Toon posts:

cannot change locale (de_DE.utf8): No such file or directory

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:37
Ik heb een vps bij strato.de en die staat standaard op de Duitse taal ingesteld. Ik draai Ubuntu 20.04. Ik heb de taal aangepast in zowel plesk als Ubuntu en nu is Ubuntu wel in het Engels net dpkg-reconfigue locale. Echter iedere keer als ik inlog zie ik deze waarschuwing. Alles werkt verder prima maar weet iemand hoe ik deze waarschuwing weg krijg.

-bash: warning: setlocale: LC_ALL: cannot change locale (de_DE.utf8): No such file or directory

/bin/bash: warning: setlocale: LC_ALL: cannot change locale (de_DE.utf8)
Veelal als oplossing word gezegd om in /etc/environment deze regels toe te voegen
LANG=en_US.utf-8
LC_ALL=en_US.uft-8

Echter geeft dit geen verschil

update-locale geeft deze melding
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = "de_DE.utf8",
LC_ALL = "de_DE.utf8",
LANG = "de_DE.utf8"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
*** update-locale: Error: invalid locale settings: LANG="en_US" LANGUAGE="en_US:en"
localectl status
System local: LANG=en_US.UTF-8
VC keymap: n/a
X11 Layout: us
X11 Model: pc105

Iemand droeg deze oplossing aan maar dit werkt niet
https://askubuntu.com/que...-warning-setting-locale-f

Iemand een idee wat ik mis?
Dank

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En het aangegeven 'locale-gen' heeft niets gedaan voor je? Al gekeken in /etc/locale.gen welke locales er gegenereerd moet worden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• arjanvr
nee local-gen heeft niets opgeleverd.
Als ik het bestand locale.gen bekijk staat eigenlijk alleen en_US.UTF-8 UTF-8 zonder hashtag en zou dus de Duitse taal niet actief moeten zijn.

• arjanvr
Ik heb het opgelost. Weet niet of dit de juiste of ideale manier was maar de melding is weg.
Ik heb de_DE.utf8 toegevoegd aan /etc/locale.gen

Daarna weer dpkg-reconfigure locales gestart en daar zowel en_Us als het net toegevoegde de_De.utf8 geselecteerd. Dan gekozen voor en_US als default. Daarna uit en ingelogd en nu is de melding wel en Ubuntu is nog steeds in het Engels wat ik wil

dus geen idee waarom maar de melding is weg

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zal ergens iets staan om de DE locale te gebruiken. Je logt via SSH in neem ik aan, ipv direct op de console, als dat al mogelijk is. Wat normaal gesproken wordt de locale over SSH door de client gezet, zoals je al zelf zag in je link. Maar niet alle onderdelen ervan worden daarmee gezet, waardoor het dus terugvalt op wat het OS default is.

Het kan al zo zijn dat er zaken in /etc/environment worden gezet, of /etc/profile, etc. Ik installeer altijd m'n eigen systemen en de VPS'en die ik zakelijk krijg zijn al 'fatsoenlijk' ingesteld op en_US. Maar andere landen willen nog wel eens aan hun eigen locale vasthouden en dan kan je dit soort rare fratsen krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:44
Hero of Time schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:06:
Maar andere landen willen nog wel eens aan hun eigen locale vasthouden en dan kan je dit soort rare fratsen krijgen.
Met name onze oosterburen zijn daar berucht om .....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee