Ik heb een vraagje. Ik ben aan het zoeken naar een monitor. Nou heb ik een hele mooie gevonden die goed uit de test komt. Met eigenlijk maar 1 - puntje. Contrast is vrij matig. Met een score van ongeveer 800:1. Nou vroeg ik mij af. Waar liggen een beetje de acceptabele grenzen als je het hebt over contrast. Hoe erg is 800:1, hoeveel beter is bijv 1200:1. En stel ik ga voor een VA panneel met een contrast van misschien wel 2000:1. Hoeveel beter is dit? Ik weet wel wat contrast inhoud. Maar ik kan me vooral geen voorstelling maken bij de waardes en de verschillen daar tussen. Is er bijvoorbeeld een max waarbij het menselijk oog het niet meer kan zien, of een mooie grens waarvan je kunt stellen. Vanaf hier is het gewoon goed genoeg, of juist absoluut af te raden.
Doel van de monitoren is vooral race games spelen (in triple monitor setup) in een kamer waar weinig zonlicht komt. Of 's nachts zelfs donker.
Doel van de monitoren is vooral race games spelen (in triple monitor setup) in een kamer waar weinig zonlicht komt. Of 's nachts zelfs donker.