Toon posts:

Studielaptop Bioloog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• maric321
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-01 16:25
Hallo tweakers, mijn vriendin is toe aan een nieuwe laptop voor haar studie, aangezien zij iets minder afweet van laptop, ik iets meer maar tweakers het meest, hoop ik dat jullie haar een beetje kunnen helpen, we hebben al een aantal laptops op het oog die misschien goed voor haar kunnen zijn, echter wil ik graag nog even jullie mening horen.

Ze is opzoek naar een laptop die ze gaat gebruiken voor opleiding biologie, ik denk dat de programma's die ze moet runnen niet al te zwaar zijn, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee over deze programma's. Een harde eis van haar is dat de laptop een touchscreen heeft. Hieronder heb ik de eisen en een aantal laptops uitgekozen, wat denken jullie hierover en hebben jullie nog advies?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om de laptop voornamelijk te gebruiken voor mijn opleiding Biologie. De laptop moet de programma's SPSS, ArcGIS, SynBioSys en Turboveg soepel kunnen draaien.

Wat is je budget?
Ik denk dat ik het met een budget tussen de 700-900 al aardig moet kunnen redden, als het echter iets hoger uitvalt kan ik dit ook nog overwegen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Aangezien ik van plan ben de laptop te gebruiken voor mijn studie, zal hij veel reizen. Ik ben op zoek naar een lichtere laptop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De enige voorwaarden los van de eisen die ik hiervoor heb gesteld is dat de laptop een touchscreen heeft. Vanwege het maken van veel aantekeningen lijkt dit mij een ontzettend handige functie.

Eventuele laptops

Lenovo IdeaPad Flex 5 14ITL05 (82HS00K7MH)
https://www.coolblue.nl/p...5-14itl05-82hs00k7mh.html

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Elke 13 tot 15 inch laptop voldoet voor dit doel.
13 inch als je hem het veld in neemt
15 inch als je hem gebruikt om verslagen te typen zonder los toetsenbord en scherm.

Gen touchscreen wel IDEAAL
(en bbg) https://www.paradigit.nl/...kerslaptops#specificaties

Ik kijk even voor eentje met touchscreen.

[Voor 43% gewijzigd door 99ruud99 op 10-02-2022 21:08]

• The_Banana
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-01 21:54
Mijn dochter gebruikt de Flex 5 14ARE05, met dezelfde software. Het werkt allemaal vlot, we hebben wel een clean install gedaan van Windows , dat is zeker aanraadbaar (dat gaf een goede snelheidswinst met booten en laden programmas)

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
aantal vragen:

nieuw of tweedehands?
veel onderweg? bij veldwerk?
gamen?
voorstellen van de universiteit

die dingen bepalen een beetje waar je voor kan gaan. Lees ook het laptopaanbiedingen topic, en kijk na bij je unief of ze geen aanbiedingen hebben vanuit de uni zelf. Veel fabrikanten hebben ook een studentenshop of studentenkorting.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee