Vraag

• Phomer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01 16:35
Twee weken geleden heb ik de overstap gemaakt van de POCO X3 NFC naar een Samsung Galaxy A52S.
Na alles ingesteld te hebben en de app overgezet te hebben het toestel naar alle tevredenheid in gebruik genomen.

Na 3 dagen kwam ik op werk. Een VO school waar ik zelf deel uitmaak van het ICT team, waar afgelopen zomer het gehele netwerk is vernieuwd, kreeg ik geen verbinding met WIFI. Soms wel verbinding, maar dan met een uitroepteken! erbij en dus geen internet. Eenmaal thuis gaf mijn DECO M9 Plus netwerk opeens ook problemen voor mijn M52. Zelfde probleem, WIFI met uitroepteken.

Soms werkt alles na WIFI aan/uit, soms is er een reboot nodig en soms werkt niets.
Wat ik al wel heb geprobeerd is:

-Factory reset met daarbij een handmatige installatie van de App
-Thuisnetwerk opnieuw opstarten
-Samsung store apps updaten
-Android store apps updaten

Zelf had ik nog bedacht om er een andere ROM op te knallen, maar aangezien het om een nieuw toestel gaat, vind ik eigenlijk dat het op een andere manier ook opgelost moet kunnen worden.
Ik hoor graag als iemand hier ideeën over heeft!!

Groet Paul

Alle reacties

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als het bij meerdere netwerken gebeurd, en ook als je hem een factory reset geeft en dan niets van backups terug zet, dan heb je het gewoon over een garantiekwestie.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb gisteren een Samsung update UI4 gehad. Ik zat thuis, dus de update zou over Wifi moeten gaan.
Tot mijn stomme verbazing bleek ik/Samsung 250MB bij mijn provider BEN te hebben verbruikt.

Geen idee of het hieraan gerelateerd is:
Heb nog wat zitten snuffelen, en er blijkt 1GB "veilige Wifi" voor een abonnement te lopen, wat gratis is voor een maand. Ik snap niet waar of bij wie dit abonnement loopt. Ik heb het zeker niet besteld. Het schijnt te gaan om een VPN voor openbare Wifi netwerken. Er is hier geloof ik ook eentje van de gemeente.

• Phomer
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:44:
Als het bij meerdere netwerken gebeurd, en ook als je hem een factory reset geeft en dan niets van backups terug zet, dan heb je het gewoon over een garantiekwestie.
Bedankt voor je reactie!
Wat ik niet bij gezet heb is dat, ik hetzelfde probleem een week eerder had met een andere, ook gloednieuwe telefoon, de M52 5G.

Dus ik ben me ervan bewust dat terugsturen een optie is. Maar om nu weer het hele proces in te gaan ...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42
Hetzelfde probleem op meerdere telefoons op meerdere netwerken klinkt inderdaad onlogisch dat het aan de telefoons zou liggen.

Je hebt niet per ongelijk dezelfde SSID op school en thuis dat daar iets door van slag raakt?

• Phomer
swhnld schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:39:
Hetzelfde probleem op meerdere telefoons op meerdere netwerken klinkt inderdaad onlogisch dat het aan de telefoons zou liggen.

Je hebt niet per ongelijk dezelfde SSID op school en thuis dat daar iets door van slag raakt?
Hetzelfde probleem, op twee verschillende (nieuwe) Samsung telefoons. Op verschillende netwerken. Eigenlijk op alle netwerken als ik even terug denk. Verschillende SSID's uiteraard. Alle netwerken in beiden telefoons ook handmatig opnieuw toegevoegd.

Wat ik me wel kan indenken is dat er wellicht een app roet in het eten gooit, maarja.. Hoe ga ik daar achter komen. En met de historie dat al deze apps ook gewoon werkte op mijn oude POCO X3 NFC, zonder dat de WIFI problemen had. (daarop had ik zelfs veel meer nutteloze app geïnstalleerd staat)

Dus is eigenlijk de enige conclusie dat er op deze nieuwe lijn van Samsung telefoons, 19 augustus 2021 en 4 november 2021 eerste prijsvermelding, een beperking zit op de ondersteuning van bepaalde netwerken.

[Voor 6% gewijzigd door Phomer op 11-02-2022 13:47]

• Phomer
Bruin Poeper schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:51:
Ik heb gisteren een Samsung update UI4 gehad. Ik zat thuis, dus de update zou over Wifi moeten gaan.
Tot mijn stomme verbazing bleek ik/Samsung 250MB bij mijn provider BEN te hebben verbruikt.

Geen idee of het hieraan gerelateerd is:
Heb nog wat zitten snuffelen, en er blijkt 1GB "veilige Wifi" voor een abonnement te lopen, wat gratis is voor een maand. Ik snap niet waar of bij wie dit abonnement loopt. Ik heb het zeker niet besteld. Het schijnt te gaan om een VPN voor openbare Wifi netwerken. Er is hier geloof ik ook eentje van de gemeente.
Ik ben helemaal up-to-date met alle stores en software. Ook heb ik even gekeken of er vage BLOCKS aanstaan bij Vodafone, maar ook daar is geen sprake van. 8)7

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42
Phomer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Hetzelfde probleem, op twee verschillende (nieuwe) Samsung telefoons. Op verschillende netwerken. Eigenlijk op alle netwerken als ik even terug denk. Verschillende SSID's uiteraard. Alle netwerken in beiden telefoons ook handmatig opnieuw toegevoegd.

Wat ik me wel kan indenken is dat er wellicht een app roet in het eten gooit, maarja.. Hoe ga ik daar achter komen. En met de historie dat al deze apps ook gewoon werkte op mijn oude POCO X3 NFC, zonder dat de WIFI problemen had. (daarop had ik zelfs veel meer nutteloze app geïnstalleerd staat)

Dus is eigenlijk de enige conclusie dat er op deze nieuwe lijn van Samsung telefoons, 19 augustus 2021 en 4 november 2021 eerste prijsvermelding, een beperking zit op de ondersteuning van bepaalde netwerken.
Er is wel een hint van duidelijkheid richting een oorzaak, want het werkt goed thuis totdat je met het schoolnetwerk verbinding maakt. Dus iets in of met dat netwerk, of het nu MDM instellingen zijn, of iets anders lijkt dit probleem te veroorzaken.
Enig idee wat er dan gebeurt, is er een aparte manier van verbinden, een app die je toevoegt speciaal voor school, beheersoftware vanuit school?
Samsung telefoons hebben Knox beveiliging software die mogelijk een interactie hebben met de school beheersoftware?
Maar er zullen ook leerlingen zijn met Samsung telefoons, en heb je die al horen klagen, of verbinden zij op een andere manier, of met een ander netwerk?

Makkelijkste oplossing lijkt voor nu een ander merk toestel.
Leukste oplossing is dit natuurlijk troubleshooten, maar dan zijn er meer details nodig zoals het soort netwerk, apparatuur, hoe je verbindt ermee, etc.

• Phomer
swhnld schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Er is wel een hint van duidelijkheid richting een oorzaak, want het werkt goed thuis totdat je met het schoolnetwerk verbinding maakt. Dus iets in of met dat netwerk, of het nu MDM instellingen zijn, of iets anders lijkt dit probleem te veroorzaken.
Enig idee wat er dan gebeurt, is er een aparte manier van verbinden, een app die je toevoegt speciaal voor school, beheersoftware vanuit school?
Samsung telefoons hebben Knox beveiliging software die mogelijk een interactie hebben met de school beheersoftware?
Maar er zullen ook leerlingen zijn met Samsung telefoons, en heb je die al horen klagen, of verbinden zij op een andere manier, of met een ander netwerk?

Makkelijkste oplossing lijkt voor nu een ander merk toestel.
Leukste oplossing is dit natuurlijk troubleshooten, maar dan zijn er meer details nodig zoals het soort netwerk, apparatuur, hoe je verbindt ermee, etc.
Heb gister navraag gedaan en er zijn geen leerlingen of docenten met soortgelijke problemen (1500 totaal).

Ruckus op school is nieuw, 1 jaar oud. Chipset nog niet bekend. Verder geen aparte software om aan te melden. Gewoon een open netwerk. Thuis heb ik Deco M9+ die op qualcom draaid. En verdere geteste netwerken zijn op de ziggo box geweest.

Thuis een oude Samsung Galaxy tab s en mijn vrouw heeft een Samsung M21 van een jaartje oud. Die geven geen problemen 🧐🤔🧐🤔🧐🤔🧐

Wat bedoel je precies met MDM?
En zolang ik het met mobiele data kan uitzingen gaat dit onderzoekje nog even door😎🤛

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-01 13:15
@Phomer is dit probleem bij jou uiteindelijk opgelost? Sinds enkele dagen overgestapt naar dit toestel en ervaar hetzelfde probleem.

• Phomer
Hey,

Ik heb het toestel kort in gebruik gehad, wel geïnformeerd bij Samsung, maar nooit feedback op het probleem gekregen. Alles was in orde met het toestel, alleen het wifi probleem deed zich nog steeds voor. Nooit een oplossing gevonden dus.

Uiteindelijk was mijn POCO X3 dus wel te fixen en kreeg ik deze terug van reparatie met een nieuw moederboard. Dus ik heb de Samsung doorverkocht. Overigens geen klachten gekregen van de koper tot dusver.

Hoop voor jou dat een update in de toekomst uitkomst gaat bieden!!
Succes!!

Groet PHOMER
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee