit met meer performance voor de helft van de prijs. Kun je beter twee keer 2,5K stukslaan en na 3 jaar vervangen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Admiral Freebee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Ik vind 8 jaar voor witgoed eigenlijk helemaal niet oké hoor. In principe zijn dat apparaten die gemaakt kunnen worden om een stuk langer mee te gaan of om eenvoudig gerepareerd te kunnen worden. Alleen drijft dit de productiekost op, moet men reserveonderdelen op voorraad houden en koopt de klant geen nieuwe wasmachine.

Onze huidige Bosch wasmachine en droger zijn 6 jaar oud maar ik verwacht eigenlijk wel dat die toch minstens 15 jaar in totaal mee gaan.

Verder is het maar mijn eigen ervaring maar tot nu toe bevalt Bosch/Siemens mij goed qua apparatuur. Enkel bij de mixer heb ik na 10 jaar de plastic behuizing van de staafmixer moeten vervangen omdat er een hoekje afgebroken was. Dat kostte dan ook maar een euro of 10.
Ik heb mijn appartement in 2005 gekocht inclusief de meeste apparatuur (behalve wasmachine en droger). Ik heb alle apparaten toen laten zitten omdat ze toen nog vrij nieuw waren (max 5 jaar oud). Even op een rijtje hoe de apparatuur zich in mijn (eenpersoons) huishouden heeft gehouden:
  • Wasmachine: In 2006 gekocht en doet het nog steeds perfect. Merk AEG. De voorganger was ook een AEG die uit mijn oude woning kwam en ongeveer 10 jaar oud was. Ook die werkte nog toen ik 'm verving.
  • Wasdroger: In 2006 gekocht en doet het nog steeds perfect. Merk AEG.
  • Koelkast: In 2015 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was dus ruim 10 jaar oud maar deed het nog. Nieuwe koelkast is ook een Bosch en gaat inmiddels 7 jaar mee.
  • Vaatwasser: In 2020 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was ruim 15 jaar oud en defect. Toch is de nieuwe ook weer een Bosch geworden.
  • Magnetron: In 2020 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was ruim 15 jaar oud en deed het nog prima.
  • CV-ketel: In 2006 een Vaillant ketel laten plaatsen en die is in 2022 vervangen door een nieuwe. Oude apparaat heeft het 16 jaar zonder defecten gedaan.
In mijn ogen is 15 jaar dus een vrij normale levensduur. Als een apparaat het minder dan 10 jaar doet dan zou ik toch serieus over een ander merk gaan nadenken. Nu heb ik de meeste spullen van Bosch ook weer door Bosch vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

downtime schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:35:
[...]

Ik heb mijn appartement in 2005 gekocht inclusief de meeste apparatuur (behalve wasmachine en droger). Ik heb alle apparaten toen laten zitten omdat ze toen nog vrij nieuw waren (max 5 jaar oud). Even op een rijtje hoe de apparatuur zich in mijn (eenpersoons) huishouden heeft gehouden:
  • Wasmachine: In 2006 gekocht en doet het nog steeds perfect. Merk AEG. De voorganger was ook een AEG die uit mijn oude woning kwam en ongeveer 10 jaar oud was. Ook die werkte nog toen ik 'm verving.
  • Wasdroger: In 2006 gekocht en doet het nog steeds perfect. Merk AEG.
  • Koelkast: In 2015 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was dus ruim 10 jaar oud maar deed het nog. Nieuwe koelkast is ook een Bosch en gaat inmiddels 7 jaar mee.
  • Vaatwasser: In 2020 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was ruim 15 jaar oud en defect. Toch is de nieuwe ook weer een Bosch geworden.
  • Magnetron: In 2020 een Bosch van de vorige eigenaar vervangen. Was ruim 15 jaar oud en deed het nog prima.
  • CV-ketel: In 2006 een Vaillant ketel laten plaatsen en die is in 2022 vervangen door een nieuwe. Oude apparaat heeft het 16 jaar zonder defecten gedaan.
In mijn ogen is 15 jaar dus een vrij normale levensduur. Als een apparaat het minder dan 10 jaar doet dan zou ik toch serieus over een ander merk gaan nadenken. Nu heb ik de meeste spullen van Bosch ook weer door Bosch vervangen.
Eenpersoons.

Hier twee kids. Kleren met zand, haarclipjes die na een week in het filter bij de motor blijken te zitten, elastiekjes, steentjes.

Ik vind 8 jaar prima, langer is mooi meegenomen :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 13:24

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Bosch mum keuken machine: topding. Al vier jaar lol van. Bosch staafmixer van 38e:beste staafmixer die ik ooit gehad heb.
Mja, ben wel fan. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dankoozy schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Ik geloof niet dat er veel verschil meer zit tussen de bosch blauw en de groene behalve de kleur plastic. Had pas nog een blauwe slijptol die na niet eens een jaar kapot ging uitelkaar gehaald. Het 'soft start' moduletje was helemaal gebarsten en dat ding had niet veel werk gedaan.
Ook binnen bosch blauw heb je een instapmodel en de echte pro modellen. De instappers zijn vaak opvallend goedkoop (dicht tegen groen) en zitten in een gewone koffer ipv een lboxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Afgelopen week miele wasmachine van 10 jaar vervangen. Wat een onding. Gezien de prijs en de naam had ik nog wel 5 jaar gebruik erbij verwacht.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Pagina: 1