Bed and Breakfast audio en video voorziening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Willen jullie even met mij meedenken? Mijn ouders hebben een Bed and Breakfast met 3 kamers inclusief badkamers. Daarnaast is er beneden nog een gezamenlijke ruimte.

Nu willen mijn ouders een aantal dingen verbeteren:
  1. Wifi
  2. TV's (LG 32LM6300PLA) voorzien van Netflix voor gasten
  3. Muziek op de slaapkamers
  4. Muziek in de woonkamer/keuken (gedeelde ruimte)
Wifi is eenvoudig, ik maak een apart wifi netwerk op een eigen switch. Mogelijk met captive portal, maar ik denk dat een standaard wifi wachtwoord eenvoudiger is omdat niet iedereen eerst de landing page opent.

Punt 2,3, 4 worstel ik echter mee:

2: Nvidia shield of chromecast oid aanschaffen, of de ingebouwde netflix app van de tv's? Laten we dan gasten zelf aanmelden met een eigen account of gaan we een apart account aanvragen waar men gebruik van kan maken (gebruiksvriendelijker?). Indien men eigen account moet aanmelden - hoe zorg je er dan voor dat men niet vergeet uit te loggen? Ingebouwde app zou moeten voldoen, maar geeft beperkte mogelijkheden voor een auto reset oid? TV kijken gaat overigens via Delta IP TV (apart kastje helaas..)

3: Wat is hierin handig, een foolproof bluetooth speaker (die eenvoudig te koppelen is voor ook de oudere bezoekers?) en men zelf laten koppelen + eigen spotify account gebruiken? Of misschien nog gebruiksvriendelijker: een apart spotify family abbonement afsluiten - 1 abbo per kamer - en een google nest hub neerzetten oid? Kunnen ze via voice aansturen en bijkomend voordeel is dat je het wifi wachtwoord en welkomst bericht kunt neerzetten als slideshow? Of een sonos met spotify abbo? Benieuwd wat jullie zouden doen? Nest hub is relatief goedkoop en een family abbo van spotify is dit ook.

4: Voor muziek beneden - eigenlijk dezelfde vraag, maar hier wil je niet dat men zelf gaat lopen klooien . Nest hub of sonos oid lijkt hier het meest praktisch omdat de gastvrouw tijdens het ontbijt dit aan zal zetten. Wat doe je dan met het google account ? Deze device ook op eigen wifi om te voorkomen dat ze op hetzelfde wifi netwerk zitten?

Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. In principe is er geen budget afgesproken, maar wat ons betreft hoeft het ook niet heel duur te worden. Het moet vooral gebruiksvriendelijk / eenvoudig / foolproof zijn. We hebben namelijk ook veel oudere gasten. B&B zit in het buitengebied.

edit: of de tv's voorzien van speakers oid en daarop spotify of radio app zetten oid?

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 09-02-2022 09:27 ]

Mijn V&A

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 20:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Even een reactie op jouw punten.
Punt 1 is helder. Als ik op vakantie ga, dan wil ik goede WiFi. Ik denk dat die eis ondertussen voor bijna iedereen geldt. Nou weet ik niet wat de gemiddelde verblijfsduur is bij een B&B, maar ik ga uit van enkele dagen tot een week gemiddeld.
Het liefste verbind ik dan simpel met een wachtwoord. Wat ook fijn is, als dat netwerk in het hele B&B werkt en niet alleen op mijn kamer.
Technisch zou ik dan denken aan een oplossing met een gastenSSID waar ook clientisolation op aan staat zodat er geen verkeer tussen de verschillende gasten mogelijk is (veiligheid).

Dan kom ik op punt 2 en 3. Om eerlijk te zijn verwacht ik daar niks van bij een B&B. Om Netflix (of TV in het buitenland) te gebruiken neem ik altijd m'n eigen laptop mee. Enige vereiste die ik dus heb is een HDMI kabel/poort en goede WiFi. En voor muziek zou ik zelf een BT-speaker meebrengen, want dat neemt toch geen ruimte in.
Vergeet ook niet dat mensen op vakantie zijn, en als het goed is relatief weinig tijd doorbrengen in de accomodatie.

Punt 4 is wat lastiger, want ik begrijp enerzijds dat de ruimte voor algemeen gebruik is (verwacht je dat gasten daar de avond gaan doorbrengen o.i.d.?) en ook gebruik wordt voor dienstverlening (ontbijt). Muziek is natuurlijk erg persoonlijk. Hoop niet dat jouw moeder stampende heavy metal opzet bij het ontbijt.
Mijn ervaring met ontbijtruimtes is dat er geen muziek is, of een radiozender opstaat als radio2/3 of 538 en meer niet.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thnx voor je feedback. De vraag blijft even - wanneer we het wel doen (voor wat betreft punt 2 en 3) wat zou dan het meest handig zijn. Google nest hub, sonos, of een simpele bluetooth speaker.

Ook wel benieuwd naar hoe je dit met netflix / spotify zou kunnen oplossen. LG zou ook een hotel mode moeten hebben, misschien ook een idee.

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 09-02-2022 16:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou per kamer een simpele tv (met cast functie) en evt een soundbar. Dan kan de gebruiker per kamer gewoon content vanaf eigen telefoon (met eigen account) streamen naar de tv.

Wel even goed opletten dat de kamers niet bij elkaar content kunnen streamen (mogelijk 3 afgeschermde netwerken).

Voor de algemene ruimte een simpele speaker met internet radio, Spotify en bluetooth plaatsen en je bent klaar.

Ik zou absoluut geen accounts voor media afnemen voor je gasten. De kans dat er misbruik van gemaakt wordt is groot en iedereen weet van elkaar wat er gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Wat betreft Netflix: laat klanten gewoon de mogelijkheid hebben om met hun eigen account in te loggen, want als ze echt perse Netflix op vakantie willen kijken. Dan hebben ze waarschijnlijk toch al een persoonlijk account.

Daarnaast past Netflix het aanbod aan, wat je krijgt te zien: aan de hand van de kijkhistorie. Dus als je dan een gast hebt, die vooral horrors kijkt. Dan krijgt de eerst volgende gast ook horrors als suggestie te zien, waar ze wellicht niet zo blij mee zijn?

Ik snap sowieso niet waarom je op vakantie perse TV moet kijken :+ Maar goed mijn moeder vind het altijd het belangrijkste, alsof ze thuis geen TV kan kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt 2 en 3: simpele Chromecast aan de TV en de rest lekker zelf uit laten zoeken. Netflix eigen abo meebrengen. Combineren met punt 1, alleen dan eigen ssid plus password per kamer. Kunnen ze ook niet elkaars Chromecast benaderen.
Chromecast doet ook Spotify etc, tv als speaker en klaar. WiFi verbonden = doen wat je wilt qua audio of video. En volgens mij heb jij ook ervaring met ubiquiti dus dat kun je helemaal zelf. Heck, 1 ap voor de kamers is waarschijnlijk al voldoende.
Kosten: 120 euro voor 3 chromecasts, 100 a 150 voor een snel ap en wellicht een pi van 40 euro voor de controller.

Punt 4 is simpel: hang twee luidsprekers op en zet een simpele stereo receiver in een afsluitbare kast. Verder aansluiten wat je wilt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1