Ik wil de fiets schade verhalen. Hoe begin je zo iets?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02 01:31
Hi beste Tweakers,

3 dagen geleden kreeg ik een ongeluk met mijn elektrische fiets
Mijn voorwiel en mijn dure draadloos oordopje zijn hierdoor verwoest.
Nu wil ik de schade bij diegene die dit heeft veroorzaakt verhalen. Waar begin je zo een proces?
De politie was gelukkig aanwezig en heeft een kopie gemaakt van onze gegevens.
We hebben ook onderling onze gegevens uitgewisseld.
Ik heb aansprakelijkheidsverzekering maar geen rechtsbijstandverzekering.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Je verzekering bellen, de gegevens van de boosdoener meesturen en dan als het goed is pakken zij het voor je op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Schade melden bij je verzekering of tussenpersoon, die gaat dat dan weer verhalen op de tegenpartij.

Great minds think alike, 4 relevante reacties op hetzelfde moment.

[ Voor 30% gewijzigd door Diederik op 10-02-2022 13:03 ]

Invoegen doe je zo!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:59

Roozzz

Plus ultra

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon een formulier invullen voor de verzekering (en hopen dat die persoon verzekerd is, want dat is niet iedereen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32
Als het gaat om een ongeval met auto aanrijding , kan het best zijn dat het voor de veroorzaker in het voordeel is je een complete nieuwe fiets voorwiel en oordoppen te vergoeden ipv dat zijn premie wellicht omhoog gaat en weer bij 0 schadevrije jaren begint.

Wil hier niet mee aangeven dat je er ook echt wat aan moet doen, je kan het even pingen met diegene (als die bereid en redelijk is) just saying...

[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 10-02-2022 13:08 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Ralfefernandes1
Marzman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:59:
Gewoon een formulier invullen voor de verzekering (en hopen dat die persoon verzekerd is, want dat is niet iedereen).
Stel dat diegene is niet verzekerd? Hoe kan ik nog de schade verhalen?
Diegene die dit heeft veroorzaakt komt uit Syrië, en woont drie jaar in Nederland. Ik ga alvast er van uit dat hij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
Turismo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:06:
Als het gaat om een ongeval met auto aanrijding , kan het best zijn dat het voor de veroorzaker in het voordeel is je een complete nieuwe fiets voorwiel en oordoppen te vergoeden ipv dat zijn premie wellicht omhoog gaat en weer bij 0 schadevrije jaren begint.

Wil hier niet mee aangeven dat je er ook echt wat aan moet doen, just saying...
Als het goed is gaat dat via de legale weg ook zo. Heb ook eens wat kleine schade bij iemand veroorzaakt en dat is gewoon via de beide verzekeringen gelopen. Mijn verzekering heeft dat destijds gewoon als mogelijkheid genoemd: zelf - via de verzekering - betalen en geen consequenties voor schadevrije jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
Ralfefernandes1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:08:
Diegene die dit heeft veroorzaakt komt uit Syrië, en woont drie jaar in Nederland. Ik ga alvast er van uit dat hij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft.
Nou missen we hier nog een stukje essentieële informatie: was het een aanrijding tussen een fiets (jij) en een auto (die persoon uit Syrië)?

Indien auto: in principe zijn auto's hier verplicht minimaal WA verzekerd. De kans is best groot dat dat hier dus het geval is.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32
vanaalten schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:09:
[...]

Als het goed is gaat dat via de legale weg ook zo. Heb ook eens wat kleine schade bij iemand veroorzaakt en dat is gewoon via de beide verzekeringen gelopen. Mijn verzekering heeft dat destijds gewoon als mogelijkheid genoemd: zelf - via de verzekering - betalen en geen consequenties voor schadevrije jaren.
Oh oke, dat is goed om te weten, heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, en hoop dat ik het nooit nodig zal hebben ook.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Ralfefernandes1
vanaalten schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:11:
[...]

Nou missen we hier nog een stukje essentieële informatie: was het een aanrijding tussen een fiets (jij) en een auto (die persoon uit Syrië)?

Indien auto: in principe zijn auto's hier verplicht minimaal WA verzekerd. De kans is best groot dat dat hier dus het geval is.
diegene fietst met zijn elektrische fiets op eenrichtingsverkeer fietspad.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ralfefernandes1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Op dezelfde manier, maar dan wordt het moeilijker. Als die persoon vluchtelingstatus en geen geld heeft dan zal er weinig te halen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ralfefernandes1
Marzman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Op dezelfde manier, maar dan wordt het moeilijker. Als die persoon vluchtelingstatus en geen geld heeft dan zal er weinig te halen zijn.
Waarom zou eigenlijk moeilijk zijn om bij een vluchteling de schade te verhalen?

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-05 14:01
Ralfefernandes1 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Waarom zou eigenlijk moeilijk zijn om bij een vluchteling de schade te verhalen?
"Kale kip"

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Het is hier geen Huiskamer: reageren met 'n plaatje is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 10-02-2022 18:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Turismo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:06:

Wil hier niet mee aangeven dat je er ook echt wat aan moet doen, je kan het even pingen met diegene (als die bereid en redelijk is) just saying...
Dat boeit nu niet. Vaak kan je dan naderhand ook kiezen om het schadebedrag wat is uitgekeerd te betalen aan je verzekeraar en daarmee het af te doen. Dat is echter het probleem van de tegenpartij. Maar dat is totaal niet relevant voor de topicstarter, want die wil gewoon schadeloos gesteld worden. Door wie of wat boeit niet, als het maar gebeurt.

Je meldt het bij je eigen verzekeraar, zoals eerder al gesteld is. Deze zal dan contact opnemen met de tegenpartij. Zij handelen het dan verder af.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
De topicstart en vervolgreacties blinken niet uit in aanwezig informatie.

Maar het begin is altijd hetzelfde: stel de partij die je verantwoordelijk houdt voor schade schriftelijk aansprakelijk. Vervolgens wacht je op de reactie.

• Ralfefernandes1
thunder8 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Dat boeit nu niet. Vaak kan je dan naderhand ook kiezen om het schadebedrag wat is uitgekeerd te betalen aan je verzekeraar en daarmee het af te doen. Dat is echter het probleem van de tegenpartij. Maar dat is totaal niet relevant voor de topicstarter, want die wil gewoon schadeloos gesteld worden. Door wie of wat boeit niet, als het maar gebeurt.

Je meldt het bij je eigen verzekeraar, zoals eerder al gesteld is. Deze zal dan contact opnemen met de tegenpartij. Zij handelen het dan verder af.
Bedankt.
Mijn verzekeraar (ING) heeft mij zojuist naar DAS.nl doorverwezen en ze gaan verder dit afhandelen.

• Ralfefernandes1
sassymousasi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:59:
Je verzekering bellen, de gegevens van de boosdoener meesturen en dan als het goed is pakken zij het voor je op.
Zojuist gedaan. ze gaan verder dit afhandelen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
Reken er wel op dat dit een bijzonder langdurig proces is. Als het om een paar honderd euro gaat zou ik het persoonlijk laten gaan.

Maargoed; de aanname dat een Syrier geen verzekering zou hebben omdat hij pas 3 jaar in NL is, is gevaarlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 10-02-2022 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je de gegevens van de veroorzaker hebt zou je die persoon ook eerst even een berichtje kunnen sturen met de vraag hoe dit op te lossen.

Heb je al een inschatting wat de kosten zijn?

• Ralfefernandes1
Sethro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:55:
Als je de gegevens van de veroorzaker hebt zou je die persoon ook eerst even een berichtje kunnen sturen met de vraag hoe dit op te lossen.

Heb je al een inschatting wat de kosten zijn?
Ik heb gisteren mijn elektrische fiets naar de fietsmaker meegenomen. Aanstaande zaterdag krijg ik meer te horen over de totale kost. Zodra ik de offerte krijg, ga ik hem meteen inlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een klein voorzetje (zeker omdat het woord asielzoeker nogal los gebruikt wordt): als het een migrant is die op dit moment verblijft in een officieel asielzoekerscentrum in afwachting van een definitieve vergunning, dan kan je even contact zoeken met het COA om te informeren naar de aansprakelijkheid.

Is het een asielzoeker die nog wel in het proces zit om "Nederlander" te worden maar niet in een daadwerkelijke opvang van het COA, dan is vaak (niet altijd) deze persoon bekend bij de gemeente en is de gemeente losjes verantwoordelijk voor de aansprakelijkheid.

Is degene volledig "toegelaten" tot Nederland, dan is het geen asielzoeker (sic) meer en is het een normaal civiele zaak om de schade vergoed te krijgen. Of je dan met politie & verzekeraar tot een waterdichte zaak & oplossing komt, dat valt te bezien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1