Toon posts:

4 schermen op 144Hz nvidia3070

Pagina: 1
Acties:
Hallo Allen

ik heb voor mijn racesimulator 3 medion schermen deze (2K) op gepikt die allen onder adaptive sync 144 hz zouden moeten ondersteunen. maar ik krijg ze naast mijn LG gl850 niet aan de praat.

ik heb alle settings in de monitoren zelf al getest maar zonder effect, dus ik doe een aanname dat er iets met mn vidcard niet goed gaat.

Ik heb een gigabyte 3070 8gb die beschikt over 2 DP en 2 HDMI poorten. ik gebruik dus 1 dp voor de LG en 1 dp en 2 HDMI 2.1 voor de medions. echter als ik in het Nvidia menuutje kijk zie ik bij adaptive sync de 4 schermen staan waarbij 2 helemaal niet goed zijn voor adeptive sync en de LG en 1 medion (de DP) die gereed zijn voor Gsync. echter de LG werkt perfect maar de MEdion zegt dat het scherm niet in de lijst staat voor ondersteunde schermen. En deze draait dus ook op 60 hz. en de 2 op hdmi dus ook.

het vreemde is dat als ik alle schermen afsluit en alleen maar 1 medion scherm aansluit, hij wel 144 hz weergeeft

Mijn vraag is dus eigenlijk wat is hier aan de hand, en de vraag erachter is een beetje zitten er restricties op gsync en hoeveel schermen daarin ondersteund worden. Ik begreep dat HDMI2.1 gewoon in staat moet zijn om 144 hz door te sturen.

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:20
Ja er zitten restricties op gsync. De schermen moeten het ondersteunen, in verleden zat er ook een ristrictie aan de aantal schermen die je aan kan sturen durf zo niet te zeggen of dat nog steeds is.

https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/ deze schermen worden zoiezo ondersteund.

Kun je de 3 Medions samen wel configureren?
Heb je in menu van de schermen g sync ook geconfigureerd?

Als ik jouw verhaal lees lijkt het bijna dat er een conflict ontstaat over de 2 poorten waar jij ook de LG op hebt aangesloten
ik heb zon beetje alle configs wel gehad maar die misschien nog net niet of ik kan het in ieder geval nog een keer proberen. ga ik vanavond even doen.

Yes ik heb de monitoren zelf op adeptive sync staan

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
https://www.pcgamer.com/d...uld-i-use-for-my-monitor/
Traditionally Nvidia’s G-Sync also required DisplayPort, and while AMD’s FreeSync is supported over some HDMI connections, adaptive sync technology has been baked as an option into the DisplayPort standard since 1.2a so adaptive sync DisplayPort monitors are much easier to find.

Nvidia has now decided to open up some G-Sync screens to variable refresh rate over HDMI, but only on newer models, with the firmware not made available to update older G-Sync panels.
Dus waarschijnlijk kun je G-Sync over HDMI gewoon vergeten met je huidige monitoren, aangezien die in 2019 op de markt zijn gekomen.
White Feather schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:50:
https://www.pcgamer.com/d...uld-i-use-for-my-monitor/

[...]

Dus waarschijnlijk kun je G-Sync over HDMI gewoon vergeten met je huidige monitoren, aangezien die in 2019 op de markt zijn gekomen.
kijk dat kan helpen tnx
Ik was er al een beetje bang voor, helaas voor de aanschaf niet over na gedacht aaangezien ik die info niet kon vinden. maar blijkbaar dus niet goed gezocht.

ik heb net wat verder kunnen testen en als ik 2 schermen aansluit over DP dan mag 1 in 144 de andere -ook al is de optie wel aanvinkbaar- helaas in 60 hz. dus blijkbaar kun je maar 1 scherm in 144 hz draaien

maar toch zie ik mensen spelen met 3 schermen in 144 hz dus zou het dan toch deels aan de videokaart liggen of toch aan de schermen?

[Voor 11% gewijzigd door WeeDzi op 10-02-2022 17:06]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee