Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 13:38
Ik heb momenteel een iPhone 11 pro en m’n abonnement loopt binnenkort af. Nu wil ik een abonnement voor een jaar doen omdat ik erg geïnteresseerd ben in de 14-serie.

Nu twijfel ik tussen de 12 mini en 13 mini. Zit er veel verschil tussen die twee en hoe zijn jullie ervaringen met de batterijduur?

Ik vind m’n iPhone 11 pro vooral te zwaar en lomp aanvoelen. Dus ben benieuwd hoe zoiets me gaat bevallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:44
Je hebt nu de 11 pro en wil graag de iPhone 14 omdat die interessant lijkt.
De 13-reeks is nog niet zo lang uit en het duurt nog even (september?) voordat de 14 uitkomt.

Veel is er nog niet bekend over de 14 behalve dat die een punch hole notch gaat krijgen en waarschijnlijk alleen maar op de Pro versie, die je nu ook al hebt en een mini wordt waarschijnlijk niet gemaakt.

Ik zou voor nu bij je 11 Pro blijven en in september upgraden naar de 14. Dat je abonnement afloopt betekend niet dat je toestel niet meer werkt ;) Je krijgt gewoon een doorlopend abonnement die je maandelijks kan opzeggen.
Daarnaast lijkt het mij zonde van je geld om in feb/maart/april een nieuwe telefoon te halen terwijl in september de nieuwe versie uitkomt die je graag wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 09-02-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
CuBras schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:42:
Je hebt nu de 11 pro en wil graag de iPhone 14 omdat die interessant lijkt.
De 13-reeks is nog niet zo lang uit en het duurt nog even (september?) voordat de 14 uitkomt.

Veel is er nog niet bekend over de 14 behalve dat die een punch hole notch gaat krijgen en waarschijnlijk alleen maar op de Pro versie, die je nu ook al hebt en een mini wordt waarschijnlijk niet gemaakt.

Ik zou voor nu bij je 11 Pro blijven en in september upgraden naar de 14. Dat je abonnement afloopt betekend niet dat je toestel niet meer werkt ;) Je krijgt gewoon een doorlopend abonnement die je maandelijks kan opzeggen.
Daarnaast lijkt het mij zonde van je geld om in feb/maart/april een nieuwe telefoon te halen terwijl in september de nieuwe versie uitkomt die je graag wil hebben.
Dank voor je antwoord. Zoals gezegd ben ik helemaal klaar met de 11 pro. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de ervaringen met de batterijduur. Als de 12 mini het makkelijk een dag overleefd zou ik die wel een jaar (of iets langer) willen gebruiken. Om daarna over te stappen op de 14, mocht dit dan de moeite waard zijn.

Maar heb nog goede vergelijking tussen de batterijduur van die twee gezien. Ja op basis van specs maar niet op basis van ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:44
Het zijn jouw centen natuurlijk. Zelf heb ik een toestel waar de batterij het aan het begeven is (toestel uit 2017), maar ik houd het nog totdat er een waardige opvolger is (lees; geen punch hole of notch), maar zelfs nu haal ik nog een gebruiksduur van 07:00 - 20:00.

Zelf geen ervaringen qua batterij omdat ik in het Android kamp zit, maar via Youtube kan je vergelijkingsmateriaal vinden:

YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:43
Alles naar gelang van gebruik. Ik heb een 12 Pro Max, mijn vrouw een 12 Mini en in sommige gevallen gaat die van haar langer mee dan die van mij. Puur omdat ik 'm vaker gebruik soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de 12 Mini sinds de release. Formaat bevalt goed. Accuduur... Mwaaahh. Ik moet 'm tegenwoordig wel 2x per dag opladen. Maximum capacity is inmiddels 90%. Verder een prima ding. Ik mis soms wel een telelensje.

In jouw situatie zou ik geloof ik wachten tot de 14. Dan kun je altijd nog voor een goedkopere 13 (of 12) kiezen. Elke generatie wordt de accu iets beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
sOid schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:15:
Ik heb de 12 Mini sinds de release. Formaat bevalt goed. Accuduur... Mwaaahh. Ik moet 'm tegenwoordig wel 2x per dag opladen. Maximum capacity is inmiddels 90%. Verder een prima ding. Ik mis soms wel een telelensje.

In jouw situatie zou ik geloof ik wachten tot de 14. Dan kun je altijd nog voor een goedkopere 13 (of 12) kiezen. Elke generatie wordt de accu iets beter...
En elke generatie worden applicaties zwaarder, de CPU krachtiger, en gaat de batterij alsnog vaak maar een dagje mee of moet je hem na een half jaartje twee keer per dag opladen (bij veelgebruikers / power users, iemand die een uurtje per dag online is zal dat natuurlijk niet zo ervaren).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:55

Quicksilver

Catch these hands

Even mijn 2 cents: Zelf een poosje de 11 pro als leentoestel gehad, vond m lomp. Maar kwam van een 7 (of 8) af. Werkte wel een stuk lekkerder. Heb sinds de release een 12 (de gewone, dus niet mini) en qua formaat is dit zo veel fijner dan een 11 pro. Batterijduur is ook (nog steeds) top, lijkt het ook een stuk langer vol te houden dan de mini van een collega van me.

Als je zelf een beetje normale handen hebt, is een 12 misschien een betere match voor je als het je voornamelijk om batterijduur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:22:
[...]

En elke generatie worden applicaties zwaarder, de CPU krachtiger, en gaat de batterij alsnog vaak maar een dagje mee of moet je hem na een half jaartje twee keer per dag opladen (bij veelgebruikers / power users, iemand die een uurtje per dag online is zal dat natuurlijk niet zo ervaren).
Mja, zou dat zo zijn? SOC's worden ook steeds zuiniger. Kijk naar de M1-chip in MacBooks en wat voor accuduur (en prestaties) ze halen in vergelijking met de Intel-voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
sOid schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Mja, zou dat zo zijn? SOC's worden ook steeds zuiniger. Kijk naar de M1-chip in MacBooks en wat voor accuduur (en prestaties) ze halen in vergelijking met de Intel-voorgangers.
iPhone 3GS, 4, 5, 7, en XS gebruiker hier en flink wat (batterij/usage) testen gezien van de versies die tot nu zijn uitgebracht. Tot op heden is het in die trend doorgegaan, eerst 1 keer per dag laden, daarna 2 keer per dag. Tenzij de 14 een revolutionaire chip gaat gebruiken zie ik niet in dat dit heel erg zal veranderen. Er zijn maar weinig telefoons die echt 2 dagen meegaan bij veel gebruik. En natuurlijk zullen er hier bij zijn die zeggen ''ik doe 3 dagen met mijn telefoon'', maar die hebben dan ook maar 2-3 uur max usage per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:40:
[...]

iPhone 3GS, 4, 5, 7, en XS gebruiker hier en flink wat (batterij/usage) testen gezien van de versies die tot nu zijn uitgebracht. Tot op heden is het in die trend doorgegaan, eerst 1 keer per dag laden, daarna 2 keer per dag. Tenzij de 14 een revolutionaire chip gaat gebruiken zie ik niet in dat dit heel erg zal veranderen. Er zijn maar weinig telefoons die echt 2 dagen meegaan bij veel gebruik. En natuurlijk zullen er hier bij zijn die zeggen ''ik doe 3 dagen met mijn telefoon'', maar die hebben dan ook maar 2-3 uur max usage per dag.
Hmm ja, ik denk dat je indd gelijk hebt. Zie hier een lijstje van de accucapaciteit per iPhone: https://www.knowyourmobil...des/iphone-battery-sizes/

Wordt steeds iets meer (bij vergelijkbare formfactor) maar gaat inderdaad niet echt langer mee.

Blijft mijn grootste irritatie van hedendaagse apparatuur, die accuduur. Blij als er eens echt een doorbraak komt op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
sOid schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Hmm ja, ik denk dat je indd gelijk hebt. Zie hier een lijstje van de accucapaciteit per iPhone: https://www.knowyourmobil...des/iphone-battery-sizes/

Wordt steeds iets meer (bij vergelijkbare formfactor) maar gaat inderdaad niet echt langer mee.

Blijft mijn grootste irritatie van hedendaagse apparatuur, die accuduur. Blij als er eens echt een doorbraak komt op dat vlak.
offtopic:
Ik denk dat heel veel mensen dat hopen (incluis mezelf) maar ik denk dat dat de business zou schaden, veel mensen kopen een nieuwe telefoon enkel om de eenvoudige reden dat hun huidige te snel leeg is. Laten we eerlijk zijn, een iPhone van twee generaties terug is bijna nagenoeg net zo snel als een 13, op de camera features / lens en iets betere batterijduur na. :o Je zou jezelf als bedrijf aardig in de voet schieten als je een telefoon uitbrengt die 6 jaar meegaat, want nu kopen de meeste doorgaans na aflopen van hun abonnement weer een nieuwe, al zie je die trend ook wel iets afnemen door de enorm gestegen adviesprijzen van de laatste jaren (iPhone 4 was iets van €500-600 meen ik, de 13 zit alweer rond het dubbele.

• Redmonkey92
Quicksilver schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:51:
Even mijn 2 cents: Zelf een poosje de 11 pro als leentoestel gehad, vond m lomp. Maar kwam van een 7 (of 8) af. Werkte wel een stuk lekkerder. Heb sinds de release een 12 (de gewone, dus niet mini) en qua formaat is dit zo veel fijner dan een 11 pro. Batterijduur is ook (nog steeds) top, lijkt het ook een stuk langer vol te houden dan de mini van een collega van me.

Als je zelf een beetje normale handen hebt, is een 12 misschien een betere match voor je als het je voornamelijk om batterijduur gaat.
Thanks. En hoe is je ervaring qua batterijduur tussen de 11 pro en 12? Ik vind m’n 11 pro ook te lomp namelijk, en ben gecharmeerd van de vlakke zijkanten
Pagina: 1