Toon posts:

Word zit constant taal op Engels te zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 10:29
Zoals zoveel mensen hier vermoed ik, typ ik documenten zowel in het Engels als Nederlands. Heel mijn Office staat in het Engels ingesteld.
Sinds een tijdje doet de spell check van Word vreselijk moeilijk. Als ik een document start staat de taal op "Dutch (Belgium)" maar als ik ook maar 1 letter typ, dan gaat die automatisch naar Engels.

Wat ik dan typisch doe is dan mijn eerste zin afmaken, heel mijn tekst selecteren en dan gaan naar Review > Set proofing language gaan en dit op "Dutch (Belgium)" zetten.
Echter elke letter dat ik toevoegen (zelfs gewoon "inline") sprint die terug op Engels.

De typisch tips zoals "Detect language automatically" uitzetten in dat menu werkt niet (https://superuser.com/que...-french-spell-check-on-me).
Dutch (Belgium) als standaard instellen in "Language preferences" werkt niet (ja een nieuw document begint in "Dutch (Belgium)" maar wisselt bij de eerste letter.
In Language preferences ook "English (Belgium)" gewoon wissen lukt niet, dan komt die automatisch terug bij herstarten van Office.

Ik word knettergek van dat ding.
Video: YouTube: Word spell check
In deze video staat "detect language automatically" nog aan, maar heb het ook al getest zonder aangeklikt.

Office: Office Professional Plus 2016 (version 2201)

Iemand een idee?

[Voor 7% gewijzigd door SMGGM op 10-02-2022 18:45]

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zou je normal.dotm eens weg kunnen gooien (Eerst Word afsluiten... bij de volgende keer openen van WOrd wordt en nieuwe aangemaakt. Gelijk alles goedzetten en Word afsluiten... Daarna pas een nieuw document beginnen).

Een andere oplossing is om die kronkellijntjes te negeren totdat je klaar bent met typen, en dan pas de taal goed zetten (als het dan nog nodig is...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• SMGGM
Bedankt voor de suggesties

Normal.dot wissen en opnieuw proberen doet het niet.

De kronkelijntjes negeren is eenvoudiger dan gezegd. Woorden als "normaal" of "tekst" zet die automatisch om naar zijn vrij gelijkaardige Engelse variant.
Natuurlijk kan ik dit gaan uitschakelen, maar dat lijkt me eerder de oplossing van "ik geef het op".

• SMGGM
Probleem is opgelost door de Display language van Windows zelf op English (UK) te zetten ipv English (US).

Ja, ik ben verschoten van het feit dat dit zo’n probleem oplost.
Tip kwam van iemand die de suggestie gaf om dit op Nederlands te zetten. Dit loste het niet op, maar had er wel invloed op (spell check taal zat dan op NL en wilde niet meer naar EN). Ben toen terecht gekomen op English (UK) als oplossing.

[Voor 40% gewijzigd door SMGGM op 12-02-2022 07:37]

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Hmm, laatst ook last van gehad.

Ctrl+A en dan spellingschecker instellen op "Nederlands" en "Automatisch taal herkennen" uitzetten.

Bij mij kwam het namelijk voor dat gedeeltes van het bestand als Engels herkend werden (door Engelse vaktermen) maar andere delen wel gewoon Nederlands.

Ik gebruik ook altijd Engels US, dus jou tip met UK ga ik ook zeker een keer proberen (alleen heeft UK toch een iets anders toetsenbord?)

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

FuaZe schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 07:58:
(...)
Ik gebruik ook altijd Engels US, dus jou tip met UK ga ik ook zeker een keer proberen (alleen heeft UK toch een iets anders toetsenbord?)
Dat heeeft Vlaams ook (AZERTY in plaats van QUERTY)
Het toetsenbord heeft niets van doen met hoe je typt. Je kunt perfect Engels (UK) of Nederlands gebruiken op een PC met een AZERTY toetsenbord, of Cyrillisch typen... het is alleen de toetsen een andere betekenis geven.

me @ last.fm

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Jester-NL schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Dat heeeft Vlaams ook (AZERTY in plaats van QUERTY)
Het toetsenbord heeft niets van doen met hoe je typt. Je kunt perfect Engels (UK) of Nederlands gebruiken op een PC met een AZERTY toetsenbord, of Cyrillisch typen... het is alleen de toetsen een andere betekenis geven.
Ja, dus als je typt zoals je normaal typt, krijg je andere karakters?

En de karakters die worden weergegeven op je toetsenbord komen niet overeen met de karakters welke ze weergeven?

Beide vindt ik persoonlijk irritant, vooral omdat het verschil tussen Engels UK/Engels USA/Nederlands vooral zit in de symbolen welke je niet vaak gebruikt, die je niet zomaar uit je hoofd goed typt.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je kunt gewoon instellen wat voor toetsenbord je hebt. En dat heeft niets te maken met de lettertjes die op de toetsen gedrukt zijn.
Als jij nog een AZERTY-toetsenbord hebt liggen, en je bent gewend met QWERTY te werken, dan stel je in dat je QWERTY-toetsenbord gebruikt. EN dan kun je typen zoals je gewend bent.

Ben je iemand die met twee vingers typt, met zijn tong uit zijn mond en voor iedere letter moet kijken waar je moet drukken, dan is het handig dat je de juiste keyboard layout selecteert. Andersom... ben jij iemand die blind kan typen, en je zit in Rusland in een internetcafé, dan is het handig om QWERTY in te stellen als keyboard layoout en gewoon blind op die knoppen met cyrillische tekens te rammen... want er komt toch gewoon latijnse karakters op je scherm.

me @ last.fm

• SMGGM
In Windows staat de toetsenbord indeling los van de taal van je Windows. Standaard zal hij wel met English UK qwerty gebruiken, maar je kan andere toetsenbord indelingen toevoegen en bestaande wissen zodat je er maar 1 over hebt (en die vreselijke language toolbar voorkomt).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee