Toon posts:

Bol.com vs Bol.com Plaza

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik klik regelmatig op een Plaza link, maar dan kom ik gewoon op Bol.com zelf uit met een hogere prijs.. hoe zit dit precies?

20:39 krijg ik een prijs alert: "Sony WH-1000XM4 (Zwart) beschikbaar voor € 239,-"
20:41 check ik hem.. (prijs 265, non-plaza).

pricewatch: Sony WH-1000XM4 (Zwart)
https://tweakers.net/pric...5c181289b6a919468e9c10ad8
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

• Killerbee437
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2022
Zelfde hier, krijg regelmatig een prijsalert terwijl de prijs in het alert helemaal niet overeen komt met de prijs in de shop. Bol.com Plaza lijkt inderdaad de grootste boosdoener. Alsof ze expres de verkeerde prijzen naar de pricewatch opsturen zodat mensen alerts krijgen en naar hun shop gaan om te kijken.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:58

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@Olaf van der Spek @Killerbee437 Hoewel wij overdag en 's avonds maximaal elk kwartier nieuwe prijzen ophalen (afhankelijk van hoe vaak een shop de feed updatet), wordt de prijsalert slechts 1x per uur verstuurd. Het waarom is mij nooit helemaal duidelijk geweest. Het kan dus zijn dat een prijsalert voor een 1 uur oude prijs geldt, zeker bij een goede aanbieding met weinig voorraad, kan deze met een tussentijdse update allang weer verdwenen zijn. Dat dit niet altijd handig is, kan ik mij voorstellen, dus ga ik dit topic verplaatsen naar Mooie Features, met de vraag of de frequentie van een prijsalert misschien kan worden verhoogd.

bol.com en bol.com Plaza zijn voor ons in feite 2 verschillende shops. bol.com is de shop die we allemaal kennen en met bol.com Plaza kom je ook bij bol.com uit, maar dan via een externe shop die via bol.com verkoopt. Vaak weten we ook welke shop precies en staat dat er ook bij in de prijslisting. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat shops views gaan creeeren door valse prijzen onze kant op te sturen, maar ik denk niet dat een shop met de grootte van bol.com dit expres doet ;) Dit zou ik juist eerder verwachten van een kleine shop.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/nl...g-blauw/9300000038677890/
pricewatch: Sony WH-1000XM4 (Blauw)

12:30: Bol.com: 265 PW: 246
12:39: PW email (246 @ Bol.com)
12:45: Bol.com: 265 PW: 246
13:00: Bol.com: 265 PW: 246
13:15: Bol.com: 265 PW: 246
13:30: Bol.com: 265 PW: 246
13:45: Bol.com: 265 PW: 246

Eerder was het andersom.
Glaanie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:10:
Dit zou ik juist eerder verwachten van een kleine shop.
Het effect is hetzelfde, een plaza link in de PW met een lage prijs linkt naar bol.com non-plaza met een hogere prijs.

[Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-02-2022 13:45]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
20:39: "Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw beschikbaar voor € 769,-"

20:42: PW: Bol.com Plaza Verkoop door HM Shop

20:42: PW link / bol.com (plaza?):

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:35
Net die telefoon even opgezocht, scroll eens wat naar beneden... daar staat ie wel degelijk voor 769 (nieuw vanaf 769, klik erop, hallo externe verkoper)

Wat bol.com doet is hun eigen aanbod boven dat van een externe verkoper zetten, ook al is hun eigen aanbod minstens 50 euro duurder. Vervolgens is die externe verkoper ergens weggestopt verderop.

Kan de doorklik link niet direct naar de vermelding van de externe verkoper, of geeft bol.com die niet in hun feed?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh, werkt dat zo.. dus de titel van de link is "Bol.com Plaza Verkoop door HM Shop", de prijs bij de link is 769, maar de target van de link is gewoon Bol.com zelf met een hogere prijs en inderdaad ergens klein rechtsonder andere verkopers. Over dark patterns gesproken.

...

Zo werkt het dus niet altijd, soms staat de prijs van de derde partij wel gewoon bovenaan.

[Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-02-2022 09:58]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
16:39: Prijsalert, Bol.com (non-Plaza): 229,20
16:55: Bol.com: 265 PW: 229,20

Geen Plaza dit keer..

18:00 Bol.com: 265 PW: 229,20
18:30 Bol.com: 265 PW: 229,20
19:00 Bol.com: 265 PW: 229,20
20:00 Bol.com: 265 PW: 229,20

https://www.bol.com/nl/nl...ng-blauw/9300000038677890

[Voor 69% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-02-2022 20:00]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:22
Zou Plaza misschien ook het tweedehands aanbod meenemen? Dan zie ik wel een exemplaar voor €229,20 namelijk

• Olaf van der Spek
  • Niet online

@Glaanie Dit gaat toch zeer regelmatig fout. Zal ik een nieuw topic maken voor de prijsalert timing? Dan kan deze terug naar Pricewatch

Om 22:22 staat de 750 euro Plaza entry nog steeds in PW..

[Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-03-2022 22:24]

• Glaanie

Glaanie

@Euphanasia Kan jij iets zeggen over de prijsvoorbeelden in dit topic?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Euphanasia Knock knock

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:15
De prijs is inmiddels geblokkeerd.
Bol Plaza heeft natuurlijk ontzettend veel aanbieders/prijzen waardoor het niet altijd zal kloppen.

Ik zal een accountmanager aanspreken of ze hierover contact kunnen opnemen met Bol.

Welcome to the League of Draven

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Euphanasia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:45:
De prijs is inmiddels geblokkeerd.
Wat houdt dit in?
Bol Plaza heeft natuurlijk ontzettend veel aanbieders/prijzen waardoor het niet altijd zal kloppen.
En wat houdt dit in?
Het is geen handwerk..

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:15
Dit houd in dat we op dit moment alleen niet kloppende prijzen kunnen blokkeren en een account manager met bol mag gaan praten om te kijken of ze dit kunnen verbeteren aan hun kant.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Euphanasia Is er nieuws?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Van 12:08 tot 13:35:

• Killerbee437
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06-2022
@Euphanasia Nog steeds allemaal prijsproblemen vanuit bol.com.
Door dit gedoe moet ik telkens mijn prijsalerts opnieuw instellen want bol.com levert duidelijk niet waar ze wel alerts voor geven.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Kan dat hele Plaza gedoe niet gewoon weg?
Het rammelt aan alle kanten en heb ook al vaak problemen ondervonden met "partners".
Je kan dan ook niet echt een eerlijke review over de shop geven.
In pricewatch staan ze nu standaard bij mij blacklisted.

[Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 15-04-2022 13:32]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nog een voor Bol (op zaterdag):
PW: Bol.com - Voor 23:59 uur besteld, morgen gratis in huis!
Bol.com: Voor 23:59 uur besteld, maandag in huis

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Die lijkt mij niet vreemd, je kijkt op een zaterdag. Geloof niet dat er zondag wordt bezorgd?
Voor 6 van de 7 dagen klopt die claim waarschijnlijk wel.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 15:26
Ze tonen op zaterdag standaard "voor 23:59 besteld, maandag in huis", maar bij het afrekenen kun je voor een kleine extra bijdrage in de verzendkosten kiezen voor bezorging op zondag.
Met een select-abonnement vervalt deze bijdrage.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bij Amazon gaat het blijkbaar ook niet altijd goed.
Om 20:30 email, om 23:00 en om 23:32 staat ie nog voor de lage prijs in de PW maar is ie niet meer te vinden bij Amazon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Euphanasia Is er nieuws?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Om 14:39 email, om 20:50 prijs nog eens bekeken:

@Glaanie ^

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-01 09:05
*knip*. Dit is niet de plek voor vragen over de winkel zelf. Dit is namelijk het Mooie Features hoekje, waar je feature request voor de website kan aanvragen.

[Voor 82% gewijzigd door rens-br op 16-06-2022 13:30]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Glaanie
Is dit nog iets voor MF of toch meer iets voor Stoute bugs ?
Het lijkt toch structureel niet altijd goed te gaan.

https://www.amazon.nl/dp/...1CQH6VT&linkCode=asn&th=1

• Glaanie

Glaanie

@Olaf van der Spek Er loopt nu net een prijsimport van Amazon, ik wacht deze even af. Hun feed is echter behoorlijk groot, dus ik check met een half uurtje nog ff. Als ze dan nog steeds de verkeerde prijs meegeven, blokkeer ik deze vermelding.

• Glaanie

Glaanie

@Olaf van der Spek Gelijk ook maar bij de zilveren gekeken, was ook verkeerde prijs (weliswaar maar 1 euro verschil, maar toch). Beiden zijn nu weg.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Thx. Wat is de oorzaak van de foute prijzen? Als deze niet kloppen lijkt het mij waarschijnlijk dat een deel van de rest van de prijzen van Amazon ook niet klopt.

• Glaanie

Glaanie

Een deel valt waarschijnlijk te verklaren doordat Amazon nogal snel prijzen kan veranderen en wij deze maximaal 1x per kwartier importeren. Dus sowieso een vertraging van maximaal 15 minuten (er wordt geïmporteerd en de milliseconde nadat de feed is opgehaald wordt de prijs aangepast). Daarnaast werkt Amazon (bol.com overigens ook) met meerdere feeds, die door ons lokaal worden samengevoegd tot 1 grote feed, zodat onze prijzenimporter ermee kan werken. Wat ik heb begrepen, is dat dat een vrijwel realtime systeem is, deze zogenaamde deltafeed wordt gegenereerd op het moment dat deze wordt opgevraagd. Maar de verwerking daarvan kan ook een paar minuutjes duren, als ik zo naar de groottes van de feeds kijk (enkele zijn meerdere GB's per stuk). En tenslotte kan Amazon zelf gewoon traag zijn met het updaten van de prijsfeeds. Jaren geleden hadden we ook eens een webshop die 1 of 2x per dag de feed update, maar wel vaker dan dat de prijzen op hun eigen site aanpaste.

Bovenstaande is puur eigen, beperkte kennis. Er is een groter onderzoek nodig om te kijken waar het precies fout gaat en daar is door grote drukte op de afdeling Sales Support gewoon geen tijd voor. Ikzelf pak de simpelere zaken op als ik tijd heb buiten mijn normale werkzaamheden, maar dit soort onderzoeken wil en kan ik niet zelf doen. Het is voor niemand leuk. prijzen die blijven etteren (zoals in dit voorbeeld) kunnen we prima weghalen en dat kan ik ook zelf doen. In andere gevallen is het raadzaam eventjes te wachten, soms kan er dus een vertraging in zitten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als de prijzen vaker dan eens per kwartier wijzigen dan heeft het imho sowieso geen zin sneller dan eens per kwartier te syncen. Als ik in de PW een lijst bekijk, dan ben ik toch minutenlang bezig voor ik naar een specifieke winkel doorklik. Dan is bij alles minder dan realtime (en dat is sowieso niet haalbaar, als ik al blij zou worden van realtime veranderende sorteringen) een meer frequente sync zinloos. /Imho en als gewone PW gebruiker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sommige prijzen zijn in de PW echt urenlang te laag, zie bijvoorbeeld Olaf van der Spek in "Bol.com vs Bol.com Plaza"
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee