Vreemde video's in Youtube geschiedenis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn vraag
Sinds ik een maand of 2 geleden toevallig eens keek in mijn youtube geschiedenis, zag ik een aantal video's staan die ik nooit had bekeken. Het waren spaanstalige filmpjes over games en tekenfilmpjes.
Ik heb toen mijn geschiedenis gewist en mijn google wachtwoord veranderd door een veel langer, ingewikkelder wachtwoord en heb ik 2-staps verificatie aangezet.
Ik zag geen vreemde, onbekende apparaten staan die zouden hebben ingelogd, alleen mijn eigen laptop en telefoon.
Tussendoor uiteraard nog een aantal keer gekeken of er weer vreemde kijk-geschiedenis was, maar dat was gelukkig niet meer het geval. Vandaag keek ik weer eens en zag ik dat er 4 en 5 februari weer diverse spaanstalige filmpjes waren bekeken in mijn geschiedenis.
Er zijn volgens google nog steeds alleen maar mijn eigen apparaten die inloggen op mijn account en ik merk verder niets van vervelende gebeurtenissen die zouden kunnen gebeuren als je account gehackt is.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit kan gebeuren en wat kan ik hier tegen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 laptop en Nokia S7+ smartphone. Beide met laatst mogelijke beveiliging en de Windows laptop heeft beveiliging van Ziggo : F-Secure.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apparaten laten scannen op kwetsbaarheden, nieuwst mogelijke updates geïnstalleerd, wachtwoord veranderd en 2-staps verificatie aangezet. Haveibeenpwnd geeft aan dat mijn gmail adres niet is gehackt.

Rokil

Beste antwoord (via rokil op 09-02-2022 21:21)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Je hebt 2FA aangezet en gecontroleerd of er geen andere apparaten zijn ingelogd op je Google account. Perfecte stappen om in deze situatie te doen. Je kun er nu zeker van zijn dat er niemand 'in' je Google account zit. Daarnaast geef je aan zowel je smartphone als laptop goed up-to-date te hebben met anti-virus software erop.

Ik sluit mij aan bij de mening hierboven: zeker met YouTube autoplay is het heel makkelijke dat er een keer per ongeluk iets wordt afgespeeld. Gebruiken meer mensen je telefoon en/of laptop? Ik zou hier in elk geval niet wakker van liggen :)
Haveibeenpwnd geeft aan dat mijn gmail adres niet is gehackt.
Belangrijke nuance: Have I Been Pwnd laat zien of er data lekker zijn waar jou e-mailadres (in dit geval dus je Gmail) in voor komt. Het zegt niks over of jou Gmail gehackt is, puur en alleen dat er een datalek is waar jou mail adres in voorkomt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetsed
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-05 11:59
Ik heb niet echt een uitleg hiervoor want het is inderdaad zeer raar. Maar ik moet vragen weet je zeker dat het niet misschien een keertje is gespeeld per ongeluk, dit is vaak de makelijkste uitleg.

Ik kan niet weten of je devices compromised zijn, dat kan alleen jij weten/checken maar als ze dat well zouden zijn waarom zouden ze dan random spaanstalige filmpjes gaan bekijken op jou youtube account.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Je hebt 2FA aangezet en gecontroleerd of er geen andere apparaten zijn ingelogd op je Google account. Perfecte stappen om in deze situatie te doen. Je kun er nu zeker van zijn dat er niemand 'in' je Google account zit. Daarnaast geef je aan zowel je smartphone als laptop goed up-to-date te hebben met anti-virus software erop.

Ik sluit mij aan bij de mening hierboven: zeker met YouTube autoplay is het heel makkelijke dat er een keer per ongeluk iets wordt afgespeeld. Gebruiken meer mensen je telefoon en/of laptop? Ik zou hier in elk geval niet wakker van liggen :)
Haveibeenpwnd geeft aan dat mijn gmail adres niet is gehackt.
Belangrijke nuance: Have I Been Pwnd laat zien of er data lekker zijn waar jou e-mailadres (in dit geval dus je Gmail) in voor komt. Het zegt niks over of jou Gmail gehackt is, puur en alleen dat er een datalek is waar jou mail adres in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.
Het zou natuurlijk kunnen dat de volgende video wordt afgespeeld bij youtube, maar autoplay heb ik uitgezet en volgens de kijk-geschiedenis zijn de video's helemaal tot het einde gekeken. Ik ben ook de enige die deze apparaten gebruik en youtube gebruik ik dan meer voor de speciale filmpjes die ik moet gebruiken voor mijn opleiding.
Zoals ik al zei merk ik verder niks van de eventuele hack ofzo, dus als jullie aangeven dat ik mijn beveiliging op zich op orde heb, laat ik het verder maar zo.
Misschien dat er door google per ongeluk de verkeerde geschiedenis wordt getoond?

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Zojuist kijk ik weer in mijn geschiedenis en nu zijn er vanavond weer 2 spaantalige filmpjes gekeken op youtube. Ik heb vanavond zelf geen youtube aangehad, dus ik vind het nu wel heel vreemd worden!
Volgens mijn account is er verder niet op een ander/onbekend apparaat ingelogd. Rara, hoe kan dit nou?

Rokil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt me een goede vraag om aan google te stellen? Denk niet dat er tweakers zijn die zoveel inzicht hebben in de mechanismen die google hanteert, om hier een zinnig antwoord op te geven.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimpz
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-03-2022
Zo vreemd!

ik heb net hetzelfde voor en jij kwam met exact hetzelfde verhaal als mij.
Ik heb alles gewist en overal paswoorden veranderd en plots staan er daar spaanse/turkse... playlists. Terwijk ik geen youtube bekeken heb.
Nergens op internet staat hier iets over... het maakt me wel wat angstig daar ik alles gewijzigd en gecontroleerd heb.

jij al een oplossing gevonden ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimpz
Zo vreemd!

ik heb net hetzelfde voor en jij kwam met exact hetzelfde verhaal als mij.
Ik heb alles gewist en overal paswoorden veranderd en plots staan er daar spaanse/turkse... playlists. Terwijk ik geen youtube bekeken heb.
Nergens op internet staat hier iets over... het maakt me wel wat angstig daar ik alles gewijzigd en gecontroleerd heb.

jij al een oplossing gevonden ondertussen?
rokil schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:36:
Mijn vraag
Sinds ik een maand of 2 geleden toevallig eens keek in mijn youtube geschiedenis, zag ik een aantal video's staan die ik nooit had bekeken. Het waren spaanstalige filmpjes over games en tekenfilmpjes.
Ik heb toen mijn geschiedenis gewist en mijn google wachtwoord veranderd door een veel langer, ingewikkelder wachtwoord en heb ik 2-staps verificatie aangezet.
Ik zag geen vreemde, onbekende apparaten staan die zouden hebben ingelogd, alleen mijn eigen laptop en telefoon.
Tussendoor uiteraard nog een aantal keer gekeken of er weer vreemde kijk-geschiedenis was, maar dat was gelukkig niet meer het geval. Vandaag keek ik weer eens en zag ik dat er 4 en 5 februari weer diverse spaanstalige filmpjes waren bekeken in mijn geschiedenis.
Er zijn volgens google nog steeds alleen maar mijn eigen apparaten die inloggen op mijn account en ik merk verder niets van vervelende gebeurtenissen die zouden kunnen gebeuren als je account gehackt is.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit kan gebeuren en wat kan ik hier tegen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 laptop en Nokia S7+ smartphone. Beide met laatst mogelijke beveiliging en de Windows laptop heeft beveiliging van Ziggo : F-Secure.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apparaten laten scannen op kwetsbaarheden, nieuwst mogelijke updates geïnstalleerd, wachtwoord veranderd en 2-staps verificatie aangezet. Haveibeenpwnd geeft aan dat mijn gmail adres niet is gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Helaas, nog geen oplossing gevonden.
Ik check regelmatig of er elders wordt ingelogd op mijn account ofzo, maar dat is (gelukkig) nog steeds niet het geval.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Kun je via myactivity.google.com herleiden vanaf welk apparaat gekeken werd?

offtopic: haveibeenpwned vertelt je niet of je gehackt bent, maar of jouw inloggegevens betrokken zijn geweest bij een known data breach.

Het klinkt ook niet alsof je gehackt bent, of in ieder geval niet door iemand die kwaad in de zin heeft, aangezien gratis Youtube video's kijken op jouw gratis account niet echt kwalificeert als kwaadaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
De enige 2 apparaten die vermeld staan, zijn mijn eigen laptop en telefoon en ik weet 100% zeker dat ik daar niet regelmatig spaanstalige filmpjes mee bekijk.
Verder merk ik (nog) geen nadelige gevolgen hiervan, maar ik blijf het merkwaardig vinden.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Heb je een CO meter in huis? Misschien is het niks.. maar heb eerder verhalen gehoord van iemand die gehackt dacht te zijn, maar door CO niet meer wist wat hij deed.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

Dat is een heel bekend verhaal

https://www.reddit.com/r/..._notes_left_in_apartment/

[ Voor 60% gewijzigd door FreakNL op 19-02-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Jazeker is er een CO-meter in huis :)

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:07
Tellen de embedded filmpjes op andere sites ook mee? Want die worden wel ingeladen, of je nou op play drukt of niet.... Zeker als er geen lazy loader is ingesteld, kan een filmpje buiten beeld soms al als iframe ingeladen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimpz
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb al 4x mijn paswoorden veranderd, overal uitgelogd en meerdere malen de beveiligingscheck gedaan.
een uur later staan er plots 10 gekeken video's van chinese/turkse youtubers of weet ik veel welke taal e.d.
Google contacteren heeft niet veel geholpen daar je niet echt een persoon kan contacteren.

Vreemd genoeg ook geen ingelogde apparaten buiten de mijne alsook buiten youtube geen vreemde dingen opgemerkt.
Heb een week gehad dat er geen video's waren terwijl ik zeer actief was op youtube en andere keren het omgekeerde.. Krijg er grijs haar van, daarom dat ik er bijna geen meer heb.
Het verveelde van de zaak is enerzijds het niet echt veilig gevoel maar ook dat het je youtube omzeep helpt en video's aanraad en voorstelt waar je totaal geen interesse in hebt ( integenstelling tot vroeger)
@ Rokil kan je eens een screenshot nemen van een reeks filmpjes in je geschiedenis?

[ Voor 12% gewijzigd door Tiimpz op 27-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Afgelopen week is er dan toevallig geen vreemde activiteit geweest. Hoop dat het nu wegblijft. De laatste keer is van 22 februari.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfB_epG1cJ4lXjDOK-HzgQw3hSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TErF0JXJ8i70VBBtZt3efNjp.png?f=user_large

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimpz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnKCIcSXcLDItTY-7dDTmXUBMvI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mKZuzeIVB450LaVEvRO3OTRb.jpg?f=user_large

Moeten boeiende filmpjes zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Youtube laat tegenwoordig previews zien als je tussen filmpjes aan het scrollen bent.
Deze previews vind je ook terug in je history.

Ik denk dat je het probleem daar in moet zoeken, probeer previews uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Tiimpz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:16:
Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb al 4x mijn paswoorden veranderd, overal uitgelogd en meerdere malen de beveiligingscheck gedaan.
een uur later staan er plots 10 gekeken video's van chinese/turkse youtubers of weet ik veel welke taal e.d.
Google contacteren heeft niet veel geholpen daar je niet echt een persoon kan contacteren.

Vreemd genoeg ook geen ingelogde apparaten buiten de mijne alsook buiten youtube geen vreemde dingen opgemerkt.
Heb een week gehad dat er geen video's waren terwijl ik zeer actief was op youtube en andere keren het omgekeerde.. Krijg er grijs haar van, daarom dat ik er bijna geen meer heb.
Het verveelde van de zaak is enerzijds het niet echt veilig gevoel maar ook dat het je youtube omzeep helpt en video's aanraad en voorstelt waar je totaal geen interesse in hebt ( integenstelling tot vroeger)
@ Rokil kan je eens een screenshot nemen van een reeks filmpjes in je geschiedenis?
Check eens het overzicht op https://myactivity.google.com/product/youtube. Daar staat wat gedetailleerder wat je hebt bekeken maar ook belangrijker: op welk tijdstip en op welke dag. Dat helpt misschien met uitzoeken waar het vandaan komt.

Heb je naast het wijzigen van je wachtwoord ook gecontroleerd welke "Apps van derde" toegang heb je tot je YouTube account?
M!chel schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:18:
Youtube laat tegenwoordig previews zien als je tussen filmpjes aan het scrollen bent.
Deze previews vind je ook terug in je history.

Ik denk dat je het probleem daar in moet zoeken, probeer previews uit te schakelen.
Dit kan ik bevestigen! Als je een preview een paar seconden bekijkt komen deze inderdaad bij je geschiedenis te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door n9iels op 05-03-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:43
Misschien een impertinente vraag; Welke chrome browser plugins heb je geinstalleerd?
Net zoals wat n9iels zegt, welke apps op je telefoon hebben toegang tot de youtube app?

Ik denk eerder dat er views worden gegenereerd via jouw account, wellicht door een (onterechte) permissie van een app/plugin op laptop/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als ik door youtube scroll en de muis staat te lang op een thumbnail dan staat die ook vaak in mijn geschiedenis. Beetje raar want dat was vroeger nooit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1