Toon posts:

Prebuilt Gaming PC 1440p 144hz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frederik850
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen / simracen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget rond de 1500 EUR.

Ik zoek een futureproof systeem waarmee ik high end games zou kunnen draaien rond de 90-100 fps minimum.

Ik doe voornamelijk aan simracen (iracing), maar zou graag ook nog voor enkele jaren AAA games op ultra settings kunnen draaien op liefst 90-100 fps, maar +-70 zou ook al voldoende zijn.

Voorlopig game ik op één enkele 1440p monitor, maar in de toekomst zou ik dit mogelijks uibreiden naar 3 monitoren. (Mogelijks ook uitbreiden naar betere componenten of bepaalde games of lagere settings draaien)

Ik dacht aan twee onderstaande systemen :

https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

https://www.dragoncompute...-Lava%20-1460T?filter=129

Lijken me qua prijs-kwaliteit één van de beste opties, al vroeg ik me nog af of ik iets over het hoofd ziet.

Graag hoor ik jullie input of er betere opties zijn of mogelijke minpunten ivm bovenstaande opties.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik denk vooral dat het onrealistisch is dat je verwacht voor €1500 komende jaren AAA games op ultra settings te draaien. Ik heb zelf een RTX2080 Super, daarmee kan ik op mijn 1440p (wel een ultrawide dus 3440*1440) echt geen AAA spellen op ultra settings spelen. Met F1 2021 wil het nog redelijk lukken, race games zijn in dat opzicht wat makkelijker, maar ik zou mijn verwachtingen toch wat naar beneden stellen als ik jou was.

De prijzen voor de systemen lijken me op zich prima, zeker gezien de huidige gekte op de GPU markt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• frederik850
Ben onderstaande ook nog tegengekomen, lijkt me ook een zeer goede optie?

https://www.lalashops.nl/...16gb-1tb-m2-ssd-r7-gam-a5

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 19:50

NeHoX

Gamer + PV

Die van lalashops heeft een 3070Ti dat is de meest future proof build, anders de Azerty. Ben het verder met @miicker eens om je verwachtingen bij te stellen. Verder zijn het wel gewoon hele goede builds voor die prijs.

23x330Wp op NNO 8gr hellingshoek. Totaal 7590Wp

• frederik850
Allright, bedankt voor de info.

Is die van lalashops ook makkelijk upgrade baar op een later moment? Bv vn 16 naar 32gb ram?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Waarom laat je geen systeem bouwen door bv Azerty? Dan heb je altijd de mogelijkheid on te upgraden en kan je die zo samenstellen als je zelf wilt.

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-02 11:54
frederik850 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:57:
Allright, bedankt voor de info.

Is die van lalashops ook makkelijk upgrade baar op een later moment? Bv vn 16 naar 32gb ram?
Ram later upgraden is altijd tricky, de kans dat je een andere versie erbij zet is groot en dat het problemen veroorzaakt is dan nog groter. Het is beter om meteen naar 32gb te gaan of later een nieuwe kit van 32gb erin te zetten.

Als je echt verstand hebt van hardware en hoe het inelkaar steekt dan is later upgraden een eitje.

• frederik850
freaky35 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:03:
Waarom laat je geen systeem bouwen door bv Azerty? Dan heb je altijd de mogelijkheid on te upgraden en kan je die zo samenstellen als je zelf wilt.
Heb al wat rondgekeken en kom steeds op een hogere prijs uit. Qua value nergens een build kunnen vinden met een vergelijkbare processor zoals de 5800x en met een 3070 ti.

Idealiter zou ik de i5-12600k prefereren tegenover de 5800x.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Zou zeker de Lenovo zou ik dan mijden, die staat ook al op dit forum, dat ze problemen hebben met een RAM update.

En wat er al gezegd is, ik zou direct dan 32gb nemen in plaats van later, als je dit toch wilt

Zie dit topic:

Lenovo Legion T5 26AMR5 RAM upgrade - XMP niet mogelijk!

Het is goedkoper misschien, maar dit zijn de nadelen van pre builds

[Voor 29% gewijzigd door freaky35 op 11-02-2022 13:17]

• frederik850
Oké, bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik voor de 3070 ti build ga gaan met 32gb ram.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee