Vraag

• JeroenS11
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09-2022
Mijn vraag...
Eind 2020 kocht ik een z490MB met een I5 10600k CPU.

Ik maakte een simpele OC in de BIOS. CPU clock ratio, Ring ratio, XMP profiel, Internal CPU Vcore op Adapt, CPU internal Vcore Offset op Legacy en CPU Internal Vcore Offset. Verder Speed shift OFF, Boost OFF, Ring to Core offset OFF, CPU Flex Ratio Override OFF.
In Windows 10 gaven CPU-Z en HWMonitor 5000MHz aan.

Nu ruimte tijd later staan deze beide weer op 4100MHz.
Het MB geeft nog steeds mijn gewenste 5000MHz aan.

Ik merk het nu pas weer, nu ik weer een programma draai wat meer van mijn CPU vraagt..

Kan dit met een Windows update te maken hebben dat de BIOS instellingen niet meer worden meegenomen.
En/of weet iemand hoe ik Windows kan aangeven de BIOS instellingen voorkeur te geven boven Windows of Intel instellingen die tijdens het opstarten worden ingeladen?

ps.aanvulling: mcupdate_GenuineIntel.dll heb ik hernoemd, maar geen verschil

Groet!

[Voor 3% gewijzigd door JeroenS11 op 10-02-2022 11:51]

Alle reacties

• JeroenS11
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09-2022
OK... ondanks dat mijn BIOS instellingen niet gewijzigd waren, een BIOS reset gedaan.
Vervolgens opnieuw instellen en OK, werkt weer naar behoren.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee