Vraag

• sjorsbeans
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-01 17:45
Een goedendag,

Momenteel nadert mijn het einde van mijn data vast contract vanuit de detacheerder (1700) uur en kan ik worden overgenomen.
Er waren in het begin gesprekken over dat we mijn salaris nog zouden verhogen zodat ik een betere positie had bij overname, dat is uiteraard niet gebeurd.

Nu is er per ongeluk een mail gestuurd naar de klant, vanuit de detacheerder, met daarin mijn opdrachtbevestiging.

Hierin staat;
- mijn bruto salaris ( prijspeil 2021);
- kostprijs (66€,- / uur prijspeil 2021);

Vanuit mijn detacheerder, had ik GEEN 13e maand ( wel netto onkosten vergoeding maar dekte absoluut te lading niet), en GEEN winstuitkering, ook had ik MINDER vakantiedagen.

Nu heb ik een aanbod gekregen wat bruto 500€,- lager is dan mijn bruto salaris bij de detacheerder. Met als onderbouwing dat er dan nog circa 8% vakantiegeld (264€) en 7% gratificatie (13emaand, 231€) bij komt en ik dan wel goed zou zitten? in de berekening word er zelfs 1 extra vakantiedag terug gerekend naar euros.

al met al is hun voorstel zo'n €150,- bruto per maand LAGER dan de detacheerder. Tevens is er dan ook nog geen correctie vanaf 2021 naar 2022 bijgekomen.

Mijn vragen zijn;
- mag de detacheerder mijn salaris delen in hun opdrachtovereenkomst ( ik heb nu geen onderhandel positie);
- advies hoe ik hiermee moet omgaan? Ik ga er in de huidige situatie er gewoon dik op achteruit, de inflatie nog daar gelaten.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, de detacheerder mag / kan dat noemen; dat is namelijk (en ook terugzoekbaar) exact hun marge ten opzichte van de opdrachtgever.
en kan ik worden overgenomen
Hoe ga je ermee om? Aanbod afwijzen en jouw detacheerder vragen een andere vergelijkbare opdracht te zoeken?

[Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 10-02-2022 15:38]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hoe was je anders je onderhandeling ingegaan? Wat voor bedrag had je zelf in gedachten en hoever ligt dat bij het huidige aanbod vandaan.

Ze hebben nu een bod neergelegd obv van wat jij verdient (+/-)
Je kunt ook (net zo) brutaal doen en een tegenbod neerleggen obv wat ze nu aan jou kwijt zijn (dus aan de detacheerder), dan moeten ze wel goed zitten toch?

Dan vandaar gaan onderhandelen naar iets wat ertussen ligt en voor beide interessant is.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:43

qadn

Pinnacle of Perversion

Mooi punt om de onderhandeling te beginnen toch?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Anoniem: 1641394
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Weet je zeker dat je voor een partij wil werken die zo kleinzerig is?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:44
Aangeven dat je dit bod te karig vindt, dat je er zelfs op achteruit gaat en dat je in 2022 geen verhoging hebt gehad omdat je toch waarschijnlijk overgenomen zou gaan worden.
Gewoon niet akkoord gaan met het bod.
Ook al weten ze wat je kreeg, je hebt nog steeds onderhandeling: ze willen je hebben en je bent ingewerkt tov een nieuw iemand.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
J2pc schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:43:
Hoe was je anders je onderhandeling ingegaan? Wat voor bedrag had je zelf in gedachten en hoever ligt dat bij het huidige aanbod vandaan.

Ze hebben nu een bod neergelegd obv van wat jij verdient (+/-)
Je kunt ook (net zo) brutaal doen en een tegenbod neerleggen obv wat ze nu aan jou kwijt zijn (dus aan de detacheerder), dan moeten ze wel goed zitten toch?

Dan vandaar gaan onderhandelen naar iets wat ertussen ligt en voor beide interessant is.
Normaal gesproken ga je na een detavast constructie écht wel iets omhoog in salaris bij de uiteindelijke werkgever. Een bedrijf wat bij stap twee (na je inhuren) al zo moeilijk doet over het meest basale onderdeel van je arbeidsvoorwaarden zou ik, zeker in deze markt, lekker laten zitten.

• 2ossy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-01 09:18
Wow wat slecht. Van beide partijen. Persoonlijk maak ik binnenkort de overstap dmv een detavast contract en ga er ruim 30% op vooruit.

Persoonlijk zou ik niet meteen nee zeggen, maar wel alvast gaan rondkijken of er ook andere plekken zijn waar je kan werken. Daarnaast ruim 20% meer gaan vragen. Ze hebben al 112.200 euro voor jou betaald om je in te werken. Ze laten je niet zomaar gaan.

• MAX3400

MAX3400

Ik vind dit trouwens wel een aardige:
sjorsbeans schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:24:
haha wat een onzin! die recruiter verkoopt jou gewoon voor 20k meer hoor! alleen houden ze meer winst over omdat ze jouw weten hebben te bezeiken! m'n vriendin zit in de IT en het gebeurt op grot eschaal!
Hoe heb jij de huidige startpost niet zien aankomen dan? De grens tussen recruiter & detacheerder is allemaal wat wazig (zeker afhankelijk van de manier hoe iemand wordt uitgezet bij de eindklant).

Je staat erbij en je kijkt ernaar en nu ben je zelf "geirriteerd" dat het aanbod wat er ligt onder de maat is?

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
Natuurlijk heb je nog wel een onderhandelingspositie!

Niks verbied je om meer te vragen dan je nu verdient. Als ze dat niet willen betalen is het misschien toch niet zo'n goede match. Dit soort dingen moet je gewoon enigzins hard spelen, dat doen zij ook.

• Anoniem: 1641394
  • Niet online
Sowieso dikke kans dat dat niet per ongeluk was. Detacheerder haalt wit voetje bij opdrachtgever, opdrachtgever heeft goedkope kracht.

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:17
(1700 * 66) / 12.96 = 8657.40. Laten we zeggen zo'n 40% kosten voor een FTE (pensioen, overhead, andere afdrachten, etc.) = 5194.44. Lekker afronden naar 5k per maand, dan zitten ze wel goed toch?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kostprijs maal 1700 uur (1 jaar) en je weet wat je gekost hebt afgelopen jaar voor de werkgever.
Brutosalaris x 12/13 plus de werkgeverslasten en je weet wat je nu gaat kosten voor de werkgever.

Daar zal een flink verschil inzitten en binnen die ruimte kan je mooi onderhandelen voor je nieuwe contract.

edit: zoals hierboven dus wordt gezegd.

[Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 10-02-2022 15:57]

• MAX3400

MAX3400

Loveless85 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:54:
(1700 * 66) / 12.96 = 8657.40. Laten we zeggen zo'n 40% kosten voor een FTE (pensioen, overhead, andere afdrachten, etc.) = 51944.44. Lekker afronden naar 5k per maand, dan zitten ze wel goed toch?
:?

Als de genoemde 8% vakantiegeld ongeveer 260 Euro is, dan is de loonstelling ergens tussen de 3000 en 3500 bruto; lijkt me dat iedereen met een loonstrookje dat zelf wel kan inschatten.

Als je dan wil afronden naar een vraag/onderhandeling van 5000 bruto; dan mag je ook wel wat argumenten meebrengen waarom iemand (deta-vast of niet) van dag 1 naar dag 2 ineens 1500 Euro bruto (dus 50% meer) zou moeten gaan verdienen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sjorsbeans Als je het niet eens bent, ga je in onderhandeling

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Loveless85
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:10:
[...]

:?

Als de genoemde 8% vakantiegeld ongeveer 260 Euro is, dan is de loonstelling ergens tussen de 3000 en 3500 bruto; lijkt me dat iedereen met een loonstrookje dat zelf wel kan inschatten.

Als je dan wil afronden naar een vraag/onderhandeling van 5000 bruto; dan mag je ook wel wat argumenten meebrengen waarom iemand (deta-vast of niet) van dag 1 naar dag 2 ineens 1500 Euro bruto (dus 50% meer) zou moeten gaan verdienen.
Je mist het punt een beetje, das dus de grap, z'n beoogde nieuwe werkgever lijkt 1:1 met z'n huidige 'detacheerdersalaris' te rekenen, dan kan TS gewoon 1:1 creatief gaan boekhouden met wat ze voor hem kwijt waren toen ze 66€ per uur aan z'n detacheerder mochten betalen voor TS.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sjorsbeans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:34:
Mijn vragen zijn;
- mag de detacheerder mijn salaris delen in hun opdrachtovereenkomst ( ik heb nu geen onderhandel positie);
Ze hebben je een jaar op proeftijd gehad en willen je blijkbaar overnemen. Zij hebben bewijze van spreken de recruitment fee al betaald en jij kan eenvoudig "nee" zeggen als het aanbod je niet aanstaat. Er iets niets aan je onderhandel positie veranderd. Wat je hiervoor verdiende geeft een indicatie, maar is eigenlijk niet relevant voor je nieuwe functie. Het is gebruikelijk dat direct in dienst beter betaald dan detachering.

Je staat dus enorm sterk in je onderhandel positie. Het is aan je nieuwe werkgever om jou een aantrekkelijk aanbod te doen waarvoor jij de overstap wilt maken. Hierbij zou ik zelf meer focus hebben op uitdaging/groei in het werk dan een hogere salaris. Als je meer waard bent ga je namelijk vanzelf mee verdienen, eventueel bij een ander.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Had je anders dan wel een onderhandelingspositie? Zeg gewoon dat het oude salaris eigenlijk te laag was maar dat je ervan uitging dat het wel goed gemaakt zou worden als je in vaste dienst kwam. En nu ze dat niet doen is de baan niet meer interessant voor jou.
- advies hoe ik hiermee moet omgaan? Ik ga er in de huidige situatie er gewoon dik op achteruit, de inflatie nog daar gelaten.
Bedenken wat je wilt verdienen, dat vragen, en vertrekken als je dat niet krijgt. Zo werkt het altijd.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Deveon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:17:
Je staat dus enorm sterk in je onderhandel positie. Het is aan je nieuwe werkgever om jou een aantrekkelijk aanbod te doen waarvoor jij de overstap wilt maken.
Gezien het aanbod dat er ligt en de manier waarop het tot stand is gekomen, tot en met het laatste detail teruggerekend, zou ik 100% zeker eerst verder rondkijken. En een tegenvoorstel doen - maar wees bereid er bij weg te lopen! Anders werkt het niet.

• Deveon
  • Niet online
Wilke schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Gezien het aanbod dat er ligt en de manier waarop het tot stand is gekomen, tot en met het laatste detail teruggerekend, zou ik 100% zeker eerst verder rondkijken. En een tegenvoorstel doen - maar wees bereid er bij weg te lopen! Anders werkt het niet.
Net als bij het kopen van een keuken gaat het niet om het eerst aanbod en inderdaad om bereid te zijn om weg te lopen :+

• Deveon
  • Niet online
Loveless85 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:54:
(1700 * 66) / 12.96 = 8657.40. Laten we zeggen zo'n 40% kosten voor een FTE (pensioen, overhead, andere afdrachten, etc.) = 51944.44. Lekker afronden naar 5k per maand, dan zitten ze wel goed toch?
Hoe ga je van 52k naar 5k per maand en als de kosten gelijk zijn waarom zou de opdrachtgever of nieuwe werkgever dan niet gewoon via detachering blijven inhuren? Er moet natuurlijk wel een voordeel in zitten (studie, lange commitment en/of voordeliger).

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:34
Ik zou eigenlijk gelijk elders gaan solliciteren, goede kans dat je daar een beter aanbod kan krijgen. Op zijn minst kun je dan vergelijken.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
Deveon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Hoe ga je van 52k naar 5k per maand en als de kosten gelijk zijn waarom zou de opdrachtgever of nieuwe werkgever dan niet gewoon via detachering blijven inhuren? Er moet natuurlijk wel een voordeel in zitten (studie, lange commitment en/of voordeliger).
Dat zelfde kan de TS ook zeggen over het huidige aanbod. En dat is precies het punt: niet dat 5k per maand redelijk is, maar dat het net zo onredelijk is als het aanbod dat TS nu gekregen heeft.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou er zo inzitten:

- Dat je bij je detacheerder minder vakantiedagen boeit niet en daar gaan we ook niet meer rekenen. En zeker niet in het voordeel van je beoogde nieuwe werkgever.
- Vakantiegeld had je bij je detacheerder toch ook? Of kreeg je het daar per maand uitgekeerd?
- Netto onkosten-vergoeding zou ik omrekenen naar bruto (als deze komt te vervallen). Dus 25 netto is 50 bruto (grofweg)
- Winstuitkering/13e maand -> Is deze gegarandeerd?

Stel; Je had bij je detaclub op jaarbasis 45.000 (vast salaris + vakantiegeld + netto onkosten gebruteerd) dan zou ik bij de beoogde werkgever insteken op 49500 (+10%) (vast salaris + vakantiegeld + 13e maand).

Ik ben het met je eens dat ze geen vakantiedagen moeten gaan omrekenen. Maar een 13e maand (mits gegarandeerd) mogen ze natuurlijk wel meerekenen. En als je bij je deta-club het vakantiegeld direct per maand kreeg mag je natuurlijk niet meer spreken van een verschil van 500 euro, dat verschil is dan echt kleiner.

Overigens kun je met die 66 euro niks. Ja, de beoogde werkgever gaat goedkoper uitzijn, maar het is een heel ander potje. En ze moeten ook het salaris van je directe collega's in de gaten houden.

Hoe zit het trouwens met de secundaire voorwaarden? Bijvoorbeeld een lease-auto?

[Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2022 16:36]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Loveless85 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Je mist het punt een beetje, das dus de grap, z'n beoogde nieuwe werkgever lijkt 1:1 met z'n huidige 'detacheerdersalaris' te rekenen, dan kan TS gewoon 1:1 creatief gaan boekhouden met wat ze voor hem kwijt waren toen ze 66€ per uur aan z'n detacheerder mochten betalen voor TS.
Hoewel ik het punt ergens begrijp is natuurlijk wel de risicofactor: Met betaling aan detacheerder vermijd je risico's die ook in waarde is uit te drukken. Ziekteverzuim, zowel kort als langdurig ziek, vakantiedagen, vervanging bij het weggaan van iemand (recruitment is een duur process.)

Daarbij moet je ongeveer 50% bovenop een brutojaarsalaris (+eventuele 13e maand) rekenen om te weten wat een bedrijf kwijt is voor een werknemer.

Verder heeft de TS gewoon een eerst bod.
2 opties:
1. je vindt het bod zo laag dat het overkomt als belediging: solliciteer elders
2. Je legt een eis op tafel met een beter bod. Dat zou kunnen zijn: Match het salaris (of kom in de buurt) en dan heb je de extra's om het een stijging te laten zijn.

Voor optie 2: Je moet niet bang zijn om alsnog weg te lopen van de onderhandeltafel, anders sta je niet sterk in de onderhandeling.

Buiten salaris: Heb je ook geinformeerd naar andere voorwaarden? Pensioen, trainingsmogelijkheden. Soms tikt dat toch ook nog wel behoorlijk aan.

[Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 10-02-2022 16:42]

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11-2022
FreakNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:36:
Ik ben het met je eens dat ze geen vakantiedagen moeten gaan omrekenen.
Ik reken vakantie dagen wel degelijk om als het om meer dan een paar uur gaat. En dat kan toch echt in de kosten lopen.

• Loveless85
Deveon schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Ja geen idee :D Het was ook meer een 'figure of speech' dan dat TS die 'berekening' moet copy-pasten als tegenbod, het was even snel in calc gerammeld en garantie tot de deur zeg maar :+

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Stuur je eigen voorstel

66*8 (uren in een dag) * 260 (gem. Werkdagen in (obv 40 uur/week) een jaar) = 137280 euro per jaar aan kosten.

Zeg je wil 60k/yr (op basis van 40 uur), Jij kost jij voor ze ongeveer 30-40% meer bovenop je salaris, dus zeg 21k(35%) aan kosten. In totaal kost je als vaste medewerker 81k.

~60k besparen, of lekker 137k blijven aftikken bij de detacheren. Creatief rekenen en een lullig voorstel doorsturen kan je zelf ook natuurlijk.

[Voor 7% gewijzigd door Rmg op 10-02-2022 17:07]

• sjorsbeans
Ik zal even wat nadere informatie toevoegen, en open kaart spelen.

Van 2020 op tot 2021 ben ik overgegaan van een vast contract met het volgende;

(2021)
- bruto 3690€,
- 25 + 12 vakantiedagen (atv;
- 13e maand
- winstuitkering ( gem 5%)
- vakantiegeld

toen ben ik benaderd door een de huidige detacheerder. Ik zat niet zo op mijn plek bij dat bedrijf dus ben ik gaan praten. Van het een kwam het ander en kreeg ik een aanbod. Ik kwam te werken bij een bedrijf wat dichter bij huis lag, en ik denk in een betere / leukere omgeving.

omdat bij de detacheerder geen 13e maand zat had ik het volgende aanbod aangenomen;

(2021)
- bruto 3800€;
- 30 vakantiedagen;
- geen 13e maand, maar onkostenvergoeding netto a 100 pm)
- vakantiegeld.

Ik weet dat ik hierop zou inleveren, maar het zou slechts voor een jaar zijn. Dus dat vond ik acceptabel.

Momenteel ligt er een aanbod voor;
(2022)
- bruto 3300€;
- 31 vakantiedagen
- 13e maand
- winstuitkering

De andere arbeidsvoorwaarden m.b.t. werkgever pre -detachering zijn min of meer hetzelfde dus kan ik tegen elkaar wegstrepen.

Ik denk toch echt dat ik bovenstaand advies moet gaan opvolgen en kijken naar een mooie middenweg tussen wat ze betaald (lees; geïnvesteerd) hebben en daar nu tussen gaan zitten.

Natuurlijk is dit een startbod van de werkgever, had al vernomen van collega's dat het echt een spel is.

Dank voor de input alvast! niet verwacht dat die zo groot zou zijn.

• sjorsbeans
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:50:
Ik vind dit trouwens wel een aardige:

[...]

Hoe heb jij de huidige startpost niet zien aankomen dan? De grens tussen recruiter & detacheerder is allemaal wat wazig (zeker afhankelijk van de manier hoe iemand wordt uitgezet bij de eindklant).

Je staat erbij en je kijkt ernaar en nu ben je zelf "geirriteerd" dat het aanbod wat er ligt onder de maat is?
Ik heb destijds tegen de detacheerder gezegd dat ik als een volwaardige werknemer van de opdrachtgever behandeld wil worden. Na het tekenen van het contract bleek dat al snel niet zo te gaan. Zodra ik begon over dat woon-kantoor mijn eigen tijd is, en kantoor - project, de baas zijn tijd is. Werd ik direct bij het dichts bij zijnde project geplaats.

Bij het tekenen van mijn contract ging ik er vanuit dat een bedrijf amper tot niet kijkt naar de secundaire arbeidsvoorwaarde, en ik deze "erbij" zou krijgen o.b.v. van mijn bruto salaris. Ik dacht, als ik in detachering ga met 3800, dan kom ik er in 2022 wel uit met 3800 + 3-5% + de aanvulende arbeidsvoorwaarde en dan ben ik erg content.

Blijkbaar erg dom om daar vanuit te gaan, ben net 30 dus mag nog wel op m'n bek gaan vind ik . 8)7 :9

• sjorsbeans
Rmg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:47:
[...]

Stuur je eigen voorstel

66*8 (uren in een dag) * 260 (gem. Werkdagen in (obv 40 uur/week) een jaar) = 137280 euro per jaar aan kosten.

Zeg je wil 60k/yr (op basis van 40 uur), Jij kost jij voor ze ongeveer 30-40% meer bovenop je salaris, dus zeg 21k(35%) aan kosten. In totaal kost je als vaste medewerker 81k.

~60k besparen, of lekker 137k blijven aftikken bij de detacheren. Creatief rekenen en een lullig voorstel doorsturen kan je zelf ook natuurlijk.
Dit kwam ook als eerste in mij op, maar is dat niet onzettend lomp om te doen? Aan de andere kant is wat zij doen ook "lomp"

• Barrycade
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

En wat doet de detacheerder qua pensioen en de potentiële nieuwe werkgever?

Dat kan ook nog een aardige slok op een borrel schelen.

Maar zou het spel gewoon beginnen, volgens mij is er binnen de infra/bouw wel meer te vinden.

Uit ervaring weet ik dat inhuur kosten heel anders tegenaan gekeken wordt dan salaris. Dus reken je niet rijk met je detacheringskosten. Kom gewoon wat je zelf wil verdienen, dat is uiteindelijk waar het op neer komt.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40

FreakNL

Well do ya punk?

Biker_007 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Ik reken vakantie dagen wel degelijk om als het om meer dan een paar uur gaat. En dat kan toch echt in de kosten lopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind vakantiedagen ook belangrijk. Maar het komt wel erg cheap over van de potentiële WG om die ene dag om te gaan zitten rekenen. Toen ik de overstap maakt ging ik er ook 7 dagen per jaar op vooruit maar dat is nooit een punt van onderhandeling geweest (lees: mijn nieuwe WG heeft dat nooit als inzet of ruilmiddel gebruikt).

@sjorsbeans
Ik zie een 13e maand dus het aangeboden loon is eigenlijk 3575.

Verder staat er geen vakantiegeld bij het aanbod maar dat zal op basis van je 13 maanden zijn.

Als je een basisloon van 3500 (ipv 3300) weet te bedingen ga je hetzelfde verdienen als nu in de basis (3500*13) = (3800*12). (Ongeveer). Dat moet te onderhandelen zijn. Ga voor 3800 als basis en je komt wellicht ergens in het midden uit.

Je verliest je netto vergoeding maar die kun je wel wegstrepen tegen de winstuitkering waarschijnlijk.

Overigens denk ik , zonder de situatie te kennen, dat het zelfs mogelijk is om gewoon op 3800 uit te komen als basis (ipv 3300) en dan ga je er gewoon op vooruit met de 13e maand en winstuitkering. Maar ik heb geen idee hoe goed je ligt en hoeveel je directe collega’s verdienen en wat het salarishuis is.

[Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2022 19:27]

• sjorsbeans
Barrycade schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:07:
En wat doet de detacheerder qua pensioen en de potentiële nieuwe werkgever?

Dat kan ook nog een aardige slok op een borrel schelen.

Maar zou het spel gewoon beginnen, volgens mij is er binnen de infra/bouw wel meer te vinden.

Uit ervaring weet ik dat inhuur kosten heel anders tegenaan gekeken wordt dan salaris. Dus reken je niet rijk met je detacheringskosten. Kom gewoon wat je zelf wil verdienen, dat is uiteindelijk waar het op neer komt.
nooit gesnapt waarom er anders tegen die kosten word aangekeken? enige argument dat detachering makkelijk is is omdat je een stuk risico afkoopt? Maar moet het dan een verschil van 200% zijn?

Intern worden gewoon kostprijs berekeningen gemaakt, wat kost werkgever X per uur. En dan kijken ze in welke klussen werknemers passen. Dus per saldo ben je als inhuur altijd veeeel duurder, veel makkelijker op straat te zetten, maar ook moeilijker om in te zetten op goedkopere projecten?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben enige tijd geleden ook overgenomen door de klant waar ik gedetacheerd zat. Bij de detacheerder zat ik ook relatief hoog omdat ik het lease budget bruto kreeg uitgekeerd. Desondanks wilde ik natuurlijk wel een stap maken, terwijl de klant een voorstel deed gelijk aan het salaris dat ik had.
Heb toen aangegeven wat ik wilde hebben en uiteindelijk ook gekregen. Ze hadden ook geen zin om iemand anders weer te moeten inwerken. Volgens mij zit jij in dezelfde positie, dus kijk in het salaris topic wat ongeveer de norm is en ga dan aan de bovenkant zitten. :)
Hierbij loop je wel het risico dat de klant voor iemand anders kiest..

Dat verhaal over interim kosten zou ik niet noemen, dat is voor werkgevers vaak een apart budget, en is niet te vergelijken met iemand in loondienst (met veel meer kosten aan ziekte/uitval/opleiding etc).

Je hebt nu 3.800 zonder 13e maand, dan zou ik voorstellen 4.000 incl 13e maand.
Zo niet dan ga je op zoek naar iets anders.

[Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 10-02-2022 19:28]

PV: 9360 WP oost/west | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 18:47
Volgens mij liggen de banen momenteel voor het oprapen dus ik zou stemmen met de voeten. Geen handvol maar een land vol momenteel

• MAX3400

MAX3400

Ik kijk zo eens naar de cijfers (en niet naar de argumenten / irritaties) maar wat heb jij als verwachting uitgesproken te gaan verdienen zodra je van "deta" naar "vast" zou gaan?

Andersom, en de situatie klinkt me niet onbekend persoonlijk; ik heb tot 2x toe tegen de "tussenpartij" gezegd dat het me absoluuuut niet uitmaakt wat hun marge is maar zodra die overeenkomst af zou lopen en de eindklant uiteindelijk mijn echte werkgever zou worden, wilde ik bedrag X minstens als start van de onderhandeling hebben.

Lastig maar je kan je ook nog even 2 andere zaken bedenken, naast de maandelijkse beloning: heb je baat bij een vast contract zoals misschien voor een komende hypotheek? En, daarbij, welke groei kan je maken bij de "nieuwe" werkgever, zowel in salarisschaal als in functie?
dat ik als een volwaardige werknemer van de opdrachtgever behandeld wil worden.
Dan is of jouw detacheerder niet helemaal eerlijk geweest. Of jouw nieuwe werkgever wil ineens terugkrabbelen. Of de markt is er "even" niet bij de werkgever maar willen ze je wel een aanbod doen om te kijken hoe het verder kan.

My 2 cents? Je zit er al een jaar. Ik lees nergens negatieve werksfeer etc. En je levert, volgens topicstart, even 150 bruto in paar maand. Geen idee of je overuren mag maken (en uitbetalen) maar daar lijkt dan even je "verschil" te zitten om aan te vullen en volgend jaar weer een beoordeling / onderhandeling / sollicitatie? :)

• sjorsbeans
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:29:
Ik kijk zo eens naar de cijfers (en niet naar de argumenten / irritaties) maar wat heb jij als verwachting uitgesproken te gaan verdienen zodra je van "deta" naar "vast" zou gaan?

Andersom, en de situatie klinkt me niet onbekend persoonlijk; ik heb tot 2x toe tegen de "tussenpartij" gezegd dat het me absoluuuut niet uitmaakt wat hun marge is maar zodra die overeenkomst af zou lopen en de eindklant uiteindelijk mijn echte werkgever zou worden, wilde ik bedrag X minstens als start van de onderhandeling hebben.

Lastig maar je kan je ook nog even 2 andere zaken bedenken, naast de maandelijkse beloning: heb je baat bij een vast contract zoals misschien voor een komende hypotheek? En, daarbij, welke groei kan je maken bij de "nieuwe" werkgever, zowel in salarisschaal als in functie?

Mijn investering is dit boekjaar al geweest. Dus ik ga niet "nog" een jaar wachten, want dit is "het" moment om te stijgen. Anders kom je in de molen van elk jaar "inflatiecorrectie + 1 of 2 %" wat nooit hoger is dan 4-5% werkelijk.
[...]

Dan is of jouw detacheerder niet helemaal eerlijk geweest. Of jouw nieuwe werkgever wil ineens terugkrabbelen. Of de markt is er "even" niet bij de werkgever maar willen ze je wel een aanbod doen om te kijken hoe het verder kan.

My 2 cents? Je zit er al een jaar. Ik lees nergens negatieve werksfeer etc. En je levert, volgens topicstart, even 150 bruto in paar maand. Geen idee of je overuren mag maken (en uitbetalen) maar daar lijkt dan even je "verschil" te zitten om aan te vullen en volgend jaar weer een beoordeling / onderhandeling / sollicitatie? :)
Barrycade schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Meestal komt dat voort uit FTE berekeningen/budget. En andere potjes voor inhuur dat bij ons uit de grote pot meestal komt.

Maar om helder te hebben: aanbod van je inhuurder is erg schraal. Ik huurde iemand ook in voor ~65 euro per uur en hebben we overgenomen en verdient nu bij ons ~4300 p/m en dan nog 13e maand + vakantiegeld + winstuitkering. Maar dat was gewoon binnen onze bandbreedte voor die functie en daarbij hebben we echt niet meer naar de kosten van inhuur gekeken /rekening mee gehouden.

Deze inhuur zat trouwens bij de detacheerder ook ongeveer op jouw voorwaarden alleen minder verlof dagen.

Dus wellicht heb je er wat aan voor je onderhandelingen.
Ja zeker verhelderend! ik heb zelf ook een tijdje als projectleider gewerkt dus heb ook genoeg mensen ingehuurd voor 50/70 euro per uur.

wat ik mij altijd afvraag, waarom word er zo moeilijk gedaan voor 100 of 200 euro per maand meer? Ik breng momenteel 85€ per uur op. en ben zeker 95% declarabel.

[Voor 24% gewijzigd door sjorsbeans op 10-02-2022 19:42]

• Barrycade
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

sjorsbeans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:19:
[...]

nooit gesnapt waarom er anders tegen die kosten word aangekeken? enige argument dat detachering makkelijk is is omdat je een stuk risico afkoopt? Maar moet het dan een verschil van 200% zijn?

Intern worden gewoon kostprijs berekeningen gemaakt, wat kost werkgever X per uur. En dan kijken ze in welke klussen werknemers passen. Dus per saldo ben je als inhuur altijd veeeel duurder, veel makkelijker op straat te zetten, maar ook moeilijker om in te zetten op goedkopere projecten?
Meestal komt dat voort uit FTE berekeningen/budget. En andere potjes voor inhuur dat bij ons uit de grote pot meestal komt.

Maar om helder te hebben: aanbod van je inhuurder is erg schraal. Ik huurde iemand ook in voor ~65 euro per uur en hebben we overgenomen en verdient nu bij ons ~4300 p/m en dan nog 13e maand + vakantiegeld + winstuitkering. Maar dat was gewoon binnen onze bandbreedte voor die functie en daarbij hebben we echt niet meer naar de kosten van inhuur gekeken /rekening mee gehouden.

Deze inhuur zat trouwens bij de detacheerder ook ongeveer op jouw voorwaarden alleen minder verlof dagen.

Dus wellicht heb je er wat aan voor je onderhandelingen.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
sjorsbeans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:34:
[...]

[...]

Ja zeker verhelderend! ik heb zelf ook een tijdje als projectleider gewerkt dus heb ook genoeg mensen ingehuurd voor 50/70 euro per uur.

wat ik mij altijd afvraag, waarom word er zo moeilijk gedaan voor 100 of 200 euro per maand meer? Ik breng momenteel 85€ per uur op. en ben zeker 95% declarabel.
Ze hebben de afgelopen periode het tarief van de detacheerder betaald en dat was een een goede deal, want anders bieden ze geen contract aan. Het bedrag wat men het afgelopen jaar jouw diensten waard vond, hoeft niet meer met de detacheerder gedeeld te worden, dus geen enkele reden om je een hoger salaris te geven.

Waarom ze dan toch gaan zitten schrapen? Waarschijnlijk gewoon bedrijfscultuur, liever extra winst dan jou iets gunnen en er onder de streep nog steeds op vooruit gaan ten opzichte van afgelopen jaar. Het zou voor mij een reden zijn om te bedanken, grote kans dat je dit getouwtrek in de toekomst vaker gaat krijgen.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:34
Een goedendag,

Momenteel nadert mijn het einde van mijn data vast contract vanuit de detacheerder (1700) uur en kan ik worden overgenomen.
Er waren in het begin gesprekken over dat we mijn salaris nog zouden verhogen zodat ik een betere positie had bij overname, dat is uiteraard niet gebeurd.

Nu is er per ongeluk een mail gestuurd naar de klant, vanuit de detacheerder, met daarin mijn opdrachtbevestiging.

Hierin staat;

Vanuit mijn detacheerder, had ik GEEN 13e maand ( wel netto onkosten vergoeding maar dekte absoluut te lading niet), en GEEN winstuitkering, ook had ik MINDER vakantiedagen.

Nu heb ik een aanbod gekregen wat bruto 500€,- lager is dan mijn bruto salaris bij de detacheerder. Met als onderbouwing dat er dan nog circa 8% vakantiegeld (264€) en 7% gratificatie (13emaand, 231€) bij komt en ik dan wel goed zou zitten? in de berekening word er zelfs 1 extra vakantiedag terug gerekend naar euros.

al met al is hun voorstel zo'n €150,- bruto per maand LAGER dan de detacheerder. Tevens is er dan ook nog geen correctie vanaf 2021 naar 2022 bijgekomen.

Mijn vragen zijn;
Ik zou uit principe ze een drol op het bureau draaien. Ze willen je graag hebben, er is overal personeel nodig, maar betalen ho maar. Lekker nieuwe detacheringsovereenkomst aangaan, en bij je detacheerder een 13e maand eisen.

Je kunt nog proberen om te onderhandelen uiteraard, maar bij een werkgever die op deze manier zaken gaat lopen verrekenen om het lage aanbod te verantwoorden zou ik mijn vraagtekens hebben.

[Voor 5% gewijzigd door MagniArtistique op 10-02-2022 22:14]

• MAX3400

MAX3400

sjorsbeans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:34:
[...]

[...]

Moeilijk doen? Er ligt een aanbod. Het is niet alsof je nu hiermee de rest van je leven moet doen.

Jij vindt dat je ondergewaardeerd wordt. Fair enough. En je vindt dat je 85€ per uur waard bent . Ik (en werkgever) zien / lezen dat niet waarom dat zo is? Sterker nog, het aanbod wat er ligt is "ongeveer" 25€ per uur bij 40-urige werkweek in de genoemde 3 "contracten".

Verschilletje? Mwhoa. Reden? Vast.

• sjorsbeans
MAX3400 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:26:
[...]

Moeilijk doen? Er ligt een aanbod. Het is niet alsof je nu hiermee de rest van je leven moet doen.

Jij vindt dat je ondergewaardeerd wordt. Fair enough. En je vindt dat je 85€ per uur waard bent . Ik (en werkgever) zien / lezen dat niet waarom dat zo is? Sterker nog, het aanbod wat er ligt is "ongeveer" 25€ per uur bij 40-urige werkweek in de genoemde 3 "contracten".

Verschilletje? Mwhoa. Reden? Vast.
offertes die worden gemaakt worden gewoon 85€ per uur gerekend. Dus dat is de potentie die je in het laadje brengt. Dat daar het een en ander af gaat prima, maar er blijft veeeel meer dan 25 euro over xD

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:26
Contract bij detacheerder loopt dus binnenkort af en zij hoeven jou ook niet bij een andere plek neer te zetten? Hoeveel tijd heb je nog onder huidig contract en hoe lang kun je zonder salaris?

Aanbod werkgever waar je nu gedetacheerd zit: netjes stellen dat (a) het aanbod lager/minder is dan verwacht, (b) dat het ook lager is dan wat de detacheerder heeft voorgespiegeld ten tijde van acceptatie opdracht, en (c) dat je graag een herzien aanbod wilt hebben.

Als zij stellen dat er niets meer/hoger/extra in zit: melden dat je dan verder gaat kijken met huidige detacheerder alsook rond gaat kijken naar andere werkgevers.

Als zij stellen "wat wil je dan hebben" nog even licht doorvragen waarom er geen beter aanbod gemaakt kan worden. Dingen als "anders verdien je meer dan de rest in het team", of "er zit straks snellere salarisgroei in", of "dit is de limiet die wij bij HR hebben gekregen van management" aanhoren maar voor jezelf bedenken dat ze dit tegen iedereen zeggen. Als er dingen uit voort komen die specifiek over jouw en jouw bijdrage aan bedrijf gaan die tot je nemen, eventueel doorvragen, en dat straks gebruiken als goede feedback. Als er dan echt niet nog een herzien aanbod gemaakt kan worden: goed over nadenken (Dus zeggen daar kom ik met 2-3 dagen op terug) en inzetten op iets hogers. Dan ook gewoon vragen wat de winstuitkering is geweest de afgelopen 2-3 jaar, zodat je dat kan meenemen in jouw overwegingen.

Je zat bij detacheerder op 3800 EUR + 200 (bruto vergoeding van die 100 netto?) = 4000 p/m x 12,96 = 52k bruto op jaarbasis. Stel je moet zelf een aanbod doen en je zegt 60k dan is dat ong. 60/13,96 = 4300 bruto p/m + dus 13 maand en vakantiegeld. Aan jou om daar de winstuitkering van af te halen als je dat wil. 60k is +15%... misschien beter om op 62-63k in te zetten (+20%) of nog wat hoger. Nogmaals: eerst vragen om een herzien aanbod voor reden a en b.

Niet zelf gaan rekenen met die 85 per uur en declarabel percentage. Jij weet niet en hoeft ook niet te weten hoe het bedrijf omgaat met overhead, risico, verdeling van overhead over teams/mensen, etc.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
Nog even afgezien van dit hele verhaal; je gaat er gewoon echt heel hard op achteruit. Je gaat minder verdienen maar vergeet ook niet dat elk jaar, door inflatie, geld minder waard wordt. En juist dit jaar alleen al is die inflatie gewoon heel hoog. En tenslotte wil je over je carriere toch vooruit gaan? Je hebt meer ervaring opgedaan. Gemiddeld genomen ben ik er zelf, over 15 jaar in loondienst, elk jaar 250 euro per maand vooruit gegaan. En dat is door inflatie een stuk minder dan het lijkt.

Dat je werkgever je salaris gedeeld heeft is misschien vervelend. Maar dat is echt de kern van het probleem niet. En m.i. focus je je veel te veel op deze specifieke overstap i.p.v. op het grote plaatje. Dit zou, als je al over wil naar dat bedrag, een moment zijn om er juist enorm op vooruit te gaan.

Als die klant niet wil bewegen zou ik gewoon hard overwegen gewoon naar iets anders op zoek te gaan. Sowieso zou ik je aanraden om te gaan solliciteren, alleen al om te weten wat je waard bent.

https://niels.nu

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:23
Een goedendag,

Hierin staat;

Mijn vragen zijn;
Is simpel, je geeft aan wat je salaris wel zou moeten zijn volgens jou, anders doe je het niet.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01 16:23
sjorsbeans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:44:

Van 2020 op tot 2021 ben ik overgegaan van een vast contract met het volgende;

(2021)
- bruto 3690€,
- 25 + 12 vakantiedagen (atv;
- 13e maand
- winstuitkering ( gem 5%)
- vakantiegeld

toen ben ik benaderd door een de huidige detacheerder. Ik zat niet zo op mijn plek bij dat bedrijf dus ben ik gaan praten. Van het een kwam het ander en kreeg ik een aanbod. Ik kwam te werken bij een bedrijf wat dichter bij huis lag, en ik denk in een betere / leukere omgeving.

omdat bij de detacheerder geen 13e maand zat had ik het volgende aanbod aangenomen;

(2021)
- bruto 3800€;
- 30 vakantiedagen;
- vakantiegeld.

Ik weet dat ik hierop zou inleveren, maar het zou slechts voor een jaar zijn. Dus dat vond ik acceptabel.

(2022)
- bruto 3300€;
- 31 vakantiedagen
- 13e maand
- winstuitkering

De andere arbeidsvoorwaarden m.b.t. werkgever pre -detachering zijn min of meer hetzelfde dus kan ik tegen elkaar wegstrepen.

Ik denk toch echt dat ik bovenstaand advies moet gaan opvolgen en kijken naar een mooie middenweg tussen wat ze betaald (lees; geïnvesteerd) hebben en daar nu tussen gaan zitten.

Natuurlijk is dit een startbod van de werkgever, had al vernomen van collega's dat het echt een spel is.

Dank voor de input alvast! niet verwacht dat die zo groot zou zijn.
Geen vakantiegeld van nieuwe aanbod?
Ik zou gewoon oude salaris vragen en 13e maand. Waarom zou je anders weer een negatieve stap doen? De inflatie gaat de andere kant op he ;) :D

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-01 09:07
In de detavast overeenkomst die voor mij werd gesloten bij mijn eerste baan, stond gewoon mijn maandloon genoemd. Toch presteerde men het om een loonstrook te vragen en 40 euro erop te leggen. Dat gesprek (ik heb het hier al vaker verteld) heeft 25 minuten geduurd. 21 of 22 minuten preek van directie, 1 minuut contract doorlezen en de rest vertellen dat ik dit toch echt niet ging tekenen.

Ik denk dat ik zou reageren met de vraag of ze zeker weten dat ze het juiste contract hebben gestuurd. Als ze vragen hoezo, dan geef je aan dat je er met dit contract 5500 euro netto op achteruit gaat (500*12*1,08*0,63 + 12*100 en dat even afgerond). Je noemt overigens ook geen vakantietoeslag. Als ze niet over de brug komen, lekker je biezen pakken en gaan. Je leeft niet om voor hun te werken.

• MAX3400

MAX3400

sjorsbeans schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:11:
[...]

offertes die worden gemaakt worden gewoon 85€ per uur gerekend. Dus dat is de potentie die je in het laadje brengt. Dat daar het een en ander af gaat prima, maar er blijft veeeel meer dan 25 euro over xD
Allicht reken ik te snel (of met oude methodes). Een werknemer die 4K bruto op de loonstrook heeft, "kost" de werkgever puur aan basale emolumenten tegen de 6K. Wil je hierbij dan optellen de 13e maand en/of winstdeling en/of bonus etc., dan kost je in de basis bijna 7.5K. En hier zit nog geen cent aan "omgeving" bij zoals laptop / bureau / vergoedingen / smartphone / leaseauto etc.

Ik vind het mooi maar je "kost" dus omgerekend tegen de 50 Euro per uur. En de 35 uit je rekenvoorbeeld is dan voor de rest van het bedrijf.

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-01 19:37
Ik zou beginnen met gewoon eerst eens rond te kijken. Werk zat in nogal wat sectoren, geen beter moment om eens rond te kijken dan nu.

Onderhandelen gaat zoveel lekkerder met iets achter de hand

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Yucon

*broem*

Ik zou dit niet als startpunt van een onderhandeling zien, maar vriendelijk laten weten dat ik met zo'n startpunt besloten heb buiten de deur verder te kijken. En daar vriendelijk (!) aan toevoegen dat het ze natuurlijk vrij staat een nieuw eerste bod te doen.

De sleutel is duidelijk maken dat je niet met je laat sollen. Maar wel zodanig dat ze je geen onaangenaam persoon gaan vinden.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[Voor 131% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:55]

• Pizza_Boom
Cocytus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik snap je redenering ("namelijk") niet helemaal. Ik ben weliswaar niet zo bekend met detachering, maar ik ken niet zoveel partijen die aan hun afnemers gaan vertellen wat hun exacte marge is; dat lijkt me niet echt een handig businessmodel. "Hoi, wil je deze widget van me kopen voor €10? Ik heb ze even verderop voor €50 per 10 gekocht" klinkt namelijk niet als een aantrekkelijk aanbod.

Verder totale kruideniersmentaliteit van deze inhuurder; gewoon vertellen dat je had verwacht er flink op vooruit te gaan aangezien de marge van de detacheerder weg valt en dat als ze dat niet willen je wat anders gaat zoeken.
Alleen is onderhandelen over de marges bij detavast gewoon een onderdeel van het pakket. Het is immers gewoon een duur werving en selectie traject en daar wordt ook onderhandeld over de tarieven. In plaats van dat de recruiter direct betaald krijgt, blijf je 1000-2000-whatever uur in dienst van hun en stap je daarna over. Dat is de intentie. Tot die tijd ben je een uitzendkracht. En dus is het, omdat de bedoeling is dat je op den duur bij de opdrachtgever in dienst komt, ook van belang dat hij weet wat jouw salaris is.

Daarnaast is er nog een belang: die opdrachtgever is verantwoordelijk voor het gelijk inschalen van ingeleend personeel met zijn eigen staf. Die moeten qua beloning gelijk behandeld worden.

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:30
Wat vervelend.
Zelf noem je niet de hoogte van je salaris.
Het zou best kunnen zien dat je via de detachering een hoger salaris hebt dan wanneer je bij een bedrijf vast in dienst gaat. Sterker nog dit is heel vaak zo.

Aan jou de keus wat je wilt , vastigheid of een nieuw detacheringsproject. Zo moeilijk is het niet.

[Voor 3% gewijzigd door JKen op 18-02-2022 04:04]

• MAX3400

MAX3400

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

13e maand, gratificatie of hoe je het ook noemt zijn secundaire arbeidsvoorwaarden. Die gaan ze nu ineens als basis salaris rekenen?
Vakantiegeld: wettelijk verplicht en overal hetzelfde, dus ik snap niet wat die in een berekening doet om aan te tonen wat je gaat verdienen bij ze.

Van vakantiedagen en een gratificatie kun jij niet de maandelijkse boodschappen betalen.

Mijn opening zou zijn dat alles erbij gewoon de extra's zijn (vakantiedagen, 13e maand etc). Het gaat erom wat je nu bruto per maand verdient. Dat wil je gewoon gelijk houden en liefst meer natuurlijk,.

Ik weet niet wat je al besproken hebt, maar je kunt prima aangeven het opgestuurde salaris je oude salaris is. Jij bent *niet* verplicht te vertellen of aan te tonen wat je nu verdient.

Als ik het even heel snel lees: ze kopen jou in voor 66 euro per uur en zetten je weer weg voor 85 euro per uur? En dat wegzetten gaan ze blijven doen?

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 13:10
Tijdens mijn onderhandelingen kreeg ik de vraag: "Hoeveel verdien je nu?" waarop ik reageerde "Ik ben hier niet om mijn huidige salaris te bespreken."

Wees bereid om weg te lopen en een andere werkgever te zoeken.. alleen dan gaan ze jou serieus nemen..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

volgende keer tussen members only tags zetten ;)
(2021)
- bruto 3800€;
- 30 vakantiedagen;
- vakantiegeld.

(2022)
- bruto 3300€;
- 31 vakantiedagen
- 13e maand
- winstuitkering

Die ene vakantie dag zou ik ook wegstrepen en vakantie geld krijg je toch ook bij je je nieuwe werkgever ?

Trouwens 1x per maand of 1x per 4 weken uitbetalen ??? is best iets wat snel overheen gekeken kan worden een 13de maand word dan gebruikt om die paar weken die je eigelijk zou missen om aan te vullen.
Dus 12x 3300 en 13x 3300 kan dan heel anders uitvallen.
13x 4weken = 52 weken en dus niet een vol jaar .. alhoewel je salaris hoger is

13 per 4 weken x3.300 = 42.900 / 12 maanden = 3.575 per maand (maar dus ander bedrag per 4 weken)

Je kan ook nog een "pro-forma salarisstrook vragen" dan zie je wat je netto bijgeschreven krijgt.

Die 13de maand/winstuitkering is dat een vast percentage of een de mooie (kuch ) gunfactor van x percentage oid .. zou ik direct bij je collega's navragen. als je manager dat bepaald (de hoogte) dan zou ik niet op zijn blauwe ogen en mooie blond haar afgaan immers jij zit in onderhandeling over de vaste basis inkomen toch ?

thuiswerken (vergoeding o.a internet en bureau) en reiskosten zeker niet vergeten.

leest meer dan reageert

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:35
Koffie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:14:

Vakantiegeld: wettelijk verplicht en overal hetzelfde, dus ik snap niet wat die in een berekening doet om aan te tonen wat je gaat verdienen bij ze.
Even ter verduidelijking, dat is zeker niet overal hetzelfde. Er is een wettelijk minimum percentage. Mijn werkgever wijkt daar bijvoorbeeld met 2% omhoog vanaf. Daarnaast mag je vakantiegeld maandelijks uitkeren als dat in je contract staat. Het mag echter niet verstopt zitten in je loon en moet als losse waarde op de loonstrook staan.

Doordat in dit geval het bedrijf het vakantiegeld meerekent in het loon, gaat TS er dus in salaris op achteruit ten opzichte van wat hij bij de detacheerder heeft. Daar kan hij simpelweg mee akkoord gaan of niet.

Persoonlijk zou ik het ook gewoon zo aanvliegen: ik heb dit als basisloon in bij de detacheerder. Doordat jullie daar nu vakantiegeld vanaf trekken evenals de 13de maand, ga ik er maandelijks op loon op achteruit. Daar ga ik niet mee akkoord, dus ik doe het volgende tegenvoorstel.....
En daar dan of aangeven dat het basisloon van de detacheerder het minimum is en daarop het vakantiegeld en 13de maand wordt berekend of het nog iets hoger zetten omdat ze je graag willen hebben en de kosten in NL zijn gestegen en dat zij anders weer iemand anders moeten zoeken en inwerken.

Signature here?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
SunnieNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:37:
Even ter verduidelijking, dat is zeker niet overal hetzelfde. Er is een wettelijk minimum percentage. Mijn werkgever wijkt daar bijvoorbeeld met 2% omhoog vanaf.
Aangezien het gewoon hetzelfde belast wordt, heeft dat niet zo veel nut. Vandaar dat het overgrote deel van de werkgevers gewoon die 8% gebruiken.

https://niels.nu

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-01 11:40
Jij moet gewoon kijken wat deze functie binnen het bedrijf oplevert. Het maakt niet uit wat je daarvoor of bij een ander verdiende. Dat is mijn tip aan een ieder. Bedrijven vragen altijd naar je huidige salaris. Wat heeft dat er mee te maken? De functie is ingedeeld in een schaal. Het bedrijf geeft een waarde aan die functie. Die waarde is van toepassing. Niet wat je hiervoor of vroeger of bij de detacheerder verdiende. Zo moet je het spelen m.i..

Emos

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Emos schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:47:
Jij moet gewoon kijken wat deze functie binnen het bedrijf oplevert. Het maakt niet uit wat je daarvoor of bij een ander verdiende. Dat is mijn tip aan een ieder. Bedrijven vragen altijd naar je huidige salaris. Wat heeft dat er mee te maken? De functie is ingedeeld in een schaal. Het bedrijf geeft een waarde aan die functie. Die waarde is van toepassing. Niet wat je hiervoor of vroeger of bij de detacheerder verdiende. Zo moet je het spelen m.i..
Ik zit in een andere branche, maar ik vraag om te kijken naar de totale balans en salaris van de medewerker. exacte salaris hoef ik niet te weten indicatie wel. Als die niet passend is, meteen bespreekbaar maken zodat we elkaar tijd niet te lopen verdoen. Dat is zonde.

Op dit moment is het lastig. Ja, ik kan een nieuwe iets hoger inschalen want "arbeidsmarkt". Dat is de kosten niet. Maar als dat de balans uit het team haalt en ik daarmee eigenlijk iedereen omhoog moet trekken, wordt het een duur geintje.

Ik kijk dus naar het salaris van de kandidaat, wat er gevraagd wordt, wat er aan ervaring wordt meegenomen, hoe ik dat moet wegen en dat totaal plaatje hoe zich dat verhoudt met de mensen die er zitten. En dan is er soms vreugde en soms teleurstelling. Ook afhankelijk van wat de vorige sector was. Was dat gehandicaptenzorg c.q. kinderopvang -> bied ik bijna altijd meer dan de kandidaat verwacht. Is de achtergrond b.v. commerciële sector, is de teleurstelling wat groter. Ik tel de ervaring ene stuk minder en zit meestal ook met salaris per definitie lager.

En vergelijk met als ingehuurde kost je XX is niet helemaal terecht. Ingehuurde heeft ook het voordeel dat je aantal zaken niet hoeft te regelen (b.v. ziekte, ontslag, etc).

Kortom je onderhandelingspositie is primair afhankelijk van wat jij wil. Hoe graag wil je de baan en hoe veel wil je verdienen. Dat bepaald wat jij doet. Weglopen is altijd een optie, zeker in de huidige markt.

[Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 18-02-2022 13:57]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Slarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:50
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:55:
[...]

Ik zit in een andere branche, maar ik vraag om te kijken naar de totale balans en salaris van de medewerker. exacte salaris hoef ik niet te weten indicatie wel. Als die niet passend is, meteen bespreekbaar maken zodat we elkaar tijd niet te lopen verdoen. Dat is zonde.

Op dit moment is het lastig. Ja, ik kan een nieuwe iets hoger inschalen want "arbeidsmarkt". Dat is de kosten niet. Maar als dat de balans uit het team haalt en ik daarmee eigenlijk iedereen omhoog moet trekken, wordt het een duur geintje.

Ik kijk dus naar het salaris van de kandidaat, wat er gevraagd wordt, wat er aan ervaring wordt meegenomen, hoe ik dat moet wegen en dat totaal plaatje hoe zich dat verhoudt met de mensen die er zitten. En dan is er soms vreugde en soms teleurstelling. Ook afhankelijk van wat de vorige sector was. Was dat gehandicaptenzorg c.q. kinderopvang -> bied ik bijna altijd meer dan de kandidaat verwacht. Is de achtergrond b.v. commerciële sector, is de teleurstelling wat groter. Ik tel de ervaring ene stuk minder en zit meestal ook met salaris per definitie lager.

En vergelijk met als ingehuurde kost je XX is niet helemaal terecht. Ingehuurde heeft ook het voordeel dat je aantal zaken niet hoeft te regelen (b.v. ziekte, ontslag, etc).

Kortom je onderhandelingspositie is primair afhankelijk van wat jij wil. Hoe graag wil je de baan en hoe veel wil je verdienen. Dat bepaald wat jij doet. Weglopen is altijd een optie, zeker in de huidige markt.
Als je elkaars tijd niet wil verdoen dan kun je beter meteen de salaris range in de vacature vermelden. Dan kost het de kandidaat ook geen tijd om een motivatiebrief te maken of een gesprek voor te bereiden.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Slarno schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Als je elkaars tijd niet wil verdoen dan kun je beter meteen de salaris range in de vacature vermelden. Dan kost het de kandidaat ook geen tijd om een motivatiebrief te maken of een gesprek voor te bereiden.
Eens. En als je denk dat we wat laag zitten, bel even. Maar helaas zijn er ook de nodige mensen die zo overtuigd zijn van zichzelf dat ze denken dat er nog meer uit te halen is als ze maar goed onderhandelen. En pas op het einde daarmee op te proppen komen. En zeer teleurgesteld zijn.

Kan je zelf hele bloemlezingen geven van mensen die boos zijn dat ze een afwijzing krijgen en daarover contact opnemen en hele betogen houden. En dan alleen maar bevestigen dat we blijkbaar de juiste keuze gemaakt hebben ;)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

"Sorry, 3300 is te weinig, daar doe ik het niet voor. Bedankt voor het aanbod." - en vast op zoek gaan naar wat anders. Er is werk genoeg, ook in jouw regio. Haal je emotie eruit, dat wordt gebruikt.

Als je een tegenbod doet kom je altijd ergens ertussen uit, dus als jij nu zegt: ach 4k lijkt me wel goed - dan gaat dat dus ergens uitkomen op 3500. Vergeet niet, dit is het spelletje van de werkgever en niet van jou. Jij wilt gewoon je werk doen.

Informatie gedeeld tussen bedrijven, dat moeten ze zelf weten. In het morele afvoerputje ligt het geld altijd op de laagste plaats, blijkt maar weer.

ping 127.212.23.124

• Pizza_Boom
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:52:
Eens. En als je denk dat we wat laag zitten, bel even. Maar helaas zijn er ook de nodige mensen die zo overtuigd zijn van zichzelf dat ze denken dat er nog meer uit te halen is als ze maar goed onderhandelen. En pas op het einde daarmee op te proppen komen. En zeer teleurgesteld zijn.

Kan je zelf hele bloemlezingen geven van mensen die boos zijn dat ze een afwijzing krijgen en daarover contact opnemen en hele betogen houden. En dan alleen maar bevestigen dat we blijkbaar de juiste keuze gemaakt hebben ;)
Precies. Verschrikkelijk irritant en zonde van je tijd. Dan geef je aan x te willen verdienen, komt men met een bod van x-300 of x-500... En vervolgens boos en teleurgesteld, want het bedrijf heeft er zo veel tijd in gestoken. Ja, ik niet dan?

Oh, wacht, je had het over kandidaten?
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:55:
Eigenlijk zeg je dus gewoon dat je het grootste deel van je medewerkers onderbetaald?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pizza_Boom schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:13:
[...]
Precies. Verschrikkelijk irritant en zonde van je tijd. Dan geef je aan x te willen verdienen, komt men met een bod van x-300 of x-500... En vervolgens boos en teleurgesteld, want het bedrijf heeft er zo veel tijd in gestoken. Ja, ik niet dan?

Oh, wacht, je had het over kandidaten?
Yep. Als bedrijven dat doen ook niet netjes. Maar zit in overheid en semioverheid. Dus zitten de schalen zo vast als beton.
Eigenlijk zeg je dus gewoon dat je het grootste deel van je medewerkers onderbetaald?
Vergeleken met bedrijfsleven zeker. Inclusief mezelf.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 12:02

LankHoar

Langharig tuig

Jouw inkomen is een spel? Ha, daar zou ik snel klaar mee zijn. Eenmaal een tegenaanbod dat fatsoenlijk is, en zeker niet nog weer heen en weer. Gewoon duidelijk maken "dit wil ik" en indien dat niet geaccepteerd word zou ik lekker blijven zitten bij je huidige detacheerder, en ondertussen zoeken naar wat beters.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• Pizza_Boom
LankHoar schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:48:
Jouw inkomen is een spel? Ha, daar zou ik snel klaar mee zijn. Eenmaal een tegenaanbod dat fatsoenlijk is, en zeker niet nog weer heen en weer. Gewoon duidelijk maken "dit wil ik" en indien dat niet geaccepteerd word zou ik lekker blijven zitten bij je huidige detacheerder, en ondertussen zoeken naar wat beters.
Nouja, onderhandelen is wel een spelletje... Alleen, wel binnen het normale. 1k onder wat je waard bent is geen spelletje meer, das gewoon een belediging.
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:46:
Yep. Als bedrijven dat doen ook niet netjes. Maar zit in overheid en semioverheid. Dus zitten de schalen zo vast als beton.
Ah... Ja.
Vergeleken met bedrijfsleven zeker. Inclusief mezelf.
En dat verklaart ook dit...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 18:32

PcDealer

HP ftw \o/

MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Allicht reken ik te snel (of met oude methodes).
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/ via deze berekening is het werkgeversstuk ook te berekenen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Anoniem: 459533

Mijn tip: gewoon je bod neerleggen,van dit wil ik. Als ze niet akkoord gaan dan zeggen: dan bedank ik jullie voor al het goede en voor al het niet goede bedank ik niet. Daarna netjes bij weglopen.

Ik geef het 10 minuten en ze komen wel terug. Zo niet, jouw winst en hun verlies ik zou me niet laten onder betalen. Kwaliteit kost geld, wil je voor dubbeltje op eerste rang? Zoek vrolijk verder...

• MAX3400

MAX3400

Pizza_Boom schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:39:
[...]
Nouja, onderhandelen is wel een spelletje... Alleen, wel binnen het normale. 1k onder wat je waard bent is geen spelletje meer, das gewoon een belediging.
Wat is "waard"???

Zoals ik eerder al berekende en benoemde: ze bieden (!!!) 22.50 en een beetje per uur bruto. Topicstarter "rekent" met offertes van 85 per uur. En vind dat het leeuwendeel zijn "waarde" is.

Sorry. Als iemand 22.50 geboden wordt maar zelf dan berekent/rekent met een factor 3 tot 4 meer qua waarde, dan zit het probleem toch echt tussen keyboard & stoel. Niet in de laatste plaats omdat ik nog steeeeeeds niet teruglees waarom topicstarter denkt bedrag X te moeten verdienen. Geen argumenten. Geen opleiding t.o.v. collega's. Geen marktverlijking. Niks.

/Edit: en voor degenen die last hebben met rekenen

al met al is hun voorstel zo'n €150,- bruto per maand LAGER dan de detacheerder.
Het topic is aangemaakt omdat het over minder (!!!) dan 1 Euro bruto gaat per uur in verschil. Niks 1K handel. Niks "duizenden Euro's per maand" verschil. Gewoon 94 miezerige centen per uur verschil bij een werkmaand van 160 uurtjes.

[Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 18-02-2022 22:49]

• janvanpuffelen
  • Laatst online: 23-04-2022
Nee. Het zijn persoonsgegevens. Het is niet noodzakelijk om ze te delen. Ook heb je geen toestemming gegeven. Dit is een datalek. Kan je melden bij autoriteit persoonsgegevens.
Het blijft een onderhandeling. Je kunt gewoon aangeven wat je wilt. Wat je ooit verdiende is niet relevant. Er is ook krapte op de arbeidsmarkt, dus wergevers zijn niet in de positie om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Heb deze situatie ook meegemaakt bij een detacheerder, ik was echter niet van plan deta vast te doen maar kreeg een aanbod. Achteraf bleek de salesmanager vrienden te zijn met de manager, dus het was niet heel raar dat mijn aanbod 50 euro boven mijn detachering salaris lag. Alleen geen bonus systeem als je x uur per maand declarabele uren draaide, geen trainingen (hoewel dat altijd gezeik was om te krijgen). Het was secondair gezien een stap achteruit.

Had het prima naar mijn zin op deze plek en met tranen in mijn ogen aangegeven dat ik niet ging tekenen. Ben vervolgens een paar maanden op de bank belandt (was tijdens de 2008 crisis) en toen de detacheerder ging dreigen met ontslag een andere job gevonden waar ik er 1000 euro per maand op vooruit ging in een junior positie. Binnen 2 jaar zat ik op een verdubbeling van mijn salaris.

Heb nu nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik in de detachering 8 jaar heb rondgelopen. Dit had niet meer dan 3, max 4 jaar mogen duren zodat ik deze externe ervaring had opgedaan. Intern bij bedrijven heb ik zo veel meer genoegdoening uit gehaald, het gevoel zelf iets op te bouwen, onderdeel te zijn van de missie van het bedrijf. Inmiddels ben ik na jaren intern nu gaan ZZP'en. De markt is zo overspannen dat dit ook een redelijk makkelijkere stap is nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:08

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik krijg een beetje de kriebels van heel de discussie. Met name omdat er allemaal wordt uitgeplozen over wat het voor bedrijf X, Y kost en wat jij dan krijgt en blablabla. Serieus, compleet irrelevant.

Jouw kostprijs, niet relevant. Heb jij niets mee te maken want je runt geen bedrijf. Ik ga niet eens de discussie voeren over dit bedrag.

Wat is wel relevant?
Je verdient nu:

bruto 3800€;
* 12 * 1.08 = 49.248 bruto/j

Je aanbod is:

bruto 3300€;
(* 12 * 1.08) + 3300 = 46.068 bruto/j

Ik reken die netto onkostenvergoeding niet mee want ik vind dat financieel gezien niets (ik noem maar, dat kan je niet mee nemen in je hypotheek berekening). Die winstuitkering neem ik ook niet mee. Zelfde verhaal en zie ik als een bonus die mogelijk niet eens gegarandeerd is. Dit is allemaal hetzelfde als "gratis lunch" en "pingpong tafel beschikbaar".
Ik heb overigens de berekening gemaakt met de half verspreide informatie in dit topic, dus ja, misschien zit er ergens nog een flaw in.

Het enige wat nu boeit is dat jij tevreden bent en jij bent de gene die een contractuele verplichting aangaat met bedrijf X. Dus als je het puur en alleen objectief bekijkt, heb je gewoon echt een zaad voorstel gekregen, helemaal als je al weet dat ze weten wat je nu verdiend.

Nu kun je, of het bedrijf, wel zeggen van "het is een spel", dat onderhandelen. Dat is alleen zo als je als bedrijf kneiter gierig wilt zijn en FTE's als nummers ziet waar je winst op kan maken. Want als je gewoon goede werknemers wilt, dan ondersteun je die juist om te zorgen dat jouw bedrijf floreert. In plaats van dat je dus dozen zit te schuiven. Nu wil ik dat nog wel enigsinds nuanceren dat het prima mogelijk is om een beetje te onderhandelen, maar alleen als je al marktconform zit en niet iemand indirect beledigd met een associaal voorstel.

m.b.t. jouw opmerking
ik heb nu geen onderhandel positie
kuch bullshit kuch. Wat jij nu verdient is compleet irrelevant voor je onderhandelingspositie. Prima dat ze het weten, wat heeft dat voor effect? Komen ze met het argument van "ja maar je verdient nu X, dus dan geven wij niet meer"? Ok, dan ga je toch naar een compleet ander bedrijf die niet zo bekrompen is. Even heel cru gezegd ben jij het product en met deze markt heb je de perfecte positie om te zoeken naar wat jij wilt.

------------------------

Zo, onder aan de streep moet jij nadenken over wat je wilt en dat gaat verder dan geld. Wat vind je leuk om te doen en waar ben je naar op zoek qua salaris? Want het kan namelijk best zijn dat je al prima marktconform verdient en dat je jezelf rijk rekent. Dat beide bedrijven hele mooie bedrijven zijn, maar jouw waarde (misschien terecht!) minder zien dan dat ze je al belonen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel.

Op het moment dat jij dat weet, kan jij pas gaan kijken wat je wilt gaan doen en kan je ook een bedrijf zoeken waar je dan een match mee hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon initiatief nemen en gaan solliciteren. Je kan hier nu heel veel over nadenken maar dat gaat jou niet helpen. Neem zelf controle over je carrière.

De markt is nu goed en met detacheren zet je alleen maar een extra partij er bij die van jouw geld afknibbelt. Dat heb je nu niet echt nodig want er is werk zat met veel betere voorwaarden, en als je meerdere concrete aanbiedingen hebt dan heb je ook een positie om onderling te onderhandelen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Rondkijken. Er is geen handvol maar een land vol toko's die allemaal zitten te springen om IT'ers. Je huidige werkgever heeft, al dan niet opzettelijk, en fout gemaakt en je beoogde werkgever gebruikt dat om "slim" te zijn. Wil je daar echt aan de slag?

Zelf ooit overwogen over te stappen van de grootste speler in NL in mijn markt naar een kleinere toen ik nog vroeg in m'n carrière zat. Dat bedrijf had heel veel ex-werknemers van die grote partij en kende de salarisschalen goed. Ze zaten te springen om volk, maar ik kreeg ook van die magere aanbiedingen. En maar niet begrijpen waarom ik "nee" zei. Snel daarna internationaal verhuisd met veel betere aanbieding en daarna goede stappen gemaakt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 16:54

t_captain

Moderator General Chat
Ik denk dat deze praktijk veel voorkomt. Heel lang geleden ook al meegemaakt.

De werknemer hoopt op een flinke loonsprong, maar dat gaat niet zomaar gebeuren want de klant wil juist het voordeel van de uitgeschakelde tussenhandel geheel zijn kant op trekken.

Wees bereid om een andere baan te zoeken. En geef gewoon aan dat je niet tevreden bent met de beloning die je bij de detacheerder krijgt.

De randen van het speelveld zijn duidelijk:
- ondergrens is eerste bod van klant
- bovengrens is 66x1600 all-in per jaar is ongeveer 5800 bruto
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee