• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Onlangs heb ik een Growatt MIC 1500TL-X geïnstalleerd en deze gepoogd te koppelen aan een Shinewifi-X. Na een moeizaam installatieproces heb ik de stick aan de praat gekregen maar na een enkele dag was de verbinding weg en gaf de stick een constante rode led. In de handleiding is aangegeven dat in deze situatie contact moet worden gezocht met de installateur. Deze stuurde enkele dagen later een nieuwe stick toe.

Vervolgens hetzelfde verhaal, weer een rode led. En weer stuurde de installateur een nieuwe stick. Je raadt het al... ook deze werkt na een dag ook niet meer.

Het 6 seconden indrukken van de knop om de stick te resetten functioneert niet, de led blijft rood branden. Met enig geluk werkt de stick weer na deze enkele dagen van de stroom te hebben om vervolgens weer na een dag de rode led te geven.

Ik hoop dat iemand hier is met eenzelfde ervaring en een goede tip heeft wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Ik vermoed bijna dat het aan mijn omvormer ligt, echter deze functioneert op het oog prima. Het wifi-signaal op locatie is ook prima, vol bereik.

Installatiehandleiding voor referentie:
https://www.stralendgroen...l-Growatt-ShineWifi-X.pdf

[Voor 5% gewijzigd door Airpower op 10-02-2022 17:03]

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:12
Hier precies hetzelfde probleem. De Shinewifi-X stopt er nu elke dag rond 22:30 mee. Het apperaat lijkt 's morgens in ee soort deadlock te staan. alle drie de leds branden bij mij waarbij de rode telkens heel kort uit gaat. Een reset werkt niet (knop onderop 7 sec ingedrukt houden) omschakelen naar hotspot mode (middels dezelfde knop) ook niet. Loskoppelen is ook niet voldoende, knoopcel als extra verwijderen wel, en daarna opnieuw configureren. Wat ik al geprobeerd heb:
- apart acces point specifiek op 2,4gHz
- firmware update (via de growatt website portal)
- vast IP adres ingesteld.
Helaas allemaal zonder resultaat.

@Airpower had jij al een oplossing gevonden?

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Nog niet, onlangs is de omvormer omgewisseld en ik verwacht binnenkort nieuwe sticks te ontvangen. Ik laat het weten als dit het probleem heeft verholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Inmiddels heb ik ook de nieuwe sticks ontvangen en aangesloten. De verbinding werkt nu een aantal dagen stabiel. Het probleem leek bij mij dus in de omvormer te hebben gezeten. Die heb ik direct van de support van Growatt kunnen omwisselen (ging wel een behoorlijke tijd overheen).

• De Chick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Airpower schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:35:
Inmiddels heb ik ook de nieuwe sticks ontvangen en aangesloten. De verbinding werkt nu een aantal dagen stabiel. Het probleem leek bij mij dus in de omvormer te hebben gezeten. Die heb ik direct van de support van Growatt kunnen omwisselen (ging wel een behoorlijke tijd overheen).
Dagen ben ik al bezig met dit zelfde probleem. Gelukkig na veel googlen ben ik bij dit bericht uitgekomen. Heb jij growatt nederland gebeld hierover met dit probleem? Ivm uitwisselen omvormer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
De Chick schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Dagen ben ik al bezig met dit zelfde probleem. Gelukkig na veel googlen ben ik bij dit bericht uitgekomen. Heb jij growatt nederland gebeld hierover met dit probleem? Ivm uitwisselen omvormer.
Klopt, telefonisch contact opgenomen en vervolgens via een link gekregen om een RMA aan te maken. De omvormerwissel heeft bij mij het probleem definitief verholpen.

• De Chick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-12-2022
Airpower schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Klopt, telefonisch contact opgenomen en vervolgens via een link gekregen om een RMA aan te maken. De omvormerwissel heeft bij mij het probleem definitief verholpen.
Bedankt voor de razendsnelle reactie. Zal van de week growatt eens bellen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee