Vraag

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-01 22:00
Hi mensen! Ik heb eigenlijk altijd een Samsung telefoon gehad en ben er altijd tevreden mee geweest. Ik ben van een S3 Mini, naar een S7 gegaan en 2 á 3 jaar geleden een S10e. Helaas merkte ik bij elke generatie het zelfde probleem: De batterij.. Mijn S10e heb ik nu altijd op batterij spaarstand en kom ik alsnog niet de hele dag mee door. Deels is dit wel afhankelijk van mijn gebruiksintensiteit, maar anderzijds heb ik ook al wat problemen gehad met deze telefoon dat deze met 30% batterij uitvalt met koud weer. Door omstandigheden heb ik mijn telefoon hiervoor niet voor reparatie kunnen sturen. Ook bepaalde dingen zoals Bixby en de OneDrive / Samsung Account popups ergeren mij, maar ik heb hier eerlijk gezegd ook niet veel onderzoek gedaan of dit iets is waar ik zelf wat aan kan doen.

Ik zoek een?
Ik zoek een telefoon met een goede camera, een goede batterij en mogelijkheden om de privacy te verbeteren. Of de privacy problemen nou wel of niet waar zijn: Telefoons zoals OnePlus, Oppo, Huaweii e.d. vallen voor mij persoonlijk af.

Wat is je budget?
400-700 euro. Via Samsung kan ik mijn oude toestel voor 190 euro inruilen, en is er een cashback actie aanwezig. De S22 zou ik na het verkopen van de oortjes naar schatting voor 500-550 euro kunnen aanschaffen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het belangrijkste is foto's en filmpjes kunnen maken. Ik ben geen diehard fotograaf en wil niet met een DLSR op zak lopen. Voor de rest zijn het geen intensieve doeleinden zoals gaming. Misschien af en toe een videotje bijsnijden, maar dat is het dan ook wel. Vooral veel webbrowsen..

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik dus de S22 tegengekomen, en vroeg ik mij af of Apple en andere merken zoals Nokia nog het overwegen waard zijn. Nokia komt volgens mij veel tekort op het gebied van camera, en eigenlijk is Apple mij te duur. Ook weet ik niet hoe goed het qua privacy gesteld staat. Hetzelfde met Nokia geld ook voor Fairphone. Het voelt wel als de meest privacykundige telefoon, maar de specs en camera vallen dus tegen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan ik de Samsung problemen oplossen? Zoals de software problemen, meer denken aan privacy, batterij, etc. Eigenlijk wil ik gewoon een telefoon kopen die 4 jaar mee gaat! Als het niet voor de batterij was, dan hield ik mijn S10e namelijk wel.. Maar met de aanschafprijs waarvoor ik hem gekocht had en de inruilprijs die Samsung nu bied is het veel aantrekkelijker voor mij om een nieuwe telefoon te kopen ipv een reparatie.

[Voor 20% gewijzigd door Kiragi op 09-02-2022 21:52. Reden: Te vroeg gepost!]

Alle reacties

Eerst de makkelijkste vraag, ja, de software problemen kun je oplossen door of de meldingen te volgen en de boel goed in te stellen, of door de meldingen te blokkeren, of door apps te verwijderen die meldingen geven voor zover toegestaan.

Dan de accu. Neem de S21 FE, de accu is veel groter dan in de S22, en de S21 FE heeft nog 4 jaar en 9 maanden updates gegarandeerd, loopt gelijk op met de S22.
Hier de toestellen naast elkaar: https://tweakers.net/pric...;1648316;1781742;1786300/

Buiten Samsung als je niet Chinees wil kom je bij Sony uit, en die is duurder dan Samsung in vergelijking, maar heeft ook wel mooie videobewerking features, makkelijker met custom roms, etc.
Of pak een iPhone 13, is even mee leren omgaan, maar kun je ook mee bellen, internetten, etc. en heeft accu gebruik door zijn gesloten omgeving iets beter geoptimaliseerd.

[Voor 6% gewijzigd door swhnld op 10-02-2022 14:42]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:01

nst6ldr

Down with Big Tech.

@Kiragi tot in hoeverre is privacy belangrijk voor je? Want Android en iOS vallen dan af, waardoor je toestellen overhoud die niet zo'n beste camera hebben. Voordeel is in ieder geval wel dat Google-vrije Android gemiddled zo'n 1/3e langer doet met een accu (naar mijn ervaring).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je kijkt naar Motorola. Da's vrijwel stock Android, goede camera's en ze hebben ook modellen met extra grote accu:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:34:
Of je kijkt naar Motorola. Da's vrijwel stock Android, goede camera's en ze hebben ook modellen met extra grote accu:)
Hij wil geen Chinese merken.
Motorola = Lenovo = Chinees.

Nokia zou nog kunnen als Fins bedrijf.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

swhnld schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Hij wil geen Chinese merken.
Motorola = Lenovo = Chinees.

Nokia zou nog kunnen als Fins bedrijf.
8)7

Daar zit omdat het uit Finland komt ook echt geen spul in dat in China gemaakt is ofzo. 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

The Eagle schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:37:
[...]

8)7

Daar zit omdat het uit Finland komt ook echt geen spul in dat in China gemaakt is ofzo. 8)7
Dat is weer een andere discussie, iPhones worden ook in China gemaakt, maar Apple wordt gezien als Amerikaans.
Realme heeft fabrieken in India, maar is een Chinees merk (zusje van Oppo, Vivo en OnePlus).
Samsung is Koreaans maar fabrieken in Vietnam.
En ga zo maar door.

Lees dit maar door over Nokia (HMD Global):
https://www.techzine.eu/b...rything-enterprises-need/

[Voor 13% gewijzigd door swhnld op 14-02-2022 14:28]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee