Optrekkend vocht, wat kan de oorzaak zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 11:21
Tijdens de renovatie van de vloer van 1 van mijn kamers (waar zeil lag), zijn we gestuit op een vochtige/beschimmelde vloer, maar wij hebben verder geen idee waar het vocht vandaan komt. Ik heb geen kruipruimte en de muren laten geen teken van opkruipend vocht zien en de aangrenzende hal (waar nog parket zit) ook niet. Het lijkt wel of een rechthoekig gedeelte water door laat. De rest van de vloer is droog.

De vloer is 7 jaar gelden geëgaliseerd en bedekt met zeil door een bekende tapijt leverancier, zij hebben toen niet aan de bel getrokken. De ruimte is al een aantal dagen gedroogd met een blazer, maar het vocht komt daarna terug.

- Hopelijk heeft iemand idee waar dit vandaan kan komen?
- Tevens de vraag of ik dit eenvoudig waterdicht kan maken zodat er parket op kan gelegd kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onwdhjkPQPmUbPIAuvLryZWgl7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BmHt990MIcc9XlVU6xq5A7ex.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRXLVmjfHlZBCHz5KQiHCcPbcYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FulT7jeb1rB2rXcp1iK2Uic.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wellicht eens kijken met een leidingzoeker of er in die vloer water- of verwarmingsleidingen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Doet mij ook aan een lekkende leiding denken ja, zit er een natte ruimte in de buurt? Heb je vloerverwarming?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou het niet afdichten, maar juist verder openhakken en op onderzoek uit gaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 17:53
Heb je geen kruipruimte of kan je niet in de kruipruimte (dat zijn nogal 2 verschillende dingen)
  • Controleren of er leidingen lopen
  • Toch in de kruipruimte kijken of daar iets te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Heb geen kruipruimte en ga even naar de bouwmarkt om een leidingdetector te kopen. Bedankt dusver allen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ga naar boels en huur een goede :)
En een ir camera gaat ook wel helpen.

[ Voor 36% gewijzigd door teacher op 09-02-2022 11:44 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 17:53
Simkin schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:39:
Heb geen kruipruimte en ga even naar de bouwmarkt om een leidingdetector te kopen. Bedankt dusver allen!
Hou die euro's in je zak: vaak zitten ze te diep en/of zijn ze van kunsstof waardoor ze niets detecteren.

Schakel je opstalverzekering in en kijk of je een lekdetectiebedrijf kan laten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Schakel je opstalverzekering in en kijk of je een lekdetectiebedrijf kan laten komen!
Dat zou mooi zijn als dit gedekt is, had ik niet aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:23
wij hadden hier zoiets waar onder de dekvloer een deel poreuze oude klinkers op een zandbed waren, en onder de rest van de dekvloer een gewapende betonvloer op folie lag.
Onder het parket lag folie, daaronder was het dus nat, denk condens. Nooit wat gemerkt.
Maar werd wel droger na een paar dagen.
Als het nat blijft kan er eigenlijk alleen maar een constante vochtaanvoer zijn, lekke waterleiding, afvoer of regenpijp ofzo?

op een andere plek in huis kwam water tussen de tegels wc omhoog, ik dacht dat de pot lek was of zoeits, maar was er twee meter verderop buiten een kikkerplaatje van de leiding afgesprongen en het water liep langs de buis door het zand zo een eind de wc in door de voegen heen omhoog. Was al zo gezuiverd door het zand dat het niet eens stonk.
Pagina: 1