Televisie verbruikt bij normaal gebruik 25 Watt. In standby modus verbruik de TV 0,2 Watt de eerste 5 minuten. Echter na vrijwel exact 5 minuten gaat het verbruik naar 11 Watt. Het lijkt alsof dit softwarematig in geprogrammeerd is.
Het is een smart-TV, maar zelfs bij het uitschakelen van WiFi schiet het verbruik na 5 minuten omhoog.
Gebruikte televisie: Philips 32PFS6906/12.
WiFi: Zowel uitgeschakeld en ingeschakeld.
Softwareversie TPM215E_R.001.001.168.002 (nieuwste versie, 17 januari 2022)
Wat mij opvalt is dat de eerste 5 minuten geen licht zichtbaar is bij de poort "DIGITAL AUDIO OUT", maar na die 5 minuten gaat er een rood lampje branden:
:strip_exif()/f/image/D2s19PIG2MdPRYssGMZ5gxLu.jpg?f=fotoalbum_large)
De instellingen heb ik nagelopen, maar ik kon niks vinden dat invloed zou hebben op het standby verbruik.
Heeft iemand een idee hoe ik het standby verbruik omlaag kan krijgen met deze televisie. 11 Watt is voor mij niet acceptabel. Een standbykiller of een dergelijke halve oplossing komt er bij mij niet in, dan gaat de TV maar retour.
[Edit]
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het verbruik ook na die 5 minuten terug naar <0,3 Watt zoals gespecificeerd.
Het is een smart-TV, maar zelfs bij het uitschakelen van WiFi schiet het verbruik na 5 minuten omhoog.
Gebruikte televisie: Philips 32PFS6906/12.
WiFi: Zowel uitgeschakeld en ingeschakeld.
Softwareversie TPM215E_R.001.001.168.002 (nieuwste versie, 17 januari 2022)
Wat mij opvalt is dat de eerste 5 minuten geen licht zichtbaar is bij de poort "DIGITAL AUDIO OUT", maar na die 5 minuten gaat er een rood lampje branden:
:strip_exif()/f/image/D2s19PIG2MdPRYssGMZ5gxLu.jpg?f=fotoalbum_large)
De instellingen heb ik nagelopen, maar ik kon niks vinden dat invloed zou hebben op het standby verbruik.
Heeft iemand een idee hoe ik het standby verbruik omlaag kan krijgen met deze televisie. 11 Watt is voor mij niet acceptabel. Een standbykiller of een dergelijke halve oplossing komt er bij mij niet in, dan gaat de TV maar retour.
[Edit]
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het verbruik ook na die 5 minuten terug naar <0,3 Watt zoals gespecificeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Dre op 10-02-2022 22:10 ]