Vraag

• Tck
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-02-2022
Mijn vraag:
Ik heb laatst allemaal onderdelen voor een computer gekocht en in elkaar gezet, hij ging gewoon aan en ik kwam bij de BIOS maar toen ik probeerde om Windows 10 te installeren (usb) ging dat helemaal niet goed: Bsod stopcode = bad system config info

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Deze onderdelen hier beneden zijn allemaal nieuw. toetsenbord, muis, scherm en videokaart heb ik voor nu maar even gewoon van de vorige computer gebruikt.

- case, gekocht bij bol.com
MetallicGear Neo Air ATX Mid-tower High Airflow Mesh front design, White

- moederbord, gekocht bij Megekko.nl
MSI MPG B550 GAMING PLUS

- CPU, gekocht bij Megekko.nl
AMD Ryzen 5 3600

- RAM, gekocht bij Megekko.nl
G.Skill DDR4 Trident Z RGB 2x8GB 3200Mhz

- SSD, gekocht bij Bol.com
XPG SX8200 Pro internal solid state drive M.2 512 GB PCI Express 3.0 3D TLC NVMe

- voeding, gekocht bij Megekko.nl
be quiet! System Power 9 600W PSU / PC

De videokaart is een beetje raar want het metalen dingetje is kort terwijl het bij alle videokaarten nu een stuk langer is. Ik weet niet of dit uitmaakt maar het is wel opmerkelijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd te boothen met verschillende setting in de BIOS maar dat werkte niet, ook heb ik de BIOS geüpdatet naar de nieuwste versie (31-12-2021) maar dat bracht ook geen succes.
Heeft dit probleem iets te maken met de BIOS/settings of is er iets mis met de onderdelen?

Beste antwoord (via Tck op 15-02-2022 13:48)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Weet je zeker dat de Windows 10 download (neem ik aan) wel zonder fouten is? Zou die eens opnieuw proberen te downloaden en op een ander USB sticky te zetten en het daar vanaf te proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Weet je zeker dat de Windows 10 download (neem ik aan) wel zonder fouten is? Zou die eens opnieuw proberen te downloaden en op een ander USB sticky te zetten en het daar vanaf te proberen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
XMP aan of uit staan?,zet die eens uit,

hier ook nog een mogelijke fix:

YouTube: How to Fix BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO Error

Verder zou ik zeker een andere usb stick proberen met daarop een windows install en dan opnieuw instaleren.

[Voor 88% gewijzigd door freaky35 op 10-02-2022 16:24]

• Tck
Het werkt bij mij anders dan bij het filmpje, net als bij het filmpje gaat hij automatisch opnieuw opstarten maar bij mij blijft het scherm zwart tot ik hem uit en weer aan doe.

Bedoel je met het XMP profiel het a-XMP profiel?
Bij mij maakt het niet uit of het a-XMP profiel uit of aan staat, in beide gevallen werkt het nog steeds niet.

Ik heb al 2 verschillende usb sticks geprobeerd maar de eerste vond hij niet eens.
Ik ga nu proberen om op de 2de stick (die hij wel kan vinden) nog een keer Windows 10 te downloaden.

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dan zou ik ook even kijken of de USB poort wel goed aangesloten is. Want als die USB stick wel op je andere pc werkt moet je dat ook niet uitsluiten.

• Tck
Ik heb nu Windows verwijderd en een andere Windows 10 op de usb gezet en nu is er een andere bsod fout code. De nieuwe foutcode luid: 0xc000021a
Ik ga nu kijken wat ik allemaal kan doen om deze foutcode opgelosten.

Ik denk dat de usb poort wel goed is aangesloten.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

fits the description

Tck schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:20:
Ik heb nu Windows verwijderd en een andere Windows 10 op de usb gezet en nu is er een andere bsod fout code. De nieuwe foutcode luid: 0xc000021a
Ik ga nu kijken wat ik allemaal kan doen om deze foutcode opgelosten.

Ik denk dat de usb poort wel goed is aangesloten.
eh, een andere windows10? dus niet de microsoft usb install?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Is je geheugen te vinden in de AMDlijst van compatible geheugen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:18
https://www.amd.com/en/products/ryzen-compatible-memory

Deze lijst.

Als je verschillende BSOD krijgt, dan neig ik er ook echt aan dat of het geheugen niet compatible is of brak is of niet stabiel is.

Je kan als het geheugen wel compatible is,eens een dag(niet een paar minuten of een paar uur) memtest laten draaien voor.

zit het geheugen trouwens wel in de goede slots?

[Voor 69% gewijzigd door freaky35 op 10-02-2022 18:41]

• Tck
De Windows die de nieuwe fout code geeft is nog steeds gewoon van Microsoft maar nu met Microsoft media creation tool op de usb gezet.

Mijn ram staat op de lijst ja, nummer 2 op de lijst is de ram die in m’n pc zit nu.

Ik heb tijdens het bouwen gekeken in welke slots de ram moest en op het moederbord staan ook pijltjes naar welke 2 slots eerst moeten. De ram zit nu in dimma2 en in dimmb2.

Ik zal dan is gaan kijken of de pc het met andere ram geïnstalleerd het misschien wel doet.

[Voor 37% gewijzigd door Tck op 10-02-2022 18:56]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De videokaart is eentje in een low profile uitvoering, die is voor een smalle behuizing.

Of een andere bracket scoren of een andere videokaart daarvoor.

Tips zijn verder al gegeven, de BIOS voorzien van de laatste versie is nooit verkeerd.

Tweakers Discord

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:26
Ja graka is een dingetje maar dat mag normaal geen fout veroorzaken.

Al eens je bios een update gegeven?
https://www.msi.com/Mothe...NG-PLUS/support#down-bios

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tck
Ik heb de memtest gedaan (memtest86) en die zei dat er 0 errors waren, ik heb andere ram geprobeerd maar ook toen nog steeds dezelfde foutcode. Ook heb ik andere SSD (met en zonder Windows geïnstalleerd erop) geprobeerd en ik heb zelfs een andere videokaart geprobeerd maar nog steeds dezelfde foutcode.

Toen ik na een tijdje dezelfde usb gebruikte bij een totaal andere computer kreeg ik tot mijn verbazing precies dezelfde blue screen fout code. Ik heb toen een andere usb gebruikt en het werkte!!! Er was dus iets mis met beide 2 usb’s die ik eerst probeerde.

De computer heeft nu Windows 10 en hij doet het toppie.

Bedankt voor jullie hulp en tijd :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee