Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Televisie verbruikt bij normaal gebruik 25 Watt. In standby modus verbruik de TV 0,2 Watt de eerste 5 minuten. Echter na vrijwel exact 5 minuten gaat het verbruik naar 11 Watt. Het lijkt alsof dit softwarematig in geprogrammeerd is.
Het is een smart-TV, maar zelfs bij het uitschakelen van WiFi schiet het verbruik na 5 minuten omhoog.

Gebruikte televisie: Philips 32PFS6906/12.
WiFi: Zowel uitgeschakeld en ingeschakeld.
Softwareversie TPM215E_R.001.001.168.002 (nieuwste versie, 17 januari 2022)

Wat mij opvalt is dat de eerste 5 minuten geen licht zichtbaar is bij de poort "DIGITAL AUDIO OUT", maar na die 5 minuten gaat er een rood lampje branden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj2FGVLUwnVdDSyOwpQaAdW5fJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2s19PIG2MdPRYssGMZ5gxLu.jpg?f=fotoalbum_large

De instellingen heb ik nagelopen, maar ik kon niks vinden dat invloed zou hebben op het standby verbruik.

Heeft iemand een idee hoe ik het standby verbruik omlaag kan krijgen met deze televisie. 11 Watt is voor mij niet acceptabel. Een standbykiller of een dergelijke halve oplossing komt er bij mij niet in, dan gaat de TV maar retour.

[Edit]
Mijn vraag is dus hoe krijg ik het verbruik ook na die 5 minuten terug naar <0,3 Watt zoals gespecificeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Dre op 10-02-2022 22:10 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 23:12

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Wat wil je nu precies?

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Dre
  • Niet online
Verbruik terug naar de <0,3 Watt. Zie ik een instelling over het hoofd?

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Is het toestel niet toevallig 'wakker' omdat hij aan het wachten is op updates of iets dergelijks?

(En 'wakker' blijft bij gebrek aan internetverbinding?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:56

Patriot

Fulltime #whatpulsert

AllesKan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:09:
Is het toestel niet toevallig 'wakker' omdat hij aan het wachten is op updates of iets dergelijks?

(En 'wakker' blijft bij gebrek aan internetverbinding?)
TS geeft vrij duidelijk aan dat hij getest heeft zonder, maar ook mét beschikbare wifi-verbinding.

@Dre heb je Philips zelf hierover al benaderd? Zegt de handleiding hier misschien iets over? En heb je al een langdurige test gedraaid?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:26

Umbrah

The Incredible MapMan

LG heeft een deep sleep/off/sleep configuratie, en kent een pixel refresh instelling die je kan instelling om te laten draaien nadat de TV een tijdje uit is. Tevens zijn er instellingen voor app updates als de TV uit staat vanuit de LG Store. Ik heb niet veel zin om uitzoek werk te doen buiten wat in dit topic zit, ik gok dat je TV een smart OS heeft, Philips gebruikt veel Android of Google TV. Misschien een instelling daar?

Als je een CAM gebruikt kan het ook vanuit daar een update zijn vanuit je provider, en als je HDMI CEC devices gebruikt, kunnen die de TV ook dingen laten doen.

De enige manier waarop je er over komt is door te kijken wat. Mocht het een Android TV zijn, kijk eens met ADB of er iets aan de gang is.

Overigens vindt ik de noemer sjoemelsoftware eigenlijk best een forse beschuldiging...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn pa heeft ook een Philips en die heeft in het menu een quick start optie. Wellicht die eens uitzetten?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Patriot schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:16:
TS geeft vrij duidelijk aan dat hij getest heeft zonder, maar ook mét beschikbare wifi-verbinding.
Dat is exact wat ik bedoel.

Als dat ding staat te updaten, en TS verbreekt (want nieuwe TV en ongeduldig) de internetverbinding, blijft hij wellicht 'pollen' om te kijken wanneer hij zijn taak kan afmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door AllesKan op 10-02-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jol65
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 19:20
Ik heb dezelfde TV nu thuis en volgens mij ligt het aan de ingebouwde Chromecast. Bij de set-up wordt gevraagd of die 'wake-up' moet doen, met een waarschuwing over het energieverbruik. Het gekke is dat je dit later in de instellingen niet kan veranderen, althans, ik kan het niet vinden.

Eerste installatie was met 'aan' en ik nam na 5 min inderdaad 11 Watt waar.
Tweede met 'uit' en hoewel hij de 11 Watt even aantikt na 5 minuten, valt het standby gebruik daarna terug op 0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online
Ik heb er een energielogger op gehad en het lijkt wel mee te vallen. Het is toeval dat ik na 5 minuten keek en schrok van het hoge verbruik, maar uiteindelijk gaat ie daarna naar een laag vermogen.
Pagina: 1