• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo

In ons toekomstig tuinkantoor wil ik ook een TV ophangen die 90 graden kan draaien. Nu heb ik via Pricewatch een paar beugels bekeken maar kom ik er niet helemaal uit. Een 40inch TV is 88,6cm breed, dus de afstand van het midden van de tv beugel naar de muur bij 90graden gedraaid moet minimaal 45cm zijn. Dit kan ik niet goed herleiden van de specificaties van de beugels, maar 1 laat duidelijk zien dat het werkt. Alleen vind ik deze erg prijzig (even duur als een tv bijna):

Dure beugel

Bij deze staat maximale wandafstand 525mm, dus deze zou ook voldoen?

Goedkopere beugel

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
@lolkejan Wij hebben al heel lang een 90 graden muurbeugel (kan maar één kant op 90 graden) van Vogel.
De EFW 8345 was het. Die gaat tot 50 inch. Is welk een dik object en dan niet op de tof manier zeg maar. Voordeel is wel dat het stevig oogt en stevig is.
De 8245 en 8145 kunnen kleinere formaat tv's aan.
We begonnen met een 40 inch tv en er hangt nu 48 inch aan. Denk dat die tot 50 inch gaat.

https://www.bol.com/nl/nl...yf5_zWaZAduAaAiMYEALw_wcB

Ruim goedkoper dan de tv :+. Maar nogmaals, het blijft een object en dus niet echt plat tegen de muur aan.
Je trekt de tv naar voren en draait hem dan haaks op de muur. Hij blijft dan plakken door een magneet.

[ Voor 66% gewijzigd door Arunia op 10-02-2022 09:34 ]

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:11
Via Bol kom ik op onderstaand overzicht van Vogel uit:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/R6YJXmLKYJwY/1200x966.jpg
De Vogel Wall 2345 en 3345 zouden dus geschikt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 09:32
Ik heb onderstaande beugel recent in gebruik genomen met een 43" monitor.

DQ Alpha Serie Turn 70cm

Scherm kan mooi ver van de muur zodat ik het scherm >180 graden kan draaien. Bij 90 graden t.o.v. de muur kan er nog een redelijke afstand (ca. 30cm) tussen scherm en muur gecreëerd worden wat voor mij nodig was. Beugel voelt stevig aan en doet verder wat hij moet doen. Vond twee maand geleden één voor € 35,- ze lijken momenteel wat moeilijker verkrijgbaar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 01:53
Ik ben erg tevreden over deze beugel, hiervoor had ik deze, maar die vertrouwde ik niet zo aangezien ik daar een 40" op had en naar een 55" ben gegaan, toen ging de oude beugel "verzakken".

Vaste locatie, vast netwerk.