Snel een foto plakken van iPhone in o.a. Word in Windows?

Pagina: 1
Acties:

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Regelmatig komt het voor dat ik in een Word bestand aan het werk ben, en snel even een foto die ik met mijn iPhone maak zou willen toevoegen. Bijvoorbeeld als ik aantekeningen aan het maken ben en even een plaatje dat ik in een boek of op een scherm zie wil toevoegen.

Ik loop er altijd tegen aan dat het veel werk is om dat te doen. Ik kan de foto naar mezelf mailen en dan daaruit ophalen. Ik kan mijn iphone fotos syncen naar een mapje op mijn PC en hem dan daar tussen zoeken. Allemaal in de praktijk veel werk, vind ik.

Mijn vraag: hoe doe ik dat het snelste? Wat is de makkelijkste manier?
Misschien ben ik op zoek naar een iPhone app die de laatst genomen foto in mijn klembord plaatst van mijn PC, zodat ik daar alleen hoef te CTRL+V'en. Of zoiets. Bestaat dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Zelf maak ik gebruik van Google Photos. Foto's worden vanzelf gesynct (eventueel even Google Photos openen om dat te bevorderen), daarna naar https://photos.google.com/ gaan op je computer, en vanaf daar is het een kwestie van rechtermuis -> copy, en dan paste in je document.

The devil is in the details.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik gebruik Office Lens, kan ook plaatjes een beetje recht trekken. Helaas niet direct naar klembord, enkel opslag op een plek naar keuze en dan naar Word of iets anders slepen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41

FreakNL

Well do ya punk?

Loop hier ook altijd tegenaan. Via web whatsapp (appgroepje waar alleen ik inzit :+) is het ook wel redelijk snel geregeld maar die kwaliteit is dan minder.

Eigenlijk zou er een AirDrop voor Windows moeten zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gewoon via iCloud.com uit foto’s halen toch?
Dat doe ik ten minste altijd als ik op Windows moet werken en een foto nodig heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:33
Ik gebruik een willekeurige photo-app (paint+, google Photo's, Irfanview) en dan maak ik met Greenshot een screenshot. Voor de zeldzame keer dat foto's in een word-document heel hoge resolutie moeten hebben voeg ik Hi-Res foto's in vanuit een map.

• BPTBPTBPT
FreakNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:35:
Loop hier ook altijd tegenaan. Via web whatsapp (appgroepje waar alleen ik inzit :+) is het ook wel redelijk snel geregeld maar die kwaliteit is dan minder.

Inderdaad!

• BPTBPTBPT
bvdbos schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:48:
Ik gebruik een willekeurige photo-app (paint+, google Photo's, Irfanview) en dan maak ik met Greenshot een screenshot. Voor de zeldzame keer dat foto's in een word-document heel hoge resolutie moeten hebben voeg ik Hi-Res foto's in vanuit een map.
Deze snap ik niet? HOe komt de foto van je smartphone op je PC?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
Je vraag is dus eigenlijk: hoe krijg ik een foto van m'n iPhone op m'n Windows PC. Dat werkt inderdaad vrij omslachtig.
  • Je kunt een kabel gebruiken, dan komt je iPhone tevoorschijn als een digitale camera. Maar ja, kabels...
  • Je kunt iCloud gebruiken, als het goed is worden je foto's gesynchroniseerd met iCloud en als je de Windows app installeert en daarop aanlogt met je iCloud account, dan worden ze automatisch gedownload. Maar je moet altijd maar afwachten wanneer je iPhone de foto's uploadt, hij heeft daar allemaal eigen regels voor. Niet via mobiele data, niet als de accu bijna leeg is. Er zit nergens een knopje 'nieuwe foto's NU uploaden'.
  • Je kunt een onafhankelijke cloud-app gebruiken zoals Dropbox of Onedrive.
  • Je kunt een app installeren op je iPhone waarmee je een Windows share kunt benaderen. Je kunt dan vanaf je iPhone rechtstreeks foto's naar de harddisk van je pc sturen.
Ik gebruik zelf het vaakst de laatste optie. Alle opties zijn bewerkelijk, maar die het minst. Als app gebruik ik FE File Explorer Pro. Die werkt erg goed, is echter niet gratis.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
Windows knip en plak (in Word dus) tool vanaf Google of Apple cloud foto backup, zo kan je meteen croppen op gewenste formaat.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:48
ik doe het hier met onedrive op m'n telefoon
foto's maak ik met camera of met office lens als het bijgewerkt moet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Donstil schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:48:
Gewoon via iCloud.com uit foto’s halen toch?
Dat doe ik ten minste altijd als ik op Windows moet werken en een foto nodig heb.
Dat dus. Gewoon even inloggen op iCloud via een webbrowser en je kan zo al je iPhone foto's eraf plukken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Donstil
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:03:
• Je kunt iCloud gebruiken, als het goed is worden je foto's gesynchroniseerd met iCloud en als je de Windows app installeert en daarop aanlogt met je iCloud account, dan worden ze automatisch gedownload. Maar je moet altijd maar afwachten wanneer je iPhone de foto's uploadt, hij heeft daar allemaal eigen regels voor. Niet via mobiele data, niet als de accu bijna leeg is. Er zit nergens een knopje 'nieuwe foto's NU uploaden'.
Uploaden met mobiele data is een functie die je aan kunt zetten en verder is er de “onderbreek/hervatten” knop onder aan je foto’s. Daarmee start je de upload als de iPhone denkt dat het niet kan, zoals met een legere batterij. Dat knopje is er dus zeker :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:21
FreakNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:35:

https://www.sharedrop.io ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Heb nu Snapdrop.net geprobeerd. Dat komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
Donstil schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Uploaden met mobiele data is een functie die je aan kunt zetten en verder is er de “onderbreek/hervatten” knop onder aan je foto’s. Daarmee start je de upload als de iPhone denkt dat het niet kan, zoals met een legere batterij. Dat knopje is er dus zeker :)
Hmm ja je hebt gelijk, het knopje zit er wel, maar als er veel foto's zijn moet je nog maar afwachten wanneer de juiste aan de beurt is. Mijn ervaring is dat het soms lang kan duren voordat een gewenste foto op iCloud staat. En soms duurt het ook ontzettend lang voordat ze dan weer op de pc tevoorschijn komen. Daarom gebruik ik liever een eigen oplossing, dan kan ik gericht foto's kiezen en die worden dan _meteen_ opgeslagen op m'n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
Misschien op beide apparaten met Google docs werken (in hetzelfde bestand) ipv word?

[ Voor 18% gewijzigd door Bulldock op 11-02-2022 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:12
Met een Logitech MX Master 3 kun je verbinden met 3 (Bluetooth) apparaten.
Vervolgens kun je tekst en bijv. bestanden kopiëren op het ene apparaat en plakken op het andere apparaat.

Je zou het bestand zelf eventueel ook vjs Bluetooth kunnen versturen van apparaat naar apparaat.

Edit; verbonden met mijn Android telefoon en Windows laptop. Hoe het met iPhone gaat weet ik niet, wel dat je met een Mac zou moeten kunnen verbinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rensjuh op 11-02-2022 00:26 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Hmm ja je hebt gelijk, het knopje zit er wel, maar als er veel foto's zijn moet je nog maar afwachten wanneer de juiste aan de beurt is. Mijn ervaring is dat het soms lang kan duren voordat een gewenste foto op iCloud staat. En soms duurt het ook ontzettend lang voordat ze dan weer op de pc tevoorschijn komen. Daarom gebruik ik liever een eigen oplossing, dan kan ik gericht foto's kiezen en die worden dan _meteen_ opgeslagen op m'n pc.
Nah er is wel een logica, namelijk de oudste eerst.
Heb je er dan veel in de wacht moet je misschien nog even wachten, in de praktijk zie ik dat echter nooit, mijn upload is altijd wel bij, zeker in situaties zoals de OP omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Office op iOS installeren en dan OneDrive gebruiken? Kan je namelijk gewoon een "klad-document" in OneDrive zetten, je maakt met je phone een foto, mikt die in dat klad-documenr en "magisch" staat het document op je vaste werkplek.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Ik gebruik hier dus al jaren Dropbox Camera Uploads voor. Het handige is dat de bestandsnamen dan ook zinvolle iso 8601 timestamp bestandsnaam hebben, en niet IMG_1234.jpg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Klinkt misschien lullig maar ik sluit m'n telefoon gewoon nog aan via USB, en trek vanuit de DCIM folder hem rechtstreeks er in. Windows Photo's synced ook automatisch de foto's. Ik heb overigens ook Phone Companion draaien, waardoor het ook draadloos kan (en ik ook kan bellen met de Windows PC en apps kan starten vanuit m'n PC in een window), maar een kabeltje is gewoon altijd sneller, en heb gewoon een lading USB-C kabels op m'n bureau.

Als het specifiek is voor whiteboards/documenten zijn is Office Lens ook een goede, komt het gelijk in m'n OneDrive zakelijk terecht waarvanuit het ook meestal maar één of twee kliks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Umbrah schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:07:
Klinkt misschien lullig maar ik sluit m'n telefoon gewoon nog aan via USB, en trek vanuit de DCIM folder hem rechtstreeks er in.
Precies dit dus!!
(en nee, daar is niks lulligs aan)

Het is wat eerder ook al genoemd, maar toen min of meer afgewezen met het non-argument “maar ja, kabels”… (want??)

Iedereen zit hier ontzettend omslachtige oplossingen te bedenken met allerlei alternatieve apps, synchroniseren via cloud diensten, die dan weer niet op je gewenste moment kunnen uploaden, moeten inloggen op accounts in browsers, betaalde apps waar je dan eerst een webserver functie moet aanzetten, en via die apps ook alsnog eerst door je foto lib moet scrollen om een selectie te uploaden (ik heb zelf ook FE pro, daar niet van, maar niet perse om fotos van mn iPhone af te halen)…
Allemaal behoorlijk veel handelingen voor nodig!

Jeez mensen!

Wat is er mis met dat USB kabeltje!
- je bent die “handeling” gewend… meerdere keren per week, zo niet meerdere keren per dag… Neem aan dat je je telefoon ook wel ooit oplaad, toch? (Of gebruikt iedereen hier wireless charging?) ;)
- op het moment dat je die fotos op je PC nodig hebt, zit je per definitie met je PC binnen handbereik… Je telefoon heb je waarschijnlijk ook gewoon bij de hand.
- het is letterlijk 2 seconden werk om dat USB kabeltje in je telefoon te steken! Klaar! Direct toegang tot je fotos, in fullsize resolutie!

Geen andere apps nodig, niet wachten op cloud synchronisatie, geen accounts nodig, niet hoeven inloggen via een browser op een van die accounts.. gewoon, fotos in een mapje. Klaar!

Hoe moeilijk kun je het maken! :)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
BrainCrash schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:33:
[...]
Hoe moeilijk kun je het maken! :)
Wat voor jou makkelijk is, is eigenlijk compleet omslachtig en achterhaald. Geen verwijt naar jouw methode, gewoon een objectieve waarneming.

Stel je eens voor dat dit gebruikt:

zou je dan nog steeds kabels gaan pakken en inpluggen? Je hebt immers niet helemaal direct toegang; je moet nog toegangscodes intoetsen, naar de verkenner gaan, hier een bestand selecteren en dat naar je document slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:23:
[...]
Dat ziet er inderdaad wel super makkelijk en snel uit ja!
Maar je moet hier wel bij zeggen dat dit wel een iets andere usecase is, die niet in alle gevallen dezelfde functionaliteit heeft…

Zo is dit allereerst natuurlijk gedemonstreerd op een Mac, met het Apple officeprogramma… er wordt nergens genoemd dat dit ook op Windows zo werkt… ik verwacht van niet, dus dan is deze methode al helemaal niet meer relevant (ook al hoe smooth het werkt :) )

Daarnaast lijkt dit alleen maar te werken voor fotos die je op dat moment nog moet gaan maken… ik zie in de video geen knopjes of functies erbij staan om een bestaande foto te selecteren uit de camera roll, die je eerder gemaakt hebt. Dat zou dan natuurlijk ook een behoorlijke beperking zijn. Als ik ooit een foto wil invoegen in een document, dan heb ik die meestal al eerder, op een andere locatie gemaakt…

Dus die methode in die video zou in mijn geval voor beide redenen waarschijnlijk niet gaan werken.. blijf ik toch bij het kabeltje uitkomen. (wat dus zeker niet achterhaald is wanneer er een nieuwe methode bij komt die niet volledig dezelfde functionaliteit biedt)

je hebt gelijk dat je je toestel moet ontgrendelen… maar iets vergelijkbaars moet je natuurlijk ook al als je uberhaupt je telefoon wilt gebruiken, voordat je een willekeurige andere app op kunt starten… (nee, ik gebruik geen Face Unlock 8) )
Voordeel van kabeltje aansluiten is daarnaast ook dat je toestel meteen weer opgeladen wordt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 11-02-2022 11:27 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
BrainCrash schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel super makkelijk en snel uit ja!
Maar je moet hier wel bij zeggen dat dit wel een iets andere usecase is, die niet in alle gevallen dezelfde functionaliteit heeft…

Zo is dit allereerst natuurlijk gedemonstreerd op een Mac, met het Apple officeprogramma… er wordt nergens genoemd dat dit ook op Windows zo werkt… ik verwacht van niet, dus dan is deze methode al helemaal niet meer relevant (ook al hoe smooth het werkt :) )

Daarnaast lijkt dit alleen maar te werken voor fotos die je op dat moment nog moet gaan maken… ik zie in de video geen knopjes of functies erbij staan om een bestaande foto te selecteren uit de camera roll, die je eerder gemaakt hebt. Dat zou dan natuurlijk ook een behoorlijke beperking zijn. Als ik ooit een foto wil invoegen in een document, dan heb ik die meestal al eerder, op een andere locatie gemaakt…

Dus die methode in die video zou in mijn geval voor beide redenen waarschijnlijk niet gaan werken.. blijf ik toch bij het kabeltje uitkomen. (wat dus zeker niet achterhaald is wanneer er een nieuwe methode bij komt die niet volledig dezelfde functionaliteit biedt)

je hebt gelijk dat je je toestel moet ontgrendelen… maar iets vergelijkbaars moet je natuurlijk ook al als je uberhaupt je telefoon wilt gebruiken, voordat je een willekeurige andere app op kunt starten… (nee, ik gebruik geen Face Unlock 8) )
Voordeel van kabeltje aansluiten is daarnaast ook dat je toestel meteen weer opgeladen wordt. :)
Kabel is zeker niet slecht, ik heb dit jaren gebruikt op jouw manier zeg maar. Kwam er pas te laat achter dan ik dan bijvoorbeeld gewoon in Photos op laptop kon typen: “auto” “januari” en dat ik dan alle foto’s te zien kreeg van auto’s in januari waarna ik ze de mail in sleepte en verder kon.
Dat vereist iCloud opslag waar ik aanvankelijk op tegen was, maar nu ik me eraan overgegeven heb zeg maar, is het voor alle voor mij mogelijke use cases makkelijker en sneller.
(Ik heb ook teveel huilende vriendinnen aan de lijn gehad die mij smeekte of ik van hun kapotte of gestolen iPhone de foto’s van de baby/bruiloft/vakantie/overleden ouder kon halen want ze hadden die nergens opgeslagen.) Ik deed keurig handmatig backups maken daar niet van maar op een gegeven moment was ik daar ook wel klaar mee.

Ik realiseer me dat het over Windows gaat dus dan kies ik ook voor de kabel, sorry realiseer me dat nu pas. Je weet dan tenminste hoe het werkt; tenzij je al iCloud voor Windows hebt en gebruikt, dat moet 100% werken.

Ipv kabel pakken kan je ook op iPhone in photos naar beneden scrollen en daar zie je dan staan of alles geüpload is, of waarom niet met de mogelijkheid alsnog te uploaden. Dat is het enige dat mogelijk sneller is dan de kabel :-P maar zonder iCloud moet je op Windows wel de kabel pakken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:50
BrainCrash schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:24:
[...]Zo is dit allereerst natuurlijk gedemonstreerd op een Mac, met het Apple officeprogramma… er wordt nergens genoemd dat dit ook op Windows zo werkt… ik verwacht van niet, dus dan is deze methode al helemaal niet meer relevant (ook al hoe smooth het werkt :) )
Het is inderdaad niet helemaal relevant, maar toch even de Mac ervaring er naast:
- De continuity opties werken ook in Office op de Mac. Vanuit Word kan je gewoon rechtsklikken en een foto met je telefoon maken die rechtstreeks ingevoegd wordt.
- Continuity werkt ook tussen andere programma's. Start met het typen van een e-mail op je telefoon en neem dit naadloos over op je Mac of andersom.
- Je kan ook kopieren en plakken tussen meerdere apparaten.
- Foto's die je al hebt gemaakt staan in je fotostream, wat tussen meerdere apparaten synchroniseert. Dus als ik een al bestaande foto wil invoegen dan kan dat via de normale route 'invoegen' 'afbeelding' 'uit bestand' en als ik daar op 'foto's' klik dan zie ik alle foto's van de afgelopen maanden van mijn twee iPhones staan.

Om dit soort naadloze integratie goed werkend te krijgen en te houden moet je echt met apparaten werken uit 'dezelfde stal'. Ik verwacht niet snel dat er een open standaard komt waarbij Windows dit beschikbaar gaat maken voor bijvoorbeeld iPhones. Ik ben geen Windows gebruiker, dus wellicht dat de eerder genoemde 3rd party software opties dit al wel (gedeeltelijk) bieden, maar ik ben benieuwd of dit net zo naadloos zal zijn.

Om dan toch nog even on topic te antwoorden. Mijn optie was meestal Dropbox. Ik heb de sync niet standaard aan staan voor mijn foto's maar even in de Dropbox app een foto in een map uploaden is vrij snel gedaan. Deze is dan op mijn laptop uit de relevante map weer op te diepen. Benodigdheden: Dropbox app op telefoon, Dropbox geinstalleerd op laptop (zodat de folder vanuit Finder/Verkenner beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:49
Archer_VC10 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:50:
Om dit soort naadloze integratie goed werkend te krijgen en te houden moet je echt met apparaten werken uit 'dezelfde stal'. Ik verwacht niet snel dat er een open standaard komt waarbij Windows dit beschikbaar gaat maken voor bijvoorbeeld iPhones. Ik ben geen Windows gebruiker, dus wellicht dat de eerder genoemde 3rd party software opties dit al wel (gedeeltelijk) bieden, maar ik ben benieuwd of dit net zo naadloos zal zijn.
Mijn ervaring niet. Ik heb vroeger wel eens bepaalde Apple features via Linux en Windows aan de praat proberen te krijgen, maar in zoverre het lukte vond ik het erg onstabiel en onbetrouwbaar. En dan nog is het de vraag of iemand echt zin heeft daar energie in te steken.
Ik denk dat er best meer mogelijk is dan nu kan. Apple doet zijn best totaal niet om dingen tussen Apple en niet-Apple platformen werkende te krijgen. Ik denk dat als ze wel hun geld en middelen er in steken en ook meer toestaan, het allemaal een stuk beter kan werken. Maar ik verwacht dat het dan ook nog steeds niet zo goed zal werken als nu onderling tussen Apple devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Wat voor jou makkelijk is, is eigenlijk compleet omslachtig en achterhaald. Geen verwijt naar jouw methode, gewoon een objectieve waarneming.

[YouTube: Quickly Add iPhone Photos to Pages, Keynote & Numbers Using Apple's Continuity - It's Like Magic!]

zou je dan nog steeds kabels gaan pakken en inpluggen? Je hebt immers niet helemaal direct toegang; je moet nog toegangscodes intoetsen, naar de verkenner gaan, hier een bestand selecteren en dat naar je document slepen.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Maar dan voor Windows. :'(
Pagina: 1