Mijn vraag:
Ik heb laatst allemaal onderdelen voor een computer gekocht en in elkaar gezet, hij ging gewoon aan en ik kwam bij de BIOS maar toen ik probeerde om Windows 10 te installeren (usb) ging dat helemaal niet goed: Bsod stopcode = bad system config info
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Deze onderdelen hier beneden zijn allemaal nieuw. toetsenbord, muis, scherm en videokaart heb ik voor nu maar even gewoon van de vorige computer gebruikt.
- case, gekocht bij bol.com
MetallicGear Neo Air ATX Mid-tower High Airflow Mesh front design, White
- moederbord, gekocht bij Megekko.nl
MSI MPG B550 GAMING PLUS
- CPU, gekocht bij Megekko.nl
AMD Ryzen 5 3600
- RAM, gekocht bij Megekko.nl
G.Skill DDR4 Trident Z RGB 2x8GB 3200Mhz
- SSD, gekocht bij Bol.com
XPG SX8200 Pro internal solid state drive M.2 512 GB PCI Express 3.0 3D TLC NVMe
- voeding, gekocht bij Megekko.nl
be quiet! System Power 9 600W PSU / PC
De videokaart is een beetje raar want het metalen dingetje is kort terwijl het bij alle videokaarten nu een stuk langer is. Ik weet niet of dit uitmaakt maar het is wel opmerkelijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd te boothen met verschillende setting in de BIOS maar dat werkte niet, ook heb ik de BIOS geüpdatet naar de nieuwste versie (31-12-2021) maar dat bracht ook geen succes.
Heeft dit probleem iets te maken met de BIOS/settings of is er iets mis met de onderdelen?
Ik heb laatst allemaal onderdelen voor een computer gekocht en in elkaar gezet, hij ging gewoon aan en ik kwam bij de BIOS maar toen ik probeerde om Windows 10 te installeren (usb) ging dat helemaal niet goed: Bsod stopcode = bad system config info
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Deze onderdelen hier beneden zijn allemaal nieuw. toetsenbord, muis, scherm en videokaart heb ik voor nu maar even gewoon van de vorige computer gebruikt.
- case, gekocht bij bol.com
MetallicGear Neo Air ATX Mid-tower High Airflow Mesh front design, White
- moederbord, gekocht bij Megekko.nl
MSI MPG B550 GAMING PLUS
- CPU, gekocht bij Megekko.nl
AMD Ryzen 5 3600
- RAM, gekocht bij Megekko.nl
G.Skill DDR4 Trident Z RGB 2x8GB 3200Mhz
- SSD, gekocht bij Bol.com
XPG SX8200 Pro internal solid state drive M.2 512 GB PCI Express 3.0 3D TLC NVMe
- voeding, gekocht bij Megekko.nl
be quiet! System Power 9 600W PSU / PC
De videokaart is een beetje raar want het metalen dingetje is kort terwijl het bij alle videokaarten nu een stuk langer is. Ik weet niet of dit uitmaakt maar het is wel opmerkelijk.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd te boothen met verschillende setting in de BIOS maar dat werkte niet, ook heb ik de BIOS geüpdatet naar de nieuwste versie (31-12-2021) maar dat bracht ook geen succes.
Heeft dit probleem iets te maken met de BIOS/settings of is er iets mis met de onderdelen?