• Poluci
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-02-2022
Ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste eigen Gaming PC.
Gebruik: gamen, dagelijks gebruik voor werk & opzoek naar een nieuwe digitale hobby.

budget 2000-2500 euro

tot zover heb ik deze samenstelling gecreëerd:

wenslijst: test 3

Deze lijst heb ik samengesteld aan de hand van dit forum doorspitten & youtube bekijken.

Ik hoor graag mensen hun mening en mogelijk beter advies!

[Voor 12% gewijzigd door Poluci op 09-02-2022 15:15]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4€ 289,-€ 289,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G€ 1.129,-€ 1.129,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 109,90€ 109,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL, OEM)€ 101,95€ 101,95
1WaterkoelingNZXT Kraken X63 RGB€ 153,-€ 153,-
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C17D-32GTZR€ 169,-€ 169,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.476,65

Kijkt makkelijker

Hoe belangrijk is RGB?
Windows kan ook voor 2 tientjes
750w variant zou voldoende moeten zijn

Als je iets minder RGB pakt heb je ongeveer 100 euro minder nodig.

• Poluci
thanks! geen idee hoe ik dat moest doen...

RGB niet echt belangrijk, iets voor het oog om naar te kijken.

Windows voor 2 tientjes zeg je??

850 naar 750 ga ik aanpassen!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Je gaat gamen, wellicht met wat je met bovenstaande advies bepaard (voeding/windows 11/ RGB beperken), een mooie headset, toetsenboard en muis aanschaffen.

M.b.t. de M2 SSD. Volgens deze BBG kan je nog wat besparen zonder merkbaar snelheid in te leveren door te kiezen voor bijvoorbeeld voor deze SSD te kiezen.

Die AIO koeler is leuk voor de kleurtjes maar doet het niet beter dan een koelblock.

[Voor 16% gewijzigd door mcsluis op 09-02-2022 15:52]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gamen wat? Patience op 1440p240? Of wil je Tomb Raider op 2160p75 Ultra spelen? Ik zie een GPU maar geen resolutie & geen idee wat je speelt (of wil spelen); alsof een gedeelte van de (verplichte) vragen en antwoorden toch maar achterwege zijn gelaten...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Poluci
@mcsluis @MAX3400

@mcsluis ten eerste bedankt voor je reactie!

- Voeding heb ik aangepast.
- Toetsenbord, muis en headset zijn al aanwezig!
- Bedankt voor de tip van de SSD kaart.
- 4K scherm nog orienterende in

@MAX3400 Ook jij bedankt. Ik zal als geharde snowflake eens wat specifieker voor je zijn!

Gamen: COD Warzone tot League of Legends, JAREN niet PC gegamed dus ook daar nog eens oriënterende in.

Gebruik: Photoshop, Aandelen markt bekijken etc.

Samenwonen zit eraan te komen dus nu kan ik nog mijn centjes aan mezelf besteden voordat ik straks de rekening krijg van een nieuwe bestek set of verbouwing van een badkamer ;)

Afsluitende vraag:

Met mijn 2 linkerhanden heb ik echt geen flauwbenul of ik ook los een frame moet kopen voor de NZXT KRAKEN X63 om hem er juist op te zetten ( online zie ik iedereen ze al hebben maar zonder uitleg of die los besteld dient te worden)
&
Moet ik hiervoor dan ook LOS koelpasta voor kopen?

Helden brand los!

[Voor 4% gewijzigd door Poluci op 09-02-2022 16:18]

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Poluci schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:42:
thanks! geen idee hoe ik dat moest doen...

RGB niet echt belangrijk, iets voor het oog om naar te kijken.

Windows voor 2 tientjes zeg je??

850 naar 750 ga ik aanpassen!
ik zou de 850 juist behouden.
wat scheelt dat 15 euro of zo?
Als je ooit upgrades doet of een zwaardere videokaart dan vragen ze vaak al 850.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rofdof schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:33:
[...]

ik zou de 850 juist behouden.
wat scheelt dat 15 euro of zo?
Als je ooit upgrades doet of een zwaardere videokaart dan vragen ze vaak al 850.
Ook omdat ie wat luider is dan de 2018 versie. Dat zal in dit geval qua verbruik dan meevallen.

btw in mijn PW is de 750w versie duurder dan de 850w..

[Voor 7% gewijzigd door Hackus op 09-02-2022 16:40]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee