Monitor reparatie: paneel gebarsten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D100
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-05 21:00
Ik heb een Philips monitor, goed en wel een jaar oud. Bij verplaatsing (door familielid) is een barst in het scherm gekomen ('klein spinnenweb, met uitlopers'). Model: 279P1/00, een 4K monitor van goede kwaliteit. Verder geen schade. Natuurlijk geen garantie geval.

Kan het paneel vervangen worden? Iemand ervaring of raad?

Ik heb Philips gecontacteerd, met als resultaat dat zij niet voorzien zijn op zulke reparaties, wegens te duur. Ik heb ook enkele reparatieshops gecontacteerd, die niet geïnteresseerd zijn.
Ik heb op het net wel voorbeelden gezien van monitor paneel vervangingen, en dit ziet er niet moeilijk uit (achterkant open klikken, kabel los maken, elektronische module verwijderen en dan paneel eruit, en omgekeerd - en foto's maken van elke stap).

Het essentiële is natuurlijk een vervangpaneel te kunnen kopen. En om het rendabel te maken, dan zelf installeren. Ik heb noodgedwongen wel een andere monitor aangeschaft, maar wil een poging wagen deze Philips te repareren.

Iemand met ervaring of raad? Met dank.

Beste antwoord (via D100 op 11-02-2022 07:38)

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Inderdaad. 120 dollar en 40 minuten werk. Dat is ook zoiets dat ik voor ogen heb.
Haal eerst het display maar eens uit het scherm, lees typenr af en ga kijken of je zo'n display kunt bestellen voor een redelijke prijs! En nee, ga niet van te voren kijken welk display erin moet zonder typenummer te checken want en 1 scherm worden misschien wel 5 verschillende displays gebruikt door een fabrikant.

Heb dit ook wel paar keer geprobeerd, of het display is niet te betalen, leveren of moet in bulk gekocht worden (minimale afname 50 stuks). Eigenlijk kan het voor gaming monitoren bijna nooit uit maar het is wel het proberen waard natuurlijk, anders gaat ie toch sws al bij het grof vuil.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Panelen zijn de grootste kost bij een scherm, barst erin = nieuw scherm kopen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 07:27

Glewellyn

is er ook weer.

Even een hele andere insteek, maar iemand wees mij erop toen ik mijn bureaustoel (zelf) beschadigde. Heb je geen inboedelverzekering die dit dekt? Of de ander geen aansprakelijkheidsverzekering?

*zucht*

• D100
Bedankt voor de reacties.
Ik heb een inboedelverzekering. Zij dekken geen monitoren in dit soort ongelukjes, maar wel TV's. Begrijpe wie begrijpe kan, maar ik veronderstel dat monitoren veel meer onderhevig zijn aan breuk, omdat ze nogal eens verplaatst worden, aangeraakt worden etc. Aansprakelijkheidsverzekering geldt niet voor zelf-aangerichte (familielid) schade aan eigen goederen. Ook gecheckt met mijn kredietkaart: zij dekken wel eigen schade... de eerste 90 dagen.

Panelen zijn de duurste enkel component, maar toch. Als je een paneel kan kopen (ik heb andere panelen gezien tussen 50-150 euro), en zelf vervangt, dan is het rendabel voor een nog jonge monitor.
De Philips 279P1/00 is een 4K model met USB-C, gekocht voor 390 euro, staat nu rond de 540 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door D100 op 10-02-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 18:06
Als die monitoren zo duur zijn, zijn de panelen alleen geen 50 tot 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:10

br00ky

Moderator Harde Waren
D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:00:

Panelen zijn de duurste enkel component, maar toch. Als je een paneel kan kopen (ik heb andere panelen gezien tussen 50-150 euro), en zelf vervangt, dan is het rendabel voor een nog jonge monitor.
Ik zou de monitor als verloren beschouwen en de kosten voor het paneel als hobby geld beschouwen. Lukt het = profit, lukt het niet was je leuk aan het hobbyen.

• D100
br00ky schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Ik zou de monitor als verloren beschouwen en de kosten voor het paneel als hobby geld beschouwen. Lukt het = profit, lukt het niet was je leuk aan het hobbyen.
Inderdaad, zo zie ik dat ook. Maar ik moet er nog steeds kunnen aan beginnen, en als ik eraan begin dan met de bedoeling te lukken.
Ik heb de monitor nog niet geopend. Ben nu informatie aan het vergaren. De volgende stap is de monitor openen, om te verifiëren dat dit doenbaar is, en om het paneel-type te noteren (mogelijkerwijze een LG paneel). En dan evt. een paneel opdrijven.

Nog ervaringen of goede ideeën?

[ Voor 25% gewijzigd door D100 op 10-02-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, als je de monitor al hebt afgeschreven kost het je alleen het geld voor een nieuw paneel. Als die bij voorbaat als te duur is moet je er niet aan beginnen. Welke monitor hebben we het over? staat al in de openingspost

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 10-02-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-05 15:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

br00ky schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:17:
Mwa, als je de monitor al hebt afgeschreven kost het je alleen het geld voor een nieuw paneel. Als die bij voorbaat als te duur is moet je er niet aan beginnen. Welke monitor hebben we het over? staat al in de openingspost
pricewatch: Philips P-line 279P1/00 Zwart ;)
Al gezien dus.

Ik gok niet dat repareren het waard is

[ Voor 6% gewijzigd door d22wth op 10-02-2022 21:19 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat paneel kost via Ali al 160 euro. Maakt dat je overweging anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor onder de €300,- koop je vervangend scherm, weer helemaal nieuw

Zie https://tweakers.net/monitoren/vergelijken/

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 10-02-2022 21:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 20:35
Maar een ik lees familielid dus die even de aansprakelijkheidsverzekering aanspreken en hoppa regelen maar

• D100
d22wth schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:19:
[...]

pricewatch: Philips P-line 279P1/00 Zwart ;)
Al gezien dus.

Ik gok niet dat repareren het waard is
Prijzen schommelen. Ik heb hem wel relatief goedkoop gekocht, was toen pas op de markt aan introductieprijs.
Of die waard is om te repareren hangt van de prijs van het paneel af. Alles <200 euro is rendabel. Ik schat, als ik het paneel überhaupt kan kopen, dat het goedkoper is. Paneelverkopers moeten hun prijzen aanpassen, anders verkopen ze niets.

[ Voor 5% gewijzigd door D100 op 10-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-05 15:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Prijzen schommelen. Ik heb hem wel relatief goedkoop gekocht, was toen pas op de markt aan introductieprijs.
Of die waard is om te repareren hangt van de prijs van het paneel af. Alles <200 euro is rendabel. Ik schat, als ik het paneel überhaupt kan kopen, dat het goedkoper is.
Ah, dat scheelt dan wel. Moet je inderdaad kijken voor een paneel op ALI, hopende dat het de goeie is en deze aankomt ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• D100
Dracula schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:21:
Maar een ik lees familielid dus die even de aansprakelijkheidsverzekering aanspreken en hoppa regelen maar
Familielid in zelfde gezin gedekt door gezamenlijke polis. Verzekeringen aanvaarden dat niet, anders kan je natuurlijk elke schade door de eigen verzekering laten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 20:35
D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Familielid in zelfde gezin gedekt door gezamenlijke polis. Verzekeringen aanvaarden dat niet, anders kan je natuurlijk elke schade door de eigen verzekering laten betalen.
Ja dat stond er niet bij dus tsja… :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D100
br00ky schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:21:
Bedankt. Ongeveer: 200 euro + 50 euro verzending. Natuurlijk het type nog niet nagekeken. Maar dit lijkt me niet economisch, omdat 4K USB-C monitors van gekende merken rond de 400 euro liggen - dit is een harde markt. Maar de moeite om verder te kijken.

• D100
Hackus schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:21:
Voor onder de €300,- koop je vervangend scherm, weer helemaal nieuw

Zie https://tweakers.net/monitoren/vergelijken/
Wel, geen 4K USB-C monitor, 27", voor 300 euro. Wel voor 400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 18:06
br00ky schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:21:
Er staat dat het voor een LG type is, of is dat deze Philips met een ander merkje erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Linus doet het hier zelf

https://youtu.be/YehuXR13UVo

• D100
Inderdaad. 120 dollar en 40 minuten werk voor iemand die het nog nooit gedaan heeft. Het is ook zoiets dat ik voor ogen heb. Of zelfs goedkoper.
Meer kan dat redelijkerwijs niet kosten. Behalve dat de monitor producenten, zie bovenstaande mijn ervaring met Philips, de markt geblokkeerd houden. Zij willen of kunnen mij niets vertellen, behalve dat het voor hen niet rendabel is (en daar hebben ze wel gelijk in - maar een reparatieshop of zelf doen geeft een andere rendabiliteit).

[ Voor 43% gewijzigd door D100 op 10-02-2022 22:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Inderdaad. 120 dollar en 40 minuten werk. Dat is ook zoiets dat ik voor ogen heb.
Haal eerst het display maar eens uit het scherm, lees typenr af en ga kijken of je zo'n display kunt bestellen voor een redelijke prijs! En nee, ga niet van te voren kijken welk display erin moet zonder typenummer te checken want en 1 scherm worden misschien wel 5 verschillende displays gebruikt door een fabrikant.

Heb dit ook wel paar keer geprobeerd, of het display is niet te betalen, leveren of moet in bulk gekocht worden (minimale afname 50 stuks). Eigenlijk kan het voor gaming monitoren bijna nooit uit maar het is wel het proberen waard natuurlijk, anders gaat ie toch sws al bij het grof vuil.

• D100
skipe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Haal eerst het display maar eens uit het scherm, lees typenr af en ga kijken of je zo'n display kunt bestellen voor een redelijke prijs!
Inderdaad. Goed plan.
Ik ben nu informatie aan het verzamelen. En volgende stap is inderdaad de monitor uit elkaar halen.
En bij elke verdere stap kan het zijn dat ik noodgedwongen stop... Zoals iemand br00ky schreef een hobby-projectje met een beperkt te houden risico.

[ Voor 16% gewijzigd door D100 op 10-02-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Bedankt voor de vele responses! _/-\o_
Dit was zeer 'helpful' (er ontbreekt een goed NL woord voor helpful - hulprijk, maar is geen woord).

Enkele boodschappen:
  • niettegenstaande dat het technisch niet moeilijk is een paneel te vervangen, is de kans klein dit economisch te kunnen doen (marktsituatie: voor producenten zijn monitors niet rendabel repairable; doe je het zelf kan dit anders liggen als je een paneel aan economische prijs op de kop kan tikken);
  • beschouw dit als een hobbyproject met beperkte investering; lukt het = profit; lukt het niet = hobbyplezier;
  • haal vooraf de monitor uit elkaar om doenbaarheid te checken en heel precies merk en type van paneel te kennen. Het gebroken paneel helemaal uitbouwen en terug inbouwen, en controleer of monitor op dezelfde manier reageert als voordien. Met de paneelgegevens eventueel een paneel bestellen (Ali), of een equivalent gebruikt paneel kopen.
Dit kan een tijdje aanslepen, maar mijn intentie is om feedback over de afloop te geven :)

[ Voor 27% gewijzigd door D100 op 11-02-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@D100 Hulpvaardig(heid)

Bij verplaatsing (door familielid) is een barst in het scherm gekomen ('klein spinnenweb, met uitlopers').

Deze kan dit waarschijnlijk via zijn aansprakelijkheid, of woonverz. claimen.

[ Voor 79% gewijzigd door Hackus op 11-02-2022 10:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Behulpzaam lijkt me de juiste term, hoewel we nu wel wat ver offtopic gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Ja, dat dacht ik ook. Mij lijkt het niet hetzelfde, maar wel hetgeen er het dichtst bij aanleunt. Nuanceverschil.

=> De forumdeelnemers waren hulpvaardig of behulpzaam. De gegeven aanbevelingen waren helpful.

Inderdaad off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door D100 op 11-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:09

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Laten we het houden op handig, wat je ook moet zijn om dit paneel te vervangen, good luck, of moet ik succes zeggen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D100 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Gezinslid lijkt me dan. Maar waar ben je anders voor verzekerd ?
Mijn moeder liet ooit de (hete)strijkbout vallen op het tapijt, en werd ook vergoed.
Verzekeraars eisen in de meeste gevallen wel dat het om een ongelukje gaat. Dus omvallen of iets omstoten is wel gedekt, maar iets kapot gooien in een driftbui niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Hackus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:27:
[...]

... Maar waar ben je anders voor verzekerd ?...
Verzekeringen maken soms onderscheid, bijvb. je smartphone laten vallen is standaard niet gedekt (is een smartphone inboedel?).
Een TV toestel is wel gedekt. Ik heb telefonische informatie van mijn verzekering dat een monitor niet gedekt is. Dit zou ik nog eens beter moeten nakijken: 'monitor' wordt soms breed gebruikt, ook voor een laptop scherm, t.t.z. een geïntegreerd scherm van een draagbare computer. Een laptop lijkt me standaard in de categorie smartphone te vallen, dus niet gedekt, behalve als je daar extra voor betaalt.

Een externe monitor lijkt me veeleer gelijkend aan een TV dan aan een geïntegreerd laptop scherm.
Zal het toch nog eens natrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Aangezien er heel wat comments waren over verzekeringen, heb ik al wat opgezocht, zie
https://www.verzekeringen...ekerd-inboedelverzekering.

Een inboedelverzekering dekt veelal geen smartphone die valt in huis. Wel bijvb bij diefstal in huis of brand. Vallen, stoten of waterschade van de phone zijn niet gedekt. Je kan wel een bijkomende of een all-risk verzekering afsluiten. Als een bezoeker je smartphone van tafel duwt, dan kan je hopen dat die persoon een aansprakelijkheidsverzekering heeft.
Zelfde geldt waarschijnlijk voor een laptop. Het is niet duidelijk wat geldt voor een computer monitor.

Zelf schade aangericht?
Quote van de website: "Schade aan je inboedel kan op verschillende manieren ontstaan. Natuurlijk kan het gebeuren dat je per ongeluk zelf schade veroorzaakt aan je inboedel. Of schade die je zelf hebt aangericht aan je inboedel wordt gedekt, hangt af van de dekking die je hebt gekozen voor je inboedelverzekering. Bij een allrisk inboedelverzekering is schade die je zelf hebt veroorzaakt standaard meeverzekerd. Schade die is aangericht door je huisdieren is meestal wel uitgesloten."

Ik heb geen all-risk inboedelverzekering, en ik denk dat dat een slechte investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het kan dat het in jou geval niet gedekt is, maar er zijn meer lezers van dit topic die misschien hetzelfde geval zitten, of over een tijdje. altijd verstandig om dan je eigen polis na te kijken, voor jezelf geld gaat uitgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:54
D100 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:48:
Bedankt voor de vele responses! _/-\o_
Dit was zeer 'helpful' (er ontbreekt een goed NL woord voor helpful - hulprijk, maar is geen woord).

Enkele boodschappen:
  • niettegenstaande dat het technisch niet moeilijk is een paneel te vervangen, is de kans klein dit economisch te kunnen doen (marktsituatie: voor producenten zijn monitors niet rendabel repairable; doe je het zelf kan dit anders liggen als je een paneel aan economische prijs op de kop kan tikken);
  • beschouw dit als een hobbyproject met beperkte investering; lukt het = profit; lukt het niet = hobbyplezier;
  • haal vooraf de monitor uit elkaar om doenbaarheid te checken en heel precies merk en type van paneel te kennen. Het gebroken paneel helemaal uitbouwen en terug inbouwen, en controleer of monitor op dezelfde manier reageert als voordien. Met de paneelgegevens eventueel een paneel bestellen (Ali), of een equivalent gebruikt paneel kopen.
Dit kan een tijdje aanslepen, maar mijn intentie is om feedback over de afloop te geven :)
Het woord in het Nederlands is gewoon "behulpzaam" hoor :P

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Hackus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:42:
Het kan dat het in jou geval niet gedekt is, maar ...
Ik zal het nog verder nakijken, want mijn TV is wel gedekt voor eigen schade, en blijkbaar een monitor niet (zie hoger uitgelegd).

Bedenk wel wat een all-risk verzekering inhoudt: ten eerste is er de afschrijving, voor computer equipment 4 jaar of zoiets. Ten tweede is er eigen risico, die je tegen zeer hoge premieprijs weliswaar kan afkopen, laat ons zeggen 200 euro eigen risico.

In mijn geval: 400 euro aanschaf, 1 jaar en een maand oud, dus 300 euro gedekt, minus 200 euro own risk, uitbetaald een schamele 100 euro!
Een all-risk inboedel kost je extra veel meer dan dat. Als je zulke schade maar eens om de 10 jaar hebt, dan lijdt je groot verlies. Je kan ook oververzekeren!

Zie ook Consumentenbond: https://www.consumentenbo...t-een-inboedelverzekering : "Schade die je zelf veroorzaakt doordat je iets omstoot of laat vallen, is alleen gedekt met een zogeheten allrisk-polis. "

[ Voor 12% gewijzigd door D100 op 11-02-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D100 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Ik zal het nog verder nakijken, want mijn TV is wel gedekt voor eigen schade, en blijkbaar een monitor niet (zie hoger uitgelegd).

Bedenk wel wat een all-risk verzekering inhoudt: ten eerste is er de afschrijving, voor computer equipment 4 jaar of zoiets. Ten tweede is er eigen risico, die je tegen zeer hoge premieprijs weliswaar kan afkopen, laat ons zeggen 200 euro eigen risico.

In mijn geval: 400 euro aanschaf, 1 jaar en een maand oud, dus 300 euro gedekt, minus 200 euro own risk, uitbetaald een schamele 100 euro!
Een all-risk inboedel kost je extra veel meer dan dat. Als je zulke schade maar eens om de 10 jaar hebt, dan lijdt je groot verlies. Je kan ook oververzekeren!
Heb zelf wel AR inboedel, met laptops, iPads en iPhones die hier rondslingeren mij de kleine meerprijs wel waard. (iPad-Pro al gevallen, en volledig vergoed) Maar zoals ik zei kan het dus voor een ieder(lezer van dit topic) verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Hackus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:04:
[...]

.... mij de kleine meerprijs wel waard. ...
Enig idee van de meerprijs? Ik heb dat lang geleden eens bekeken en herinner me dat dat niet zo klein was, vooral als je de afschrijving en eigen risico mee in beschouwing neemt.
En de schade moet thuis gebeuren. Dus je phone die op straat valt, is niet gedekt door de inboedel AR. Daar bestaat dan wel weer een andere verzekering voor. Natuurlijk ieder eigen keuze.

Zie volgende artikel: https://www.wegwijs.nl/ar...eer-automatisch-verzekerd : "Barst in je scherm niet meer automatisch verzekerd
Inboedelverzekeringen hebben het gehad met gebroken schermpjes. Claims voor smartphones zijn aan banden gelegd met maximeringen en eigen risico’s."

[ Voor 23% gewijzigd door D100 op 11-02-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D100 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Enig idee van de meerprijs? Ik heb dat lang geleden eens bekeken en herinner me dat dat niet zo klein was, vooral als je de afschrijving en eigen risico mee in beschouwing neemt.
En de schade moet thuis gebeuren. Dus je phone die op straat valt, is niet gedekt door de inboedel AR. Daar bestaat dan wel weer een andere verzekering voor. Natuurlijk ieder eigen keuze.
Niet recent afgesloten, maar je kunt zelf ook online tarieven opzoeken voor jouw huishouden.
oa bij https://www.independer.nl/woonverzekering/intro.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Verzekering: Ik besef dat we aan het afdwalen zijn, maar aangezien heel wat forumdeelnemers naar de verzekering verwezen, toch een lichte waarschuwing. Ik heb wat opzoekwerk gedaan, en inboedelverzekeringen dekken doorgaans geen zelf-veroorzaakte eigen schade. Wel evt. gevolgschade. Iemand verwees hogerop naar een heet strijkijzer dat op tapijt valt. Het strijkijzer wordt niet vergoed, schade aan tapijt wel...

All-risk is een uitbreiding, die vaak zo geconstrueerd is met eigen risico, afschrijving en maximum bedragen dat bij kleinere schaden vaak niets of heel weinig wordt uitbetaald. En bij duurdere schade wordt de uitbetaling beperkt tot het maximum.

Als je nog een oude polis hebt, die niet veranderd is en niet te duur is, heb je geluk. Anders zou ik de forumdeelnemers die denken met hun inboedel goed verzekerd te zijn voor zelf-gemaakte schade aanraden hun polis toch eens door te nemen. Of AR een goede deal is of niet heb ik niet achterhaald.

In mijn geval, een degelijke verzekering, heeft men het mobiele computer luik verwijderd (inkl. smartphones, tablets...), en een monitor zou daartoe ook behoren, een TV niet. Dat ga ik nog eens bespreken met mijn verzekering.

[ Voor 4% gewijzigd door D100 op 11-02-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D100
Zoals beloofd, een laatste terugkoppeling over verzekering:

Ik heb mijn verzekering gecontacteerd, schriftelijk deze keer, en in principe hebben zij mijn claim aanvaard, doch het bedrag moet nog bepaald worden (eigen risico, afschrijving indien van toepassing, reparatie versus nieuwwaarde...; deze schade kan niet gerepareerd worden volgens Philips, technisch wel maar wordt niet aangeboden - nergens bij reparatieshops).
  • De standaard inboedelverzekering dekt geen zelf-veroorzaakte schade aan mobiele digitale apparaten (wel natuurlijk gedekt bij diefstal in huis, brand en dergelijke calamiteiten). Zelf-veroorzaakte schade aan digitale apparaten kan je apart bij verzekeren. Ik vermoed dat het zo is bij alle verzekeringsmaatschappijen.
  • Dit is geen mobiel digitaal apparaat.
  • Het is een vast, stationair, audio-video LCD 4K apparaat, zoals vele TV's, dat je kan verplaatsen maar niet bedoeld is om mee te nemen.
  • Je kan er een TV-decoder op aansluiten, zoals gebruikelijk bij TV's; of een DVD speler; of een satelliet dish, of een streaming apparaat, een casting device, een gaming device etc. Allemaal zoals een TV, waar je ook een computer kan op aansluiten. De grootte: 27 inch is tegenwoordig klein voor een TV, maar vóór het tijdperk van LCD's was dat vrij normaal. Ook nu nog zijn er TV's van bijvb. 22 inches op de markt.
  • Dit is geen computing apparaat met geïntegreerd scherm, zoals tablets, smartphones, laptops, of desktop all-in-one computer met scherm.
Dus bedankt aan allen die toch aanraadden het nogmaals met de verzekering te proberen. Let wel op de argumentatie volgens mijn polis. Ik raad anderen aan hun polis na te trekken.
=> Televisions and monitors are very similar. They are both visual output devices and are often interchangeable.

[ Voor 23% gewijzigd door D100 op 16-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Zoek een donorscherm met een ander defect -> 2=1

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D100
Gluten Parody schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:38:
Zoek een donorscherm met een ander defect -> 2=1
Dat is inderdaad een optie. Dit was een vrij nieuw model op de markt toen ik het een jaar en enkele maanden geleden kocht. Bovendien is het een 4K USB-C model met 90W (!) oplading (iets hogere prijs). Daarom waarschijnlijk niet het meest verbreide, doch er waren toen aantrekkelijke introductieprijzen, wie weet. Het was toen dezelfde prijs als een gelijkaardig niet-4K model van een A-merk - natuurlijk beweegt de markt voortdurend.

Daar deze modellen vrij nieuw zijn, als die stuk zijn gegaan is dat onder garantie, of is het display gebroken.
Ik heb al eens oppervlakkig gezocht op dit specifieke paneel: die zijn wel verkrijgbaar, ofwel goedkoop in grote hoeveelheden (een paneel kost niet veel per stuk - 20-50 euro netto - als je er 50 of meer van koopt). Eén apart paneel, netto 120 euro, komt met verzending in de buurt van 300-350 euro, verzekering erop vanuit China, import & BTW erop, onzeker hoe het afloopt. Nogal een verschil: één aparte doos waarmee wordt gegooid, of een krat dat machinaal wordt verplaatst.
Niet economisch: kleine winst als je het zelf installeert, te groot verlies als het verkeerd uitpakt . Meestal echter moet je de prijs navragen, eventueel wat onderhandelen, die jongens moeten ook van hun spul af geraken. Er zijn import bedrijven met een groot productgamma en daarom goedkoop kunnen shippen. Heb ik nog niet onderzocht.

Ik kijk verder. Het is duidelijk dat dit niet iets van hier en nu is, een hobby-project dat kan aanslepen tot er iets passends wordt gevonden, of het ding verkopen voor een appel en ei, of misschien al blij zijn dat ik het kan weggeven zonder kosten, of weggooien (ik ben voor reparatie en hergebruik, maar soms heb je geen keuze).

[ Voor 27% gewijzigd door D100 op 17-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Een gezocht-adv op Marktplaats en tweakers is zo gemaakt... succes! :Y)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1